Skocz do zawartości

Material na wydumke


Mazzzi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moj 1 post na tym forum. od dobrych kilku lat jezdze czoperem na bazie junaka, obecnie w ramie siedzi silnik o pojemnosci 500ccm. Jednak jak ze wszystkim, tak i z motocyklami czlowiek oswaja sie, pozniej nudzi sie nimi i przychodzi czas an cos nowego :)

 

Od pewnego czasu chodzi mi po glowie drag na bazie silnika od jakiejs japonii. wyobrazenie mam takie:

silnik ma miec tak 45-60 koni, zeby dalo sie spokojnie gonic z plecaczkiem i bagazami tak 100-110km/h i zeby sprzet chcial jeszcze wyprzedzic jakies autko, zreszta wiecie o co chodzi :buttrock:

Poza tym najlepiej, zeby silnik byl od jakiegos w miare popularnego sprzeta... to ze nie sciuchany i z malym przebiegiem to juz calkiem byloby rewelacyjnie, ale nie czarujmy sie :biggrin:

Vka odpada, bo ciezko to dostac a i ceny niemale, myslalem o jakiejs 4cyl rzedowce. tutaj do wyboru jest np. zephyr550, suzi gs5500 (choc to juz starocie) bandit 400 (ciezko go dostac). Jest jeszcze gs500, tylko ten tez ma swoje wady...

Pierwsza rzecz to rama, z ktorej nie da sie nic ciekawego zrobic, druga to troche male gabaryty samego silniczka - ale to juz mniej wazne.

Zastanawiam sie nad wsadzeniem silnika od gsa w jakas inna rame, rurowa. tak, zeby dalo sie cos z niej zrobic, bo z tej gsowskiej to trudno byloby....

 

Ogolnie sprzet ma byc dosc dlugi (oczywiscie bez przesady), w miare szeroki i oczywiscie softail.

 

Czy jest ktos na tym forum, kto budowal jakis motocykl na bazie gs500, ewentualnie na czyms podobnym?

Czy ktos wie, gdzie moglbym dorwac material (silnik z osprzetem najlepiej) na taki motocykl (moze ktos z waszych znajomych ma cos:)

 

Orginalny wyglad gs500 jest dla mnie straszny, inna sprawa, ze nie widze sie na seryjnym motocyklu...

 

Czekam na wszelkie opinie.

 

PS. wsadzilem ten temat tu, bo chyba kategorie pomylilem ostatnio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gs500 ma 2 cylinderki tylko :)

popatrz jeszcze za starą xj600, sprzed 92 roku, silnik trwały i dość mocny

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być drag to silnik z GSXR 750 –1100 olejaki.

Ramę trzeba będzie zrobić od podstawa bo na oryginalnych niczego ciekawego nie wymodzisz co najwyżej jakąś pokrakę bez proporcji.

 

GS 500 to fajna maszyna dla początkujących i osób które potrzebują czegoś na miasto drag z tego nie będzie.

Jeśli ma być długo nisko i szeroko to ten mały silniczek zginie gdzieś niezauważony w tym motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być drag to silnik z GSXR 750 –1100 olejaki.

Ramę trzeba będzie zrobić od podstawa bo na oryginalnych niczego ciekawego nie wymodzisz co najwyżej jakąś pokrakę bez proporcji.

 

GS 500 to fajna maszyna dla początkujących i osób które potrzebują czegoś na miasto drag z tego nie będzie.

Jeśli ma być długo nisko i szeroko to ten mały silniczek zginie gdzieś niezauważony w tym motocyklu.

 

dokladnie, troche malutki gabarytowo ten silnik. zapomnialem jeszcze dodac, ze ma byc ekonomicznie, tak zeby dalo sie troche pojezdzic po swiecie... albo chociaz po europie :)

 

Rama docelowo mialaby byc robiona na bazie innej, jezeli bylby to silnik od gs500 to przod ramy bylby pewnie albo od jawy350 albo od rusa, mimo ze jest to rama dosyc 'niska', to silnik wlazlby.

 

fj1200 odpada, bo to smok i koni ma za duzo.

takze to bedzie drag, ale serducho wcale nie musi byc az tak silne, priorytet to ekonomia i niezawodnosc...

 

obecnie pojawila sie mozliwosc kupna calej suzi gs550e, motocykl dosc nieladny, ale silniczek juz calkiem ladnie prezentuje sie. slyszalem silnik, chodzi bez jakichs niepokojacych stukow, choc przebieg pewnie nie maly...

tylko zastanawia mnie ekonomia, bo wg serwisowki spalanie jest w okolicach 6l, wiec biorac pod uwage wiek silnika 7l pewnie zje, i niekoniecznie uda sie go sprowadzic nizej...

 

poki co to wszystko to tylko teoretyzowanie i szukanie jakiegos rozwiazania, bo z seryjnych motocykli to nic ciekawego nie bedzie. cb seven-fifty jest w miare ladnym motorkiem, ale trzeba sie liczyc z 8tysiakami, zeby to kupic... przy tych kwotach to juz lepiej byloby za africzka rozejrzec sie...

