Skocz do zawartości

sprawdzenie motocykla przed jazda-egzamin na kat.A


Agabusa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Na Odlewniczej fatem jest, że gość, który egzaminuje jest troche na bakier z obsługa motocykla :cool:

U mnie na egzaminie przed odpaleniem moto przychodził jakiś inny, "techniczny" i na luz wrzucał bo ten pierwszy nie mógł odpalić moto.

Potem egzaminator do naszej trójki: "Generalnie to ja jestem waszym przyjacielem a stres wrogiem, nie dajcie się" :flesje:

Potem powiedział jakie ma wymagania:

-OPISAĆ co robimy przed jazdą: luz główki ramy, stan łożyska główki ramy, naciąg i stan łańcucha, poziom oleju, poziom płynu hamulcowego, stan bieżnika opon.

-POKAZAĆ wszystkie światła: pozycjne i mijania zapalają się automatycznie po włączeniu silnika (Honda CBF250), potem kierunki, drogowe, sygnał świetlny, hamulec z klami i nogi, tablica rejestracyjna, klakson.

-Przetoczyć moto

 

Przed ruszeniem założyć garnek, poprawić lusterka, obejrzeć się i jazda:

-Górka

-podjazd do 8, zatrzymać się przed, na znak wjechać, zrobić pięć (na ostatniej krzyczy: Wyjazd) obracając głowę na środku ósemki

-rundka wokół górki, slalom z pięciu pachołków w obie strony z kierunkami i głową.

-zatrzymać się tam gdzie zaczynaliśmy

 

Ten "mój" egzaminator był strasznie wyluzowny i nie stresował dodatkowo. Generalnie ósemka szeroka jak autostrada więc nie ma strachu, potem miasto, w sumie wystarczy nic głupiego nie odwalić i nie bać się.

Na trzy osoby zdały wszystkie w tym Ja :cool: za pierwszym razem rzecz jasna

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiecie na egzaminie ruszyć na gumie pod górkę?????

Jak nie, to cienkie bolki jesteście :)

 

Pozdrawiam koleżankę, która tego dokonała. :flesje:

 

 

P.S.

 

A tak na marginesie, to egzaminatorów jest .......280-ciu? czy jakoś tak?

I każdy z nich ma własny pogląd na to, jako powinien przebiegać egzamin...... Takie rzeczy tylko w Polsce :)

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, to egzaminatorów jest .......280-ciu? czy jakoś tak?

I każdy z nich ma własny pogląd na to, jako powinien przebiegać egzamin.....

potwierdzam to ,ostatnio zdawałem i byłem trochę wcześniej i się przyglądałem jak grupa wcześniejsza zdaje a jak przyszła moja kolej z innym egzaminatorem to wyglądało całkiem inaczej

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mój kolega zdawał dziś na odlewniczej.

Niestety oblał.

Dostał kartki z czynnościami - dokładnie miał sprawdzić światła i coś tam jeszcze.

Wykonał te dwie czynności, i chce wsiadać i jechać... a gość do niego że obligatoryjnie powinien sprawdzić nacią łańcucha.

 

Może się mylę ale to paranoja. Albo sprawdzamy wszystko albo tylko wyznaczone rzeczy.

Równie dobrze obligatoryjnie należało by sprawdzić płyn hamulcowy oraz stan opon, klakson itp.

Przed nim był inny egzaminator i chłopak sprawdził tylko wyznaczone rzeczy zrobił górkę slalom i 8 i dzida na miasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czynnosciach egzaminacyjnych jest dokladnie wyszczegolnione co i gdzie trzeba sprawdzic, niestety w sklad przygotowania moto do jazdy wchodzi takze sprawdzenie naciagu lancucha, takie sa wymogi i tyle

dla nas sa to moze smieszne i wkurzajace rzeczy :icon_twisted: , ale egzaminatorzy tego wymagaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czynnosciach egzaminacyjnych jest dokladnie wyszczegolnione co i gdzie trzeba sprawdzic, niestety w sklad przygotowania moto do jazdy wchodzi takze sprawdzenie naciagu lancucha, takie sa wymogi i tyle

dla nas sa to moze smieszne i wkurzajace rzeczy :icon_twisted: , ale egzaminatorzy tego wymagaja

 

 

wiem jakie są czynności... ale nie kazał mu sprawdzić płynów, opon nic... wiec jak miał wylosowane tylko dwie rzeczy to powinien sprawdzić tylko te dwie i tak zrobił poprzednik.

