Skocz do zawartości

Test zawodniczej 125-tki KTMa, chyba pierwszy w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

No podejrzewam ze z kazdego biegu idzie. Mysle ze ktos kto jezdzi duzo na moto sam sobie zorganizuje runde takim SX'em, a ten test jest wyraznie nastawiony na osoby ktore nie maja duzo wspolnego z MX albo dopiero zaczynaja

 

 

Tak wlasnie tak ...

Kiedys jak mialem rometa i kolega mi powiedzial ze simsonem jedzie 70km/h i poderwie go na tylnie kolo i przypali gume to bylem pod wrazeniem .... a tez mysle ze ktos mial simsona i mogl sobie przetestowac ktma :)

Myslalem ze cos tu sie zmienilo, ale wlasnie ze wzgledu na tego typu posty nie lubie sie tu odzywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo robimy rzetelny test dla ludzi, którzy siedzą w temacie i oczekują konkretnych informacji, albo piszemy artykuł a'la Grzesiek Dąbrowski, który ma wywołać śline na języku jakiegoś laika jaki to hardcore'owy sprzęt. Jesli chcieliście zrobić to drugie to ok, ale ślinienie się nad tymi wszystkimi tuningami, których tester chyba jednak nie wykorzystuje. Najlepsza jest dla mnie kwestia zawieszenia. Osoba pisząca test jest pierwszą która uważa, ze ja nadzwyczajnie wspaniałe, niesamowite, co jeszcze moze o nienagannej sprężystości :) Dla mnie to nic nie warte plecenie. Moje zdanie na temat zawieszeń ktm'a jest raczej negatywne i każdy kto nie jeździ tylko ktm potwierdzi moją opinię. Sory za trochę krytyki, ale może wam to pomoże. Jasne, dobrze, że coś się dzieje i chcecie robić testy, ale nazywanie tego pierwszym niewiadomo jakim testem to dla mnie pomyłka. Dlatego musicie sobie odpowiedzieć pytanie czy to ma być test dla laików, których chcecie zachęcić do offroadu czy moze test dla ludzi znających się na temacie, oczywiście najlepiej zrobic coś pośredniego wtedy wszyscy będą zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile sie nie myle to yamaha dt 80 lc/lc2 bezproblemu idzie na 2 na kolo :cool:

ja chce to zobaczyć :banghead: :) moze i idzie ale na bank nie bez problemu i musiałby zrobic to ktos co naprawde na kazdym sprzecie potrfi robić triki no i koło :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce to zobaczyć :banghead: :) moze i idzie ale na bank nie bez problemu i musiałby zrobic to ktos co naprawde na kazdym sprzecie potrfi robić triki no i koło :crossy:

Dt idzie na koło z 2 biegu ale trzeba naprawde mocno szrpnąć i strzelić ze sprzęgła. SX staje z trącenia gazem a to jest spora różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce to zobaczyć :banghead: :) moze i idzie ale na bank nie bez problemu i musiałby zrobic to ktos co naprawde na kazdym sprzecie potrfi robić triki no i koło :crossy:

 

 

Dt idzie na koło z 2 biegu ale trzeba naprawde mocno szrpnąć i strzelić ze sprzęgła. SX staje z trącenia gazem a to jest spora różnica.

 

No niestety tak to jest jak ktos odzywa sie nie majac pojecia w praktyce o tym co pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katastrofa. nie bieżcie się za takie tematy. "Złota głowica" i poprawa charakterystyki krzywej mocy, ludzie skąd wy macie takie pomysły. Pokażcie wykres mocy i momentu obrotowego przed i po zabiegu to sami ocenimy. I jeszcze nie powtarzajcie bajek że 125 seria ma ok 40 KM .Żadna tyle nie ma, dajcie serię na hamownię to może wyciągnie 35-36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze nie powtarzajcie bajek że 125 seria ma ok 40 KM .Żadna tyle nie ma, dajcie serię na hamownię to może wyciągnie 35-36
No zależy jeszcze czy mierzone na wale czy na kole. Jak czytam wypowiedzi kolegi Litrusa to zbiera mi sie na wymioty także bez komentarza. "Test" sie fajnie czyta ale kolega Filu ujął sedno sprawy. Tylko obyśmy tymi negatywnymi komentarzami nie urazili nikogo bo bardzo chętnie w przyszłości przeczytałbym rzetelny test yzf/sxf 250.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM zawieszeniowo wypadają słabo, Yamaha w porównaniu do KTM płynie. Może to przez to że KTM ma z tyłu PDS bez żadnych dźwigni. A co do artykułu to napisany przez osobę która nie siedzi w temacie i to jest jasne że będzie się wszystkim zachwycać bo laik nie zauważy różnicy. Poza tym tamten SX ma z przodu WP 48mm nie 43mm jak było napisane w artykule.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

Wielkie dzieki za wszyskie komentarze i krytyczne opinie! Bardzo sie przydadza w pracach nad kolejnymi testami i oczywiscie trafia do naszych redaktorow zajmujacych sie off-roadem :buttrock: Jak wyskrobiemy cos nowego w tym temacie to znow oddam to pod Waszą ocene i mam nadzieje, ze zauwazycie postep!!

 

Pozdrawiam,

Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM zawieszeniowo wypadają słabo, Yamaha w porównaniu do KTM płynie. Może to przez to że KTM ma z tyłu PDS bez żadnych dźwigni. A co do artykułu to napisany przez osobę która nie siedzi w temacie i to jest jasne że będzie się wszystkim zachwycać bo laik nie zauważy różnicy. Poza tym tamten SX ma z przodu WP 48mm nie 43mm jak było napisane w artykule.

 

 

Co ty za bzdury opowiadasz co ty człowieku mówisz jak ktm zawieszeniowo wypada słabo, zastanów się nad tym co mówisz, przcież ktm to jest jedyny motocykl który w standardzie ma zawieszenie na którym sie da jeździć, ale i tak w każdym motocyklu trzeba zrobić i ustawić zawieszenie pod siebie. A mówienie że yamaha w porównaniu do ktm-a płynie to moim zdaniem jedna wielka bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Jako autor tekstu chciałem podziękować wszystkim za konsruktynwe opinie. Tekst jest taki jaki miał być w założeniu - przystępny dla laika. Z czasem bede starać się wprowadząć inny styl pisania i Wasze opinie w tym mi pomogą. Ten tekst miał za zadanie zachęcić wielu urzytkowników motocykli do jazdy terenowej. Sam KTM to świetna maszyna i nie mogę się zgodzić jeśli ktoś pisze, że nie ma 40KM i cienkie zawieszenia - to świadczy o małym pojęciu czytającego, a nie piszącego. Na codzień jeżdżę właśnie KTMem, a nie Simsonem :buttrock:.

 

Fakt jest fakt Wasze opinie przydadzą mi się na przyszłość w opisywaniu motocykli. Chodź przyznam, że sam lubie opisywać motocykle troche z innej strony - kogo obchodzi zmiejszona o milimetr grubość tarczy itp? Postaram się jednak spełniać wymagania nie tylko laików, ale także ludzi którzy siędza w temiacie. Puki co proszę o wyrozumiałość :flesje:

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty za bzdury opowiadasz co ty człowieku mówisz jak ktm zawieszeniowo wypada słabo, zastanów się nad tym co mówisz, przcież ktm to jest jedyny motocykl który w standardzie ma zawieszenie na którym sie da jeździć, ale i tak w każdym motocyklu trzeba zrobić i ustawić zawieszenie pod siebie. A mówienie że yamaha w porównaniu do ktm-a płynie to moim zdaniem jedna wielka bzdura

No nie wiem jak lubisz jak ci podbija tył na wybojach to zawieszenie KTM jest dla ciebie idealne. I to nie jest kwestia ustawienia tłumienia bo jeśli zmniejszę tłumienie to na niektórych skokach po lądowaniu tył odrywa się od ziemi. I nie jest tak tylko u mnie tylko w każdym KTM na jakim jechałem. I nie ma dużej różnicy w zawieszeniu w moim a np. w tuningowanym SX-F, jeździ się bardzo podobnie. Może teraz Wy poprzecie czymś swoją teorię że KTM mają dobre zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak lubisz jak ci podbija tył na wybojach to zawieszenie KTM jest dla ciebie idealne. I to nie jest kwestia ustawienia tłumienia bo jeśli zmniejszę tłumienie to na niektórych skokach po lądowaniu tył odrywa się od ziemi. I nie jest tak tylko u mnie tylko w każdym KTM na jakim jechałem. I nie ma dużej różnicy w zawieszeniu w moim a np. w tuningowanym SX-F, jeździ się bardzo podobnie. Może teraz Wy poprzecie czymś swoją teorię że KTM mają dobre zawieszenia?

 

Bez urazy, ale chyba nie jeździłeś tuningowym SX-Fem. Popracuj nad swoim zawieszeniem bo nigdy się nie spotkałem z tym, że tył w KTMie odbija po lodnowaniu, a pisanie, że "w każdym KTMie tak jest" to zwykła ignorancja. Jeździłeś każdym? Zapewniam Cię, iż przejażdżka na 3-4 modelach to nie każdy, a to, że Ci "odbija tył" może być powodem: a) złego zestrojenia b) wyobraźni. KTM ma jedno z lepszych zawieszeń i nie da się tego ukryć. Yamaha ostatnio także dobrze radzi sobie w tym temacie. Reszta to już kwestia danego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem, "każdy jakim JA jechałem", jechałem na SX 125 swoim, kumpla SX 125, EXC 520, SX 450 i SX-F 250, co do tuningowego zawieszenia w SX-F to nie do końca bo tylko przód jest tuningowy a tył seryjny.

Czym jest spowodowane to że mi podbija tył? Tym ze jest tak zestrojone. Czemu sobie zatem nie przestroję? Bo jak sobie przestroję (zmniejszę tłumienie) to wtedy na większych skokach zawieszenie przy lądowaniu działa tak ze się ugina, następnie wraca do swojego pierwotnego położenia zbyt szybko i mam wrażenie jakbym miał zaraz wylecieć z moto. Czaisz? Wolę żeby mi podbijało tył na małych wybojach niż żeby moto mnie katapultowało przy dużych skokach. Za to każda Yz/YZF jaką jechałem tak strasznie nie podbija a i nie próbuje mnie wyrzucić przy dużych skokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...