redline Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 (edytowane) Witam! Chciałbym zmienić olej w lagach i zastanawiam się czy można to zrobić bez ich demontażu.Czy olej wyleci po wykręceniu śruby od regulacji odbicia która znajduje się na dole lagi?A może trzeba go wyciągnąć podciśnieniowo od góry? Edytowane 7 Września 2006 przez redline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Jeśli masz korek spustowy na dole lagi, to uda się bez problemu. Wiem, że np VFR RC36II jest takie coś i wymieniałem bez wyjmowania lag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Jeśli masz tak samo jak w F3 to wykręcasz talie małe śrubki na dole (chyba klucz nr 8 )i wypływa stary olej nie zapomnij ich potem zakręcić (ja zapomniałem :biggrin: ) potem odkręcadz korek na górze lagi i nalewasz olej . Dobrze jest potem na nowo ustawić zawieszenie (u mnie po nalaniu oleju o twardości 20 zawieszenie na starych ustawieniach było sztywne jak kamień dopiero po wyregulowaniu jest :bigrazz: )Jednak jeśli wiesz że nikt przed tobą nie wymieniał tego oleju to warto (niekoniecznie teraz może być zimą) rozłożyć całe zawieszenie i wszystko wymyć bo po jakimś czasie zbiera się tam dużo opiłków i innego syfu który może nie wylecieć razem z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 radzę tez wykręcic od razu te gorne srubki, bo bez tego to olej bedzie ci się długo sączył takim małym otworkiej np R=8mm, a to dlatego ze olej jest gesty i powietrze bedzie "miało" ciężej zeby dostac się do środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 coś mi się wydaje że olej wyleci ale jak odkręcisz tą śróbę na spodzie lagi (goleni) od spodu a nie jak mówisz po odkręceniu regulacji odbicia... ale na 100% nie jestem pewien jeszcze tego nie praktykowałem , korek u góry tak czy siak musisz odkrecic bo niby jak wlejesz nowy olej :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Nie ruszaj tego imbusa od spodu lagi. Jak go odkręcisz, to rzyczę powodzenia z wkręcaniem. Trzeba będzie lagi wyjąć. regulacją doicia też chyba oleju nie spuścisz, choć tu pewien na 100% nie jestem. Niestety nie kazdy motocykl ma ten "korek" spustowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 chyba powinien się tu wypowiedzieć nasz moderator i mechanik Pipcyk on ma to przećwiczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Odkrecenie imbusa na dole jest jedyna pewna metoda spuszczenia wiekszosci oleju ( caly tylko po wyjeciu lag ). Potem trzeba zblokowac damper, czy cartridge od gory prostym przyrzadem zrobionym z preta i nakretki ( chociaz ja uzywam kija od szczotki ) zeby dokrecic imbus. Wkreca sie go na Loctite. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JASTRZĄB HAYA Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Witam! Chciałbym zmienić olej w lagach i zastanawiam się czy można to zrobić bez ich demontażu.Czy olej wyleci po wykręceniu śruby od regulacji odbicia która znajduje się na dole lagi?A może trzeba go wyciągnąć podciśnieniowo od góry?[/qu śruby od regulacji dobicia nie da się wykręcic spróbuj wykręcić inbus od spodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 No w sumie racja, można tak jak Adam napisał. Jednak wtedy trzeba się trochę namęczyć z przytrzymywaniem dampera. Po wyjęciu lag o wiele łatwiej się tym zająć. Jeśli popełniłem moją wypowiedzią jakąś gafę, to przepraszam :bigrazz:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matusta Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Ja w moim gs z 2002 r wyssalem olej gora,po odkreceniu tych nakretek na szczycie teleskopow.Wloz do srodka dluga plastikowa rurke,najlepiej przezroczysta to sie nie napijesz oleju,albo uzyjjakiejs pompki albo strzykawki lekarskiej. Zrob to dokladnie to wszystko wyjdzie. Pozniej wlejnowy olej i to wszystko. zajmie ci 20 minut. Pzdr M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 8 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 (edytowane) Co jak co ale ja nie widze na dole innej sruby jak tej od regulacji dobicia.Fakt że jej samej nie da się wykręcić ale jej podstawę już tak.Załączam zdjęcie http://www.bikepics.com/pictures/673639/ Dopisane:Faktycznie jest jeszcze jedna śruba na imbusa, ta o której mówiliście (widać ją dopiero po wyjęciu ośki) Edytowane 8 Września 2006 przez redline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Co jak co ale ja nie widze na dole innej sruby jak tej od regulacji dobicia.Fakt że jej samej nie da się wykręcić ale jej podstawę już tak.Załączam zdjęcie http://www.bikepics.com/pictures/673639/Dopisane:Faktycznie jest jeszcze jedna śruba na imbusa, ta o której mówiliście (widać ją dopiero po wyjęciu ośki) ....miałm napisać ale sie poprawiłeś ... no właśnie o tą chodzi :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Da się to zrobić ale ........Trzeba mieć odpowiedni klucz o którym pisał Adam.Z nim wykręcamy górne korki wyjmujemy spzezyny, wyjmujemy oske koła, wkładamy klucz od góry i blokujemy wnętrzności teleskopu, a z dołu odkręcamy srube M8 z łbