thefex Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 daje ci to, ze po puszczeniu sprzegla moto ci nie szarpnie wskutek zbyt malych obrotow silnika w porownaniu do obrotow tylnego kola (uwzgledniajac przelozenia) Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss.g Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 daje ci to, ze po puszczeniu sprzegla moto ci nie szarpnie wskutek zbyt malych obrotow silnika w porownaniu do obrotow tylnego kola (uwzgledniajac przelozenia)... jw oraz z tego co mi wiadomo ... wyrównuje prędkości wałków w skrzyni biegów co powoduje mniejsze zużycie synchronizatorów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 No i pamietaj przy hamowaniu silnikiem jak zrzucasz bieg aby Ci nie ujechalo tylne kolo, bo wtedy obciach :crossy: Generalnie hamuje wszedzie i kazdym sprzetem silnikiem ( auta i motur ) :bigrazz: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janciownik Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Heh - dlaczego piszesz ze ujechanie tylnego kola to obciach ?????? Znam wiele osob co specjalnie strzelaja ze sprzegla lub pomoga sobie tylnym, szczegolnie przed zakretami zeby sie ladnym uslizgiem lamac w zakret, nie mowiac juz o np, Supermoto gdzie ludzie sa chorzy jak im sie tyl nie usliznie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 ... jw oraz z tego co mi wiadomo ... wyrównuje prędkości wałków w skrzyni biegów co powoduje mniejsze zużycie synchronizatorów ... W jakim moto masz synchronizatory?Ja znam taki jeden, ale tam jest skrzynia samochodowa.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cykus15 Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Ja także jak wy uwielbiam ten dźwięk :biggrin: nawet jadąc samochodem :icon_biggrin: ponadto hamowanie silnikiem pozwala utrzymać silnik na wysokich obrotach i w razie czego odlecieć ... :buttrock: SWIETNY TEMAT :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zanshin Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Miło słyszeć, że dobrze robi, nie zastanawiałem się nad tym nigdy czy to szkodzi ale hamuje chyba częściej silnikiem niż hamulcami...moto mruczy znaczy dobrze mu, a mi jeszcze lepiej heh :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Jaki obciach, wciskam dzwignie i mam luz :)Latwiej po prostu go trafic lekkim puknieciem z dolu czy z gory ( zalezy od skrzyni ) w czasie toczenia sie moto. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 To ze sie hamuje silnikiem w przypadku czterosuwowego silnika to nie przeszkadza ponieważ prawie wszytko pracuje w oleju (slinik) bo przecież jest pompa która przetłacza olej smarując oraz chłodząć silnik inaczej jest w przypadku dwusuwu tam jest bardzo małe smarowanie i nie zaleca się hamować silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Zle gadasz rajdowiec prawie jak zawsze... :clap: W 4t gladz cylindra smarowana jest olejem ze skrzyni ktory jest dlatego pompowany pod cisnieniem. W niektorych 2t tez jest pompka oleju wiec nie wiem co ty wymyslasz. Tam tylko jest ona odpowiedzialna za dostaraczanie mieszanki w zaleznosci od otwarcia przepustnicy (im wiecej gazu tym wiecej oleju). Jak hamujesz silnikiem 2t to manetka jest zamknieta co skutkuje brakiem smarowania :) P.S. Zauwazylem ze rajdowiec wchodzi na 4um co jakis czas i sie dopisujesz do kazdego tematu po kolei :/ To troche glupie jak sie pisze zeby tylko cos napisac :P POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 W jakim moto masz synchronizatory? Prawie w każdym..... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 W 4T hamowanie silnikiem nie szkodzi mu. Natomiast w 2T to już inna sprawa. Nawet w tych silnikach gdzie jest dozownik. Podczas hamowania przepustnica jest zamknięta, mało zasysa oleju co powoduje gorsze smarowanie. Dlatego na długim odcinku hamowanie w 2T nie jest wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 (edytowane) Prawie w każdym..... Pozdrawiam Chyba się nie rozumiemy.Synchronizator wyrównuje prędkości współpracujących elementów (kół zębatych lub sprzęgieł kołkowych) przed ich zazębieniem.Dlatego wrzucając jedynkę w samochodzie jest cisza, a w moto prawie zawsze występuje stuknięcie.Skrzynia samocodowa wybacza wiele błędów przy niedostosowaniu włączanego biegu do prędkości i obrotów silnika. Spróbuj zredukować bieg w moto bez dodania gazu. Bieg wejdzie ale z mniejszym lub większym stukiem.Dzieje się tak dla tego właśnie, że w moto nie ma synchronizacji.Jest kilka powodów dla których nie stosuje się synchronizatorów w motocyklach:- konieczność zwiększenia masy i rozmiarów skrzyni- załączenie synchronizatora wymaga większej siły, niż biegu w skrzyni niezsynchronizowanej. Stwarza to wiele problemów przy budowie zmieniacza. (sam sprawdziłem)Jest pewnie jeszcze wiele powodów o których nie wiem.Mogę się mylić, ale na poparcie swojej tezy podaj jakiś przykład.Pozdrawiam. Edytowane 10 Listopada 2006 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meniu Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 (edytowane) Włączając się w temat, gdzie jest hamulec silnikowy...? :P :biggrin: :biggrin: ...w manetce :biggrin: :biggrin: :biggrin: Ja również dołaczam sie do osób hamujących silnikiem Edytowane 10 Listopada 2006 przez MEH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Ja również dołaczam sie do osób chamujących silnikiem A co to jest chamowanie silnikiem ? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.