Skocz do zawartości

pytanie o tuning gaźnika Simson


simsonkr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy da sie jakoś przerobić gaźnik w simsonie, jest tam pełno jakby zaślepek w dziurkach. No i czytałem że dla silnika 50ccm najlepsze są gaźniki i gardzieli od 18 do 20 mm ja mam 60 więcv dałbym 19 żeby nie przesadzić ale jaki gaźnik ma takie wymiary, żeby tanio taki kupić. ale wolałbym przerobić ten ze simsona. Czy to sie opłaca?? Co przerobić w tym gaźniku?? 16N3-1

Edytowane przez simsonkr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18mm max-ja tak kiedys miałem o bylo "fajnie" przy 60 z rozwiercanymi kanałami efekt niezły-ponad 80km/h.idziesz z gaznikiem do zakładu tokarskiego i ci rozwierca.ja w swoim miałem dysze 67. POZDRO

Edytowane przez Boczek013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie silnika 2T to bardzo trudna sprawa trzba sie nprawdę na tym znać przeprowadzić odpowiednie pomiary i obliczenia a przedewszyskim przerobić silnik kompleksowo Jeżeli zmiana gardzieli gaźnika to także poszeżenie kanału i okienka ssącego (właściwie to przerobienie wszstkich okienek), zmiana kontów otwarcia okienek, zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej, przerobienie tłumika, dostrojenie tłumika, dostrojenie długości całego kanału dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO taaaaak i ze simsona 60ccm zrobić 15 konną bestję..... wiem o tym całym tuningu Tomasza Sałka i nawet wierze w to wszystko. badania dowodzą temu ze cylinder o pojemności 50 ccm ma mieć gaźnik od 18 do 20mm tylko chce wiedzieć czy ktoś to wypróbował bo chce być pewien czy warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO taaaaak i ze simsona 60ccm zrobić 15 konną bestję..... wiem o tym całym tuningu Tomasza Sałka i nawet wierze w to wszystko. badania dowodzą temu ze cylinder o pojemności 50 ccm ma mieć gaźnik od 18 do 20mm tylko chce wiedzieć czy ktoś to wypróbował bo chce być pewien czy warto

Skoro tak to życze wytrwałości w pracy no i oczywiście pełnego sukcesu :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie silnika 2T to bardzo trudna sprawa trzba sie nprawdę na tym znać przeprowadzić odpowiednie pomiary i obliczenia a przedewszyskim przerobić silnik kompleksowo Jeżeli zmiana gardzieli gaźnika to także poszeżenie kanału i okienka ssącego (właściwie to przerobienie wszstkich okienek), zmiana kontów otwarcia okienek, zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej, przerobienie tłumika, dostrojenie tłumika, dostrojenie długości całego kanału dolotowego.
Święte słowa :icon_mrgreen:

 

http://mitglied.lycos.de/mofette15/vergas1.gif wzór do obliczania średnicy gaźnika, pojemność przyjąść w litrach, k-dla zwykłej 60 przyjmij 0,7-0,8

 

powierzcznia okna ssącego = 1,4 x pow przelotu gaźnika

 

pow. okienek przelotowych = 1,2 x pow przelotu gaźnika

 

pow. okna wydechowego= 1,7 x pow przelotu gaźnika

 

pow przekroju kolanka = 2 x pow przelotu gaźnika

 

oczywiście to nie wszystko żeby wykorzystać większy gaźnik :buttrock: przede wszystkim większa dysza główna

Edytowane przez teslasim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo kolega Majsters51 ma racje kaźdy tuning (przeróbka) zmienia motor zmienia jego wytrzymałość np. ładując większy cylinder zwiększamy obciążenie wału korbowego itd. Wg mnie to albo jeździć na oryginale nic nie przerabianym albo jak przebiać to na hama wszystko aby było kompatybilne jak najbardziej do siebie. Fakt , że żywotność takie simzłoma się skróci się ale przez ten czas urzytkowania będzie się miało pewność, że wszystko działa tak należy. Wiem po sobie bo zaczołem niby tuningować teraz troche żałuje bo mozna było go albo zostawić tak jak fabryka dała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz gaznik rozwiercac to tez juz rozwierc cylinder tzn kanal ssacy na taki sam rozmiar jak gaznik ladnie wypoleruj pozniej kanaly pluczace tylko ich dokladnie nie poleruj

ja mam taki cylinder na sprzedaz kanal ssacy 19mm i rozwiercone pluczace orginalna 50:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe samo to ze masz simsona schwalbe to respekt :D mialem go (patrz podpis, zdjecia) lecial mi 80km/h mial 3 biegi i ogolnie fajny motorek :) jak zrobisz mu cylek 70 to bedzie 100 szedl i bardzo to mu zywotnosci nie skroci bo znajomy mial i smigal ponad 3 lata i zawleczka mu wyleciala z tloka i zrysowalo cylinderek :)

Ale ogolnie super furka :) daj zdjecia jak mozesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zmienisz sam cylinder na 70 to juz bedzie szedl 100.do tego kosz sprzeglowy od s70 i masz 115 km\h rozwiercisz kanaly w 70cmm juz masz 120.zebata 17 zebow 130km\h noo i oczywiscie stozkowy filtr 140km\h plus super sporotowy wydech ktory sam mailem za 100 zl to razem daje 150km\h Chlopcy pomyslcie :) ehhhh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...