adoado0 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 No pewnie się zmieni.Ale jeżeli one są ledwo uchylone tylko po to żeby zmniejszyć tym moc to zmiana będzie korzystna..Miałem MTX-a i miał ledwo uchylone trochę je odgiąłęm to wyrazny wzrost mocy praktucznie w całym zakresie.. Ale jak na maksa to juz tylko gorzej było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RIEJU RR50:D Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Ja jak je ściągnołem to dobrze jest:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 No pewnie się zmieni.Ale jeżeli one są ledwo uchylone tylko po to żeby zmniejszyć tym moc to zmiana będzie korzystna..Miałem MTX-a i miał ledwo uchylone trochę je odgiąłęm to wyrazny wzrost mocy praktucznie w całym zakresie.. Ale jak na maksa to juz tylko gorzej było... Witam! Te blaszki to odpowiednik zaworów w 4T . A odchylenie ograniczników zwiększa czas ich zamkniecia, co jest widoczne spadkiem mocy przy wysokich obrotach silnika ( dłuższa droga blaszek do zamkniecia otworu dolotowego mieszanki . Pozdrawiam. Ps: Nie starajcie się być mądrzejsi od inżynierów. Wszystko co jest w silniku przeszło długą drogę doswiadczeń zanim dotarło do Waszych " lajkonickich" rąk. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Ehh mozna odgiac ale nienalezy usowac.Tak jak kolega wyzej napisal nie badzmy madrzejsi.chodzi o to ze te blachy maja specyficzny ksztalt do ktorego listek membrany sie uklada i nieodksztalca.gdy sie odkszalci nie bedzie domykac jak trzeba.Moc wzrosnie tak jak pislaem koledze to normalne ale polecam jednak zalozyc blachy tyle ze odgiete.odgaic mozna maxymalnie tak aby weszly w gardziel bloku.wiaze sie to oczywiscie z wiekszym spalaniem. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Ich całkowity brak powoduje pekanie membran. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawela Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Ich całkowity brak powoduje pekanie membran.zgadzam sie. kiedys wyjalem je calkiem w yamasze rx to dostala kopa na wysokich obrotach ale nie miala w ogole wolnych obrotow i gasla. regulacja gaznika nie pomagala, wiec lekko :biggrin: je tylko odgialem i wsadzilem z powrotem. i moto chodzilo jak wczesniej (zadowalajaco) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Nie starajcie się być mądrzejsi od inżynierów, jak już to kolega wyżej napisał. Po coś to wkońcu jest, i ogólnie moto będzie miało napewno dziurę w obrotach, ale coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 (edytowane) Ogólnie to mówicie o odginaniu ograniczników, a w jakiej pozycji powinny być same membrany w stanie spoczynku?Dziś wyjęłem filtr powietrza i pachniał wachą (ale wacha nie cieknie z niego, niejest mokry), co oznacza, że mieszanka cofa się z gaźnika do filtra.Ograniczników nie odginałem, ale może same membrany odgięły się i w stanie spoczynku nie domykają przepływu. Czy po wyjęciu zaworu z bloku membranki powinny być całkowicie zamknięte, czy lekko rozwarte, a ciśnienie wsteczne podczas pracy dopiero je domyka?? Motor to suzuki RG80 95r (kilka lat ma juz). Czy ktoś mógłby dać zdjęcie przykładowe nowych zarowków? To porównam sobie. Edytowane 10 Listopada 2007 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Powinny być zamknięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1RIKO1 Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Calkowite uchylenie membran żeczywiście zwiękrza moc. Mieszanka nie cofa się do gaznika, wręcz przeciwnie. Następuje tak zwane plukanie silnika. Pęd mieszanki w gardzieli dolotowej wypycha spaliny z cylinda,dając mieszankę leprzej jakości [więkrzy ladunek tlenu]. Ale jak już ktoś napisal powoduje to więkrze zurzycie paliwa, i grozi pęknięciem membrany. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 moja wiedza z aytopsji. Brak ogranicnzików- odczuwalne podniesienie mocy przy całym gazie, -wady- pękanie membran, mój kolega ma w 50-tce wyjętem i wszystko chodiz jak należy około 6 miesięcy, zaś z mojej tuningowanej 80-tce brak ograniczników powodował pękanie średnio co 2 miesiące membrany, jak ona pęknie to już dalej nie pojedziemy, silnik nie bedzie chodizł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Więc najlepiej metodą doświadczalną ustawić te blaszki tak, aby zachować kompromis między mocą, a trwałością membran. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Usuwanie blach ograniczników jest dobrowolnym dążeniem do poważnych uszkodzeń silnika.Można je oczywiście podginać w minimalnym stopniu ale trzeba to robić na hamowni podczas strojenia silnika po wymianie układu wydechowego na wyścigowy. Najczęściej jednak podczas takiego strojenia te ograniczniki podgina się w kierunku membran aby minimalnie ograniczyć uchylenie membrany na maksymalnych obrotach ze względu na dużo większe prędkości gazów wylotowych które powodują z kolei lepsze napełnianie cylindra i nie dopuścić do wyrzucania mieszanki w kanał wydechowy przed zamknięciem okna wylotowego. W ten sposób można zwiększyć moc silnika ale dużo tracimy na jego żywotności.Bez hamowni takie działanie nie ma najmniejszego sensu tak samo jak sprawdzanie poprawności regulacji gaźnika na ostatnim biegu lub co najgorsze w garażu na stojaku centralnym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.