Skocz do zawartości

Lekki turystyk z owiewką < 90KM


Rekomendowane odpowiedzi

Melduję się przy tablicy, jako przywołany ;-)

 

Czy w GS 500 brakuje mi mocy? Nie. Brakuje mi owiewki. Zwłaszcza dziś mi brakowało, bo ok 18 wracałem drogą 62 i potem 7-mką do Warszawy. Jeszcze nie odtajałem. Musiałem się zatrzymać i ogrzać od silnika, bo zaczynałem bardziej myśleć o tym że mi zimno niż o jeździe. Pełna skóra, kołnierz, polar pod kurtką, kamizelka, kominiarka... Mało ;-) Dajcie mi owiewkę :buttrock:

 

W podtytule zapytania było "nie enduro". Nie, bo ja wiem że V-storm jest cacy, cód mniód i malina. Chciałem dać szansę motocyklom bardziej takim.. jak mocniejszy GS 500 z owiewką :> Znaczy się agitacja za V-stormem jeśli chodzi o turystykę to trochę jak bicie słabszego. Bo co można fajniejszego wymyśleć?

 

Padły propozycje, które omówię:

Yamaha XJ900 - odpada (zdecydowanie) ze względu na wagę i gabaryty - to chyba najcieższy jednoślad, który nie jest cruiserem?

GSX 600F - to ciężki motocykl - nie tak jak XJ900, ale ciężki. I szeroki chyba dosyć? Da radę w mieście?

Fazer 600 - no ładne cacko. Ale miało być bez niespodzianek na krzywej momentu. Tymczasem silnik fazera eksploduje na 9tys z tego co wiem. Słabe mocowanie bocznych kufrów (wydechy w kosmosie).

Honda CBF600 - ten motocykl kosztuje tyle co Kawasaki ER6-f i odpada (pozostałe w cenie > 20tys również, przede wszystkim BMW).

Bandit 650S - no, to miłe... ale ... czegoś mu brakuje.. może nowoczesności.. Ciężkawy jest też trochę.

Suzuki SV650 - ładnie został podsumowany. Już bardziej solowego ścigacza to chyba ze świecą szukać (np. w salonach Yamahy na stoisku z napisem YZF R*) ;-)

 

Wiadomo, że turystyk to najlepiej enduro. Ale jakoś tak wolałbym nieco pochyloną pozycję. Pamiętajcie, że 176cm wzrostu oznacza krótkie nóżki (jak na motocyklowe standardy). No niestety.. Na palcach stóp motocykla z pasażerką można nie utrzymać... Z drugiej strony, GS500 jest dla mnie za mały - nogi mam zgięte w kolanach gdy stawiam stopy na ziemi, a pochylenie do rączek jest zbyt małe (a nie jest regulowane).

 

Tak sobie pomyślałem, że owiewka Five Stars, lekki tuning gaźnika i wyścigowe manetki clip-on mogłyby dużo dać mojej Zuzi ;-) Motocykl Tomka Kulika oferuje taką właśnie fajniusią pozycję.

 

Tak czy owak. Do następnej rundy przechodzą:

Suzuki Bandit 650S (minus za masę i mało nowoczesną konstrukcję. Plus za cenę i Suzuki)

Suzuki GSX600F (minus za masę i gabaryty na szerokość, plus za Suzuki)

Yamaha 600 Fazer (minus za ostry silnik, plus za Yamahę)

BMW 650CS (nie GS) - można kupić w pieniądzach < 20tys. Ciut za wolne chyba? (Minus za osiągi)

Honda CBR600F F3 zablokowana na 200km/h i z wcześniejszym odcięciem. W sumie.. chyba za mocna jednak. Gumowana, katowana i zajeżdżona... w dodatku nie Suzuki... ;> (Duży minus za KM i zły stan techniczny używanych egzemplarzy, duży plus za solidność i równą pracę silnika)

EDIT: Po małym namyśle dokładam również lekko stłumioną Yamahę 600 Thundercat - o coś takiego mi chodzi, tylko mniej koni! W zasadzie jedyny mankament tego motocykla w tym zestawieniu.

 

Pytania są tendencyjne! ;-)

Edytowane przez fv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Fazer 600 - no ładne cacko. Ale miało być bez niespodzianek na krzywej momentu. Tymczasem silnik fazera eksploduje na 9tys z tego co wiem. Słabe mocowanie bocznych kufrów (wydechy w kosmosie)...Pamiętajcie, że 176cm wzrostu oznacza krótkie nóżki (jak na motocyklowe standardy). No niestety.. Na palcach stóp motocykla z pasażerką można nie utrzymać...

Fakt, że silnik Fazera ładnie ciągnie w okolicach 9k rpm, ale przecież nie musisz od razu do tylu go kręcić. To co pokazuje do tych obrotów wystarczy jak na początek po przesiadce z GS500E. Coś o tym wiem :buttrock:

Co do wzrostu, to także mam 176 cm i nie ma problemów z utrzymaniem FZS z pasażerką (170 cm, bardzo zadowolona z tylnego siedzenia :bigrazz: ), bocznymi sakwami, rolką z tyłu, tankbagiem itd itp :biggrin: Zobaczymy co reszta napisze na temat innych wymienionych sprzętów.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notworthy: Honda CBR600F F3 zablokowana na 200km/h i z wcześniejszym odcięciem. W sumie.. chyba za mocna jednak. Gumowana, katowana i zajeżdżona... w dodatku nie Suzuki... ;> (Duży minus za KM i zły stan techniczny używanych egzemplarzy, duży plus za solidność i równą pracę silnika)

EDIT: Po małym namyśle dokładam również lekko stłumioną Yamahę 600 Thundercat - o coś takiego mi chodzi, tylko mniej koni! W zasadzie jedyny mankament tego motocykla w tym zestawieniu.

 

 

Witam

Odniose się tylko do F3. Widze dużą niespójność w Twoich dywagacjach..

Piszesz, że moto jest za mocne, - ale chciałbyś, żeby ładnie ciągnęło przy wyprzedzaniu :biggrin:

F3 notorycznie gumowana :buttrock: coś mi się wydaje, że to naciągana teoria :biggrin: To nie do tego moto IMO

Do punktów ujemnych za markę (nie suzuki) nie odniosę się - prosze abyś rozwinął myśl :notworthy:

 

CBRka miała byż zakatowna i do bani ale dajesz jej plus za solidność i silnik :bigrazz: Tego już zupełnie nie ogarniam.

Polecam polatać na tych sprzętach i mieć własne zdanie.

Tcat - super sprzęt - prawie tak miły i potulny jak F3 :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniose się tylko do F3. Widze dużą niespójność w Twoich dywagacjach..

Piszesz, że moto jest za mocne, - ale chciałbyś, żeby ładnie ciągnęło przy wyprzedzaniu :biggrin:

F3 notorycznie gumowana :buttrock: coś mi się wydaje, że to naciągana teoria :biggrin: To nie do tego moto IMO

 

Do punktów ujemnych za markę (nie suzuki) nie odniosę się - prosze abyś rozwinął myśl :notworthy:

 

CBRka miała byż zakatowna i do bani ale dajesz jej plus za solidność i silnik :bigrazz: Tego już zupełnie nie ogarniam.

Polecam polatać na tych sprzętach i mieć własne zdanie.

Tcat - super sprzęt - prawie tak miły i potulny jak F3 :notworthy:

 

Motocykl jak dla mnie nie może być za mocny, ponieważ mam mało doświadczenia i trudno mi ocenić czy jadę z właściwą prędkością. Do tego zachwyt cyferkami, sekunda patrzenia na blat i prask! Poza tym, nie mam wprawy w operowaniu rolgazem, źle nad nim panuję i po prostu mogę się nakryć motocyklem. Nie jest tak, że wszystko jest w głowie, emocje są silne, wrażenie że "można więcej" też się liczy.

Po jednym-dwóch sezonach nadal będę początkujący tylko "trochę mniej". A wiadomo, że 100KM na początek to niezbyt dobry pomysł.

 

Honda CBR ma opinię trwałego motocykla. Przypuszczam, że z tego względu jest ostro katowana, bo "wytrzyma". Potem kupuje się taką padakę...

 

Co do "nie suzuki" - sentyment do marki. Poza tym, wszyscy chwalą Hondę - a ja lubię iść pod prąd ;-)

 

Może rzeczywiście wsiądę na CBR600F... I jeszcze na ZZR-600 (za ciężki, ale może dobrze wyważony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

W ogole nie napisales nic na temat zaproponowanej Yamahy TDM850. A to serio ciekawa propozycja, jako turystyka.

No i moze Honda CB 750 :buttrock:? Choc to dosyc ciezkie bydle, to jak tylko ruszysz juz tego nie czuc, a w trasach sie ta bryka sprawdza (wiem, bylem na niej w Anglii!)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBF600 daje się kupić poniżej 20 tys. Za 24 tys. możesz mieć nieużywany z salonu z roku 2005 w Niemczech (tj. jakiś czas temu widziałem takie ogłoszenia) - to była wersja z owiewką i ABS. Ten sprzęt już trochę jest na rynku, więc na wiosnę spokojnie kupisz coś w tej cenie (tym bardziej, że w Reichu sprzedaje się ich bardzo dużo - można się więc spodziewać wysypu importowanych używek). Skoro koniecznie chcesz nakeda z owiewką, to moim zdaniem ten sprzęt doskonale pasuje do wymagań. Jest wystarczająco łagodny i łatwy w prowadzeniu, żeby nie zrobić sobie nim krzywdy, a jednocześnie wystarczająco duży, żeby wybrać się na wakacje.

 

No i ABS...

 

Z BMW F650 zdecydowanie polecam GSa, zamiast CS. Wiem wiem, uparłeś się żeby nie moto nie przypominało wyglądem enduro, ale może przejedź się tym sprzętem u dealera, zamiast oglądać fotki w katalogach. Moja kobita ma 159cm wzrostu i na obniżonym F650GS latała bez kłopotu. I znów ABS... Acz osiągi będziesz w tym miał podobne jak w GS500.

 

Czy mnie się tylko tak coś zdaje, czy Ty po prostu nie wiesz czego chcesz, ale masz ochotę sobie o sprzętach pogadać?? :biggrin:

 

A Cebra 600 to wzorowy przykład lekkiego turystyka z owiewką, o mocy poniżej 90KM :buttrock: :bigrazz: :biggrin:

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogole nie napisales nic na temat zaproponowanej Yamahy TDM850. A to serio ciekawa propozycja, jako turystyka.

Yamaha TDM850 - odpada ;-) To jest enduro. Tzn. przypomina enduro budową.

To samo Duca Multistrada - enduro. Ustaliliśmy już przecież jakie jest najlepsze enduro :-)

 

No i moze Honda CB 750 :buttrock:? Choc to dosyc ciezkie bydle, to jak tylko ruszysz juz tego nie czuc, a w trasach sie ta bryka sprawdza (wiem, bylem na niej w Anglii!)

Brak owiewki, wysoka masa. Pięeeekna maszyna. Ale bez owiewki. W tej konkurencji też już zostało ustalone kto rządzi (Suzuki GSX1400 w dni parzyste, Yamaha XJR1300 w nieparzyste) :-)

 

Czy nie wiem czego chcę? Jasne, skąd niby mam wiedzieć? Mam 3 miesiące doświadczenia i 2k km za sobą :-) Pogadać też lubię. W tym wątku chodzi o to, że (mówiłem że pytania są tendencyjne) Kawasaki wypuściło coś, czego do tej pory nie było na rynku: Turystyczny, lekki motocykl ścigacz-style, który można polecić początkującym i tym, dla których życie nie zaczyna się od 200km/h.

Honda też jak widać sobie nie odpuszcza i pokazuje CBF600. Co na to suzuki i yamaha? Ani be ani me. Albo 50 albo 100 koni (albo paszoł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Powiem Ci tylko tyle... TDM to najmniej endurowate enduro jakie mozna sobie wyobrazic :buttrock:. Serio. Nie mozna tego motocykla nijak porownac do Endurakow z prawdziwego zdarzenia - jak Trampek, AfricaTwin, czy Tenerka. TDMce naprawde blizej do nakeda niz do enduro.

Jak usiadziesz na dowolnym enduraku i potem na TDMie, to zrozumiesz :bigrazz:.

A jadac kolejno po punktach ktore napisales w pierwszym poscie, TDM spelnia dokladnie wszystkie zalozenia:

- masa 198kg sucha

- moc 81KM (dokladnie w srodku podanego przedzialu)

- jechalem jako pasazer na TDMce brata - mam 185cm wzrostu i bylo mi wygodnie, a zatem nizszy pasazer bedzie mial sie jeszcze lepiej ;]

- przy 130-140km/h owiewka jaka posiada TDMa spelnia swoja role nawet przy moim wzroscie - przy Twoim byloby idealnie

- zdecydowanie od 100km/h da sie sprawnie wyprzedzac ;] - moment obrotowy i moc dostapne w calym zakresie obrotow - bez redukowania, odkrecenie gazu powoduje, ze moto idzie jak dziki tur do przodu

- zawieszenie regulowane, w dwie osoby na twardych ustawieniach na pewno da rade ;]

- produkowana od poczatku lat 90 - daje to kilkanascie lat i duuzy wybor rocznikow, nie wspominajac o trzech generacjach

 

Od siebie dodam - oszczedny. Przy 130km/h solo zjjadla mi w trasie 4,8l/100km :biggrin:.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...