A Jesli wszystko to wszystko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby kolega Rafal W wa miał jasno dodam własne 3 grosze.

 

Rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów mówi:

1) sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów

pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu

drogowego - osoba egzaminowana musi zaprezentować,

że potrafi sprawdzić:

a) poziom oleju w silniku (osoba egzaminowana powinna

co najmniej wskazać gdzie i przy użyciu jakich

przyrządów sprawdza się poziom oleju w pojeździe),

b) poziom płynu chłodzącego,

c) poziom płynu hamulcowego,

d) poziom płynu w spryskiwaczach - osoba egzaminowana

powinna co najmniej wskazać zbiornik i po jego

otwarciu stwierdzić obecność płynu,

e) działanie sygnału dźwiękowego,

f) działanie świateł zewnętrznych pojazdu,

- odpowiednio jeżeli występuje,

 

2) właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków

i zapięcie pasów bezpieczeństwa, (jeżeli pojazd jest

w nie wyposażony), sprawdzenie czy drzwi pojazdu są

zamknięte,

- w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok

pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem

- w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy

bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem,

- zagłówki powinny być ustawione blisko za głową na

wysokości głowy,

- odpowiednio jeżeli występuje,

 

3) upewnienie się o możliwości jazdy,

- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania

zagrożenia w ruchu drogowym,

- ocena sytuacji wokół pojazdu.

 

4) płynne ruszenie,

- opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego,

- łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów

silnika.

 

5) dodatkowo dla kategorii A, A1:

a) sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku jeżeli

pojazd jest w niego wyposażony)

b) zdjęcie z podpórki i przemieszczenie go na

odległość 5 m bez pomocy silnika,

c) podparcie motocykla na podpórce,

 

Czyli jest jasno określone, że łańcucha nie można wylosować, lecz trzeba go ZAWSZE sprawdzić.

Kolega o tym nie wiedział to pretensje do niekompetentnego instruktora, że nie nauczył, nie przypominał, nie sprawdzał przed każdą jazdą elementów z kursantem.

 

Jeśli instruktor nie nauczył to polecam poczytanie od momentu "Zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego" tu o: http://lex.pl/serwis/du/2005/1834.htm

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest jasno określone, że łańcucha nie można wylosować, lecz trzeba go ZAWSZE sprawdzić.

 

gdzie to widzisz?

w Poznaniu "sprawdzenie łańcucha" jest jedną z rzeczy do wylosowania i nie jest obligatoryjne

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pytam gdzie jest napisane, że trzeba go ZAWSZE sprawdzać?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja A1 zdałem dokładnie tydzień temu:) W WORDzie w Tarnobrzegu musiałem sprawdzić tylko 2 wybrane losowo części(płyn hamulcowy, światła mijania) plus obowiązkowy kranik i łańcuch :) Tak to egzaminator wszystko mówi co trzeba sprawdzić. Ja miałem bardzo wrednego :icon_evil: , myślałem że, mnie obleje. Ale zdałem!! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów.

 

Termin wejścia w życie - 8 maja 2009 r.

 

Cytat z tego rozporządzenia:

 

3) dodatkowo dla kategorii A, A1:

a) sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku jeżeli pojazd jest w niego wyposażony)-TRZEBA TO WYKONAĆ

b) zdjęcie z podpórki i przemieszczenie go na odległość 5 m bez pomocy silnika,

c) podparcie motocykla na podpórce,

Edytowane przez erykma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku jeżeli pojazd jest w niego wyposażony)-TRZEBA TO WYKONAĆ

 

łahahahah - cytujesz czy tworzysz?

tak to nawet kaczyński na nowo faktów nie ustala :biggrin: :banghead:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...