Kaszpir Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 No to wyobraź sobie że jeździłem Omega 2,5 TD z 94, oraz Wolckswagenem T4, którym jeżdze dość czesto. I powem tak: w porównaniu do benzyny : tak jest mułowaty. 1. Volkswagenem a nie jak to napisałeś :)2. Umów się na jazdę próbną Transporterem T5 2.5 TDI Zmienisz zdanie o współczesnych silnikach Diesla. Jak się umie tym jeździć osiągi są więcej niż dobre3. W Świecie Motocykli był bardzo dobry artykuł opisujący współczesny motocykl z silnikiem Diesla. Bardzo ciekawa konstrukcja. Polecam lekturę.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Qrde chłopy nie robia diesli?? A Neander ?? 1,4 cm3 i 160 Nm... 2 cylindry z 4 korbowodami i 2 wałami... Puszkujacie w necie jak ktoś jeszcze nei widział to mu szczena opadnie... Współczesne diesle to już zupełnie inna para kaloszy niż kiedyś... Witajcie! O tym motorku i odmianach silnikowych szeroko opisane jest w nr 4 i 5 Swiata Motocykli. Polecam - lekturka naprawdę jest ciekawa Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 . Volkswagenem a nie jak to napisałeś 2. Umów się na jazdę próbną Transporterem T5 2.5 TDI Zmienisz zdanie o współczesnych silnikach Diesla. Jak się umie tym jeździć osiągi są więcej niż dobre3. W Świecie Motocykli był bardzo dobry artykuł opisujący współczesny motocykl z silnikiem Diesla. Bardzo ciekawa konstrukcja. Polecam lekturę.Pozdro Spoko, nie lubie tej marki :) .Sorki, mam T4 2,5TDI, nie TD, wersje 115 konną , brat miał Primere 2.0 benzyniaka. Niebo a ziemia. ZResztą co ja tam bede bronił swoich ideałów, bede jeździł na benzynie aż się skończy, puźniej bedzeimy jeździć już pewnie tylko na oleju roślinnym to nie bedzie innego wyboru. No chyba ze na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Porównanie busa do samochodu osobowego jest trochę niesprawiedliwe. Przejedź się jakimś osobowym VW/Skodą/Seatem z silnikiem 2.0 TDI. Całkiem nieźle się zbiera. Wyciąga 180 km/h bez problemu a i przyśpieszenia całkiem całkiem. Motocykle z dieslem to chyba nie bedą zbyt popularne IMHO. Prędzej zaczną być produkowane jakieś wynalazki na prąd, wodór czy antymaterię :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 przejedź się nową primerą 2.0 benz i 1.9d , do 100km/h przyspieszenie porównywalne, ale powyżej 100 benzyniak słabnie a diesel ciągnie tak samo przy czym spalanie : 15 l pb95 i 7 l ON przy ciężkiej nodze mówi za siebie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Panowie! Czy to jest forum samochodowe?!!! :) :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 przejedź się nową primerą 2.0 benz i 1.9d , do 100km/h przyspieszenie porównywalne, ale powyżej 100 benzyniak słabnie a diesel ciągnie tak samo przy czym spalanie : 15 l pb95 i 7 l ON przy ciężkiej nodze mówi za siebieMojego taty BMW 330d pali ok. 6,5L/100km przy prędkości 165km/h, a kopa ma niezłego :)Ale co to ma do tematu?Więc panowie skończmy OT na temat samochodów i wróćmy do spraw motocyklowych :biggrin: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekslup Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Porównując silniki diesla i benzynowe można powiedzieć że diesle oferują wyższą sprawność,niższe zużycie paliwa i większą elastyczność, natomiast silniki benzynowe cichszą pracę (nie zawsze) i wyższą moc z jednostki pojmności. Nie każdy uważa że najwyższa moc jest najważniejsza.Przy obecnych cenach paliwa może kusić oszczędny pojazd z silnikiem diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Oj chłopaki nie takie tęgie głowy nad tym myślały i skoro wymyśliły narazie benzynke a diesla wdrazają teraz tzn, ze szybciej sie nie dało. Swoją droga dziwnie by było jechac jakis przecinakiem np 250 i miec obroty w okolicach 5 tysiecy?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Porównując silniki diesla i benzynowe można powiedzieć że diesle oferują wyższą sprawność,niższe zużycie paliwa i większą elastyczność, natomiast silniki benzynowe cichszą pracę (nie zawsze) i wyższą moc z jednostki pojmności. Nie każdy uważa że najwyższa moc jest najważniejsza.Przy obecnych cenach paliwa może kusić oszczędny pojazd z silnikiem diesla. Nie oferują wyższej elastyczności. Na ten temat dyskusja już była. Oferują wyższy moment w bardzo ograniczonym zakresie obrotów. Tak naprawdę jakby wstawić nowoczesnego diesla do motocykla czyli coś w rodzaju 1.3 fiata który ma już chyba w niektórych wersjach 90 KM to wymagałoby to zastosowania co najmniej 6 jak nie 7 biegowej skrzyni a do setki trzeba by było ze 3 razy zmienić bieg... chociaż oczywiście jakby się producen postarał to w tzw niby testach elastyczności 60-100 80-120 pojazd biłby na głowę R1... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pl Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Spoko, nie lubie tej marki :) .Sorki, mam T4 2,5TDI, nie TD, wersje 115 konną , brat miał Primere 2.0 benzyniaka. Niebo a ziemia. ZResztą co ja tam bede bronił swoich ideałów, bede jeździł na benzynie aż się skończy, puźniej bedzeimy jeździć już pewnie tylko na oleju roślinnym to nie bedzie innego wyboru. No chyba ze na gazie. Absolutnie nie masz racji kolego. Tak się składa, że na codzień jeżdżę VW T5 2,5TDI zawirusowanym na 160KM i 420Nm. W standardzie było 130KM. I powiem Ci, że WSZYSTKIE benzyniaki 2,0 i prawie wszystkie 2,5l trzymam w lusterkach kiedy chcę i jak długo chcę. I zawsze i wszędzie. Podejrzewam, że nie miałeś do czynienia z nowoczesnym dieslem, idź do dilera, niech Ci się da przejechać nawet skodą 1,9TDI, a zmienisz kolego zdanie o dieslach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 (edytowane) Oj chłopaki nie takie tęgie głowy nad tym myślały i skoro wymyśliły narazie benzynke a diesla wdrazają teraz tzn, ze szybciej sie nie dało. Swoją droga dziwnie by było jechac jakis przecinakiem np 250 i miec obroty w okolicach 5 tysiecy?? pzdr viper srt-10 przy 250km/h ma 1600 obr :) Edytowane 13 Września 2006 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Absolutnie nie masz racji kolego. Tak się składa, że na codzień jeżdżę VW T5 2,5TDI zawirusowanym na 160KM i 420Nm. W standardzie było 130KM. I powiem Ci, że WSZYSTKIE benzyniaki 2,0 i prawie wszystkie 2,5l trzymam w lusterkach kiedy chcę i jak długo chcę. I zawsze i wszędzie. Nie porównuj turbo z wolnossącym. Chcesz porównać to podobne silniki - np Twój TDI 2.5 l z benzynową jednostką turbodoładowaną... np subaru forester 2.5 :) i wtedy powiedz że diesel jest lepszy... Dlaczego własciciele/uzytkownicy nowoczesnych turbodiesli porównują się zawsze z wolnossącymi jednostkami benzynowymi?? A nie z tymi z turbo... ciekawe dlaczego - moze dlatego że wtedy nie mieliby szansy :biggrin: dla informacji - sam jezdzę dieslem 150 km ale nie usiłuję przekonywać ze jest najlepszy, jest mało elastyczny, głośny ale cholernie ekonomiczny i za to go lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 lol moi starzy maja vw sharana 1.9 tdi 115 km i 2300 kg wagi i zbiera sie w okolo 13 sec wiec nie jest tak zle jak na 2300 kg i 115 km (wiec diesle sa poruwnywalne z benzyniakami) mi sie wydaje ze to by byla dobra opcja motorek na ON (napewno by ciagnal od samiuskiego dolu ) ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Marlew ale porównaj ile Forester ciągnie paliwa:D A dlaczego niby jezdzę vectorem?? bo potrafię zrobić 4000 km z włączoną klimą i zmieścić się w 5l/100 :icon_mrgreen: ale jak rozmawiamy o osiągach to porównujmy porównywalne: dobry przykład to silniki vw 1.8T vs 1.9 TDI podobna pojemność, turbo, podobna moc a osiągi i elastyczność benzyny górują wyraźnie. no i ten hałas diesla wkurza... porównaj octavię i frotkę silnik diesla pewnie trafi do motocyka ale pewnie do turystyka i pojawi się pewnie zaraz jakaś zautomatyzowana skrzynia... a to już nie będzie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.