 

znajomi upieraja sie, zeby kupic rusa i nim jezdzic. prawde mowiac to taki dniepr z bakiem od emy i dwoma siedzeniami podoba mi sie, ale ani to nie bedzie tanie rozwiazanie (koszt kupna, ewentualny kwit i do tego remont) ani jakos strasznie silne...

 

gs500 ma 2 cylinderki tylko :biggrin:

popatrz jeszcze za starą xj600, sprzed 92 roku, silnik trwały i dość mocny

jsz

 

wiem, wiem :biggrin:

zastanawia mnie jak ten silnik brzmi na wydechach troche odchudzony i przy obrotach tak do 4tys... czy bardziej przypomina rowna prace 4cylindrowki, czy moze troszke w druga strone.

nie ejzdzilem tym i nikt tego w okolicy u mnie nie ma, wszystko rusami jezdzi :buttrock: sam zostalem z junakiem, podczas gdy kiedys bylo nas 4ech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie Kawasaki ZL 600. jest stylizowany na draga, jest dość długi i niski. Motocykl jest bardzo dynamiczny.

Ja posiadam wersje A – spalanie na poziomie 4,5l

 

Niestety na rynku najwięcej jest wersji późniejszej która była produkowana od 1995 roku.

Ma ona 61 zamiast 74KM i jest wystylizowana bardziej w kierunku soft choppera – na szczęście da się to zmienić.

 

ZL ma jeszcze jeden ważny plus - napęd kardanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz rzeczywiscie problem, ale jest jedno podstawowe pytanie ktorego nikt nie zadal - w jakiej sumie musisz sie zamknac ?

Wydaje mi sie ze ostatnia proozycja PROCa ma rece i nogi, bo ZL to ladny drag a 600 jest ekonomiczna. Tyle ze nie jest to popularny motocykl i chyba bardzo malo nie kosztuje. W mojej opinii robienie wydumki na silniku 20 kilka KM ( twoj Junak ) i 60 KM to 2 zupelnie rozne rzeczy - ja bym sie nie czul bezpiecznie na czyms takim, szczegolnie jesli chcesz podrozowac gdzies dalej w 2 osoby i z bagazami.

A jak tam GPX sobie radzil w tym sezonie - ja jestem odciety od listy junakowej przez mojego providera - nie przekazuje wiecej usenetu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego silnik 500-550?

ja proponuje 750 :) a konretnie silniczki gs lub gsx 750 -będą tanie, są mocne i niezawodne

widziałem ładnego czopa na silniczku xs650 (dwa gary)-ten motor naprawdę super się prezentuje (pionowo ustawione cylindry) no ale jest raczej rzadki

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz rzeczywiscie problem, ale jest jedno podstawowe pytanie ktorego nikt nie zadal - w jakiej sumie musisz sie zamknac ?

Wydaje mi sie ze ostatnia proozycja PROCa ma rece i nogi, bo ZL to ladny drag a 600 jest ekonomiczna. Tyle ze nie jest to popularny motocykl i chyba bardzo malo nie kosztuje. W mojej opinii robienie wydumki na silniku 20 kilka KM ( twoj Junak ) i 60 KM to 2 zupelnie rozne rzeczy - ja bym sie nie czul bezpiecznie na czyms takim, szczegolnie jesli chcesz podrozowac gdzies dalej w 2 osoby i z bagazami.

A jak tam GPX sobie radzil w tym sezonie - ja jestem odciety od listy junakowej przez mojego providera - nie przekazuje wiecej usenetu.

 

Adam M.

 

PROC glupich rzeczy nie pisze, tylko tu sa dwa problemy - ciezko dostac ogolnie ten model zl o ktorym PROC pisze, druga sprawa, ze jak juz sie dostanie, to niekoniecznie bedzie to maszyna niewymagajaca remontu silnika...

 

najlepszym rozwiazaniem byloby kupno czegos, co ma sylwetke nadajaca sie do delikatnego podrasowania / uszycia pod miare jezdzca, bo zlozenie wszystkiego do kupy zajmie napewno wiecej niz rok, moze nawet dwa nie starczy, a jezdzic trzeba. Junaczysko smiga OK, tylko to sprzet bardziej do rekreacyjnej jazdy solo.

 

Masz racje Adam, zreszta zawsze liczylem sie z Twoim zdaniem na Liscie DJ, 20 a 60KM to kolosalna roznica...

Silnik GS500 wydaje mi sie w miare odpowiedni do wsadzenia w rame konstrukcji wlasnej, bo te 48km ktore niby on posiada jest jeszcze do ujarzmienia, moze wiecej wybaczyc nizli silnik 70km siedzacy w ramie wlasnej konstrukcji. w koncu kupa ludzi jezdzi wydumkami z silnikami dnieprow urali etc. a silniki te nierzadko siedza w ramach, ktore nie powinny trzymac sie kupy.

 

Junak GPXprzeganial ten sezon w sumie bez wiekszych problemow silnikowych, raz tylko czapke musialem zdjac, zeby zrobic kontry przeciwdzialajace odkrecaniu sie nakretki kolanka, po tym zabiegu motorek troche powariowal i trzeba go bylo poustawiac od nowa. dla mnie bylo to dziwne, bo oprocz zaworow (w sumie ich tez nie tknalem, jak rozkrecilem tak zlozylem) nic nie ruszalem.

Wiekszy problem mialem z rama, ciagle mocowania silnika albo sie rwaly, albo luzowaly. kilka szpilek mocujacyh silnik poszlo w pissssdziec. niby silnik byl dobrze wydystansowany, ale cyrki dzialy sie.

wal juz wykazuje delikatne luzy, ale nie ruszam go. rozleci sie nie daj boze to sie rozleci.

drugi problem byl z nakretka kolanka. gwint w glowicy juz mam tak wyrobiony, ze nakretka wcale nie trzyma sie. pasowaloby zregenerowac czapke, a ta odstawic, ale skromna kieszen studenta poki co odsuwa to w dalsza przyszlosc. poki co poratowalem sie wkrecaja trzy sruby w glowice, takie swoiste docisko-kontry do nakretki. nakretke smaruje pasta do uszczelnien kolektorow wydechowych i odpukac, patent daje rade.

 

 

to tak mniej wiecej wyglada strona techniczna GPXa po drugim sezonie uzytkowania.

 

Jesli zas chodzi o osiagi, to nie jest tak rewelacyjnie jak to Jozwig przedstawia. wiem, ze w moim silniku siedzi jeszcze kilka dobrych koni. jednak zdaje sobie tez sprawe, ze moj silniczek nie jest w rewelacyjnym stanie technicznym. czapka juz nie jest zbyt szczelna, przez co sprezanie niewiele wieksze nzi w orginale. najwieksza bolaczka jest jednak zaplon. mechaniczny nie jest zly, jednak nie potrafi wycisnac wszystkiego z tego silniczka - brakuje mu obrotow wyraznie.

takze predkosci jakie osiagam na nim sa zdecydowanie nizsze od tych, ktore Jozwig podaje w swoich wyliczeniach. mi to nie przeszkadza w sumie, rozmawialem z kilkoma osobami, ktore tez ganiaja GPXami, i u nich sprawa wyglada podobnie.

w tym sezonie ucialem junakowi paliwa, przez co tez troche zamulil sie i bardziej sie grzeje. spalanie wychodzi tak w przedziale 4.5-5 litra.

Ogolnie jest lepiej niz w przypadku mojej 350tki, ale jak pojezdzilem z Sekatorem, to jego 350tka gania niewiele slabiej niz moja 500ta... uroki junaka, jeden drugiem nierowny.

 

dlaczego silnik 500-550?

ja proponuje 750 :) a konretnie silniczki gs lub gsx 750 -będą tanie, są mocne i niezawodne

widziałem ładnego czopa na silniczku xs650 (dwa gary)-ten motor naprawdę super się prezentuje (pionowo ustawione cylindry) no ale jest raczej rzadki

 

wiesz 750tka to juz kawal silnika, duzo mocy i duzo spali. trzeba naprawde przylozyc sie do ramy, a najlepie to zrobic wydumke jak najmniej ingerujac w orginalna rame. da sie to zrobic i efekt moze byc dosc ciekawy, nie zawsze trzeba ciac i spawac od nowa, jednak rama nie moze byc ala od gs500, tylko typowa kolyska.

 

ostatnio na zaprzyjaznionej liscie pojawilo sie ogloszenie xjty 650, gosciu chce to sprzedac za jakies 3tysiaki. rocznik 83 i zastanawiam sie czy nie zainteresowac sie tym motorkiem. tutaj link do aukcji.

 

troche przeraza mnie ten rocznik i fakt, ze nie znam tego motocykla. z tego co pamietam gosc spokojnie sobie nim smigal. a jak ze spalaniem w tym sprzecie i zywotnoscia tych silnikow? orientuje sie ktos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy WYDUMKA?? Prosze sie nie smiac bo nie cholery nie wiem co to a jestem bardzi ciekawy :buttrock: POZDRO

 

krotko mowiac, wydumka to laubzega wg wlasnego pomyslu :bigrazz:

 

tak przegladam oferty na allegro w poszukiwaniu jakiegos motocylka, czy to do jazdy, czy jako material i coraz bardziej podoba mi sie yamaszka xj600n.

 

jakie sa opinie o tych motocylach? widze, ze rocznik tak w okolicach 95 mozna juz kupic za jakies 5-6tysiakow, nie wiem jakby na powaznie zadzwonic do sprzedajacego czy za tyle puscilby, ale takie ceny na alledrogo pojawiaja sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...