Skocz do zawartości

enduro/cross od zera


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o profesjonalną poradę.

Poczytałem trochę forum, ale nie widzę odpowiedzi na własne pytania. Jestem laikiem, co do enduro czy crosu, ale wreszcie mam czas i ochotę trochę turystycznie a może i bardziej z zaangażowaniem pobawić się w jazdę, skoki itp.

Potrzebuję konkretnych porad w miarę sensownych:

1. Jaka jest różnica pomiędzy enduro a crosem?

2. Jakie są kalsy enduro i cross i czym się różnią?

3. Jaki motocykl kupić enduro czy crosa / dwusuw czy czterosuw ? ( jazda po lasach, piachu, małe skoki i latanie, jazda górkach na torze a może i po lokalnych drogach)

4. Jaka pojemność, marka? (Zakładam minimum 150ccm, większych szczerze się boję ze względu na dużą moc i własny ryzykancki temperament)

5. Jakie typy ochraniaczy powinno się stosować i na które części ciała, aby nie połamać kręgosłupa jak mi się zdarzyło parę lat temu? Podajcie linki jak możecie i porady, jakie są najczęstsze urazy.

Pozdrawiam licząc na odpowiedzi, z których będę mógł skorzystać przy wyborze i decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitam

większosc poruszonych przez Ciebie pytań juz była na forum więc napisze w skrócie i najwyżej poszukasz dokładniej za pomocą wyszukiwarki :icon_mrgreen:

1. cross jest motocyklem przeznaczonym głównie do jazdy po torze i nie da się ich zarejestrować (bardzo sporadycznie ale mija się to z celem) , zawieszenia i charakterystyka silnika znakomicie sprawdzają sie na torze, w lesie nie za bardzo ... enduro to motocykle w 95% przypadków są przeznaczone do rejestracji, w zależnosci od ich przeznaczenia bardziej nadaja się w teren (np. hard enduro typu ktm exc) albo soft enduro (np suza dr 650 ) którymi można i pojezdzic po miescie i zapuscicic sie w lekki teren

2. tak jak wyżej + pojemnosci i podział na 2 i 4 takty

3. ja bym proponował enduro 250- 400 4T (zalezy ile masz kasy, może dr 350? )

4. j.w