Skocz do zawartości

K&N + otwarte wydechy


Rekomendowane odpowiedzi

Dominik pewnie chce założyć nie jakieś "stożki" tylko zamiennik K&N. Według firmy K&N nie będzie to wymagało żadnych dodtakowych zmian w gaźnikach (filtry K&N można zakłądac do nowych motocykli bez utraty gwarancji). Ja bym zakładał (zwłaszcza, że filterki K&N są bardzo dobre IMHO). Po kilku przejażdźkach będzie wiadomo co robić. A jak masz dostęp do hamowni (ale żeby badali tez AFR) to jedź tam odrazu. Zaoszczędzisz sporo czasu.

 

P.S. Dyno Jeta też nie polecam. Zestaw na ogół jest bardzo skromniutki (mała liczba dysz) i cięzki do zestrojenia :) Lepiej poszukać w necie "patentów" do konkretnego moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzałem ostatnio silnik z bandziora 1200 do GSXRa 750 z 91 roku ( ostatni olejak )

Na Airboxie z GSXRa silnik za cholerę nie chciał chodzić ( gaźniki z GSF1200 )

Silnik chodził tylko do 4000-5000 obr/min potem dostawał czkawki ( fukał prychał itp. )

Sadząc po objawach bandzior jest ostro tłumiony także na Airboxie. Zestawiając ten silnik z oryginalnymi gaźnikami do Airboxa z GSXRa o dosyć swobodnym przelocie i przelotowym wydechem miał znacznie zubożona mieszankę.

 

Była zabawa z dyszami głównymi z oryginalnych 95 doszliśmy chyba do 130 i dopiero przestał się mulić przy wysokich obrotach.

Ale za to osiągi rewelacja – niedawno dostałem wiadomość że ten wynalazek poszedł 280 licznikowe i dalej chciał się rozpedzać

Kiedys czytalem o roli airboixa a konkretnie o tym jak wazna jest jego objetosc dobrana do gaznikow. Moze tutaj byl problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak za mną chodzi filtr K&N'a, tym bardziej, że moge go mieć w doskonałej cenie.

Eskimos jednak jak zawsze puka się w czoło, jak słucha moich pomysłów i mówi, że K&N plus otwarte przelotowe wydechy = duże zubożenie mieszanki, czytaj zły pomysł i Duka nie będzie jechać.

Jak Wy myślicie? Czy bez dynojetów da radę, czy raczej iść na całość?

pzdr

 

 

Sportowy wycior jak najbardziej co do K&N słyszałem różne opinie ale jedno wiem na pewno miałem taki zestaw w fazerze600 (IXIL plus K&N) jeździłem 3 sezony nic nie regulowałem żadnej poprawy ani pogorszenia charakterystyki FAJNY DŻWIĘK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wal do Robsona z forum, on ma XX. Kiedyś mi o nim trochę opowiadał. O ile dobrze pamiętam osiągnął jakieś 175KM na kole. Pewnie będzie w stanie jakoś Ci coś podpowiedzieć, o ile jeszcze tu zagląda. A jak nie, to wal do Tomka Kulika, on Robsona zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moto nie chce chodzić po zmianie filtra tłumików, to następuje zubożenie mieszanki. Żeby dokładnie wyregulować skład mieszanki wystarczy udać sie na stacje kontroli pojazdów gdzie znajduje sie przyrząd do badania składu spalin. Ten czarodziej na wyświetlaczu pokaże nam współczynnik nadmiaru powietrza lambda i dzięki temu będziemy wiedzieć w którą strone zabawiać sie z dyszami paliwa (większe/mniejsze).

 

Lambda=1 mieszanka stechiometryczna (13 kg powietrza na 1 kg paliwa, ideał do którego dążą wszyscy producenci ze względu na "teoretycznie" całkowite i zupełne spalenie paliwa, w rzeczywistości nie osiągalna)

 

lambda<1 mieszanka bogata (np10 kg powietrza na 1 kg paliwa, mieszanka niepolecana ze względu na niecałkowite spalenie paliwa)

 

lambda>1 mieszanka uboga (np 16 kg powietrza na 1 kg paliwa, coraz więcej producentów przechodzi na spalanie takiej mieszanki ponieważ mamy możliwość całkowitego jej spalenia. Przy tej mieszance pojawiają sie problemy z wysoką temperaturą spalania i spalaniem stukowym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moto nie chce chodzić po zmianie filtra tłumików, to następuje zubożenie mieszanki. Żeby dokładnie wyregulować skład mieszanki wystarczy udać sie na stacje kontroli pojazdów gdzie znajduje sie przyrząd do badania składu spalin. Ten czarodziej na wyświetlaczu pokaże nam współczynnik nadmiaru powietrza lambda i dzięki temu będziemy wiedzieć w którą strone zabawiać sie z dyszami paliwa (większe/mniejsze).

 

Lambda=1 mieszanka stechiometryczna (13 kg powietrza na 1 kg paliwa, ideał do którego dążą wszyscy producenci ze względu na "teoretycznie" całkowite i zupełne spalenie paliwa, w rzeczywistości nie osiągalna)

 

lambda<1 mieszanka bogata (np10 kg powietrza na 1 kg paliwa, mieszanka niepolecana ze względu na niecałkowite spalenie paliwa)

 

lambda>1 mieszanka uboga (np 16 kg powietrza na 1 kg paliwa, coraz więcej producentów przechodzi na spalanie takiej mieszanki ponieważ mamy możliwość całkowitego jej spalenia. Przy tej mieszance pojawiają sie problemy z wysoką temperaturą spalania i spalaniem stukowym)

 

To niestety nie jest aż tak proste. Silnik musi pracowac pod obciązeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety nie jest aż tak proste. Silnik musi pracowac pod obciązeniem.

 

Gówno prawda :icon_razz:

 

 

z tego co ja sie orientuje, juz abstrachujac od tematu to powietrza powinno byc 14.7 kg aby uzyskac stechiometrie...

:flesje:

 

A widzisz tak mnie nauczono w szkole... Niemniej jednak w poniedziałek zapytam sie o dokładną stechiometrie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gówno prawda :cool:

A widzisz tak mnie nauczono w szkole... Niemniej jednak w poniedziałek zapytam sie o dokładną stechiometrie:)

Mnie uczono, że 14,7.

Więc nie musisz sie pytać w szkole. :banghead:

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gówno prawda :P

A widzisz tak mnie nauczono w szkole... Niemniej jednak w poniedziałek zapytam sie o dokładną stechiometrie:)

 

cała sprawa nie jest tak prosta jak myślisz. Nie wystarczy ustawić gaźnika/wtrysku na "idelaną" mieszankę 14.7:1 żeby uzyskac dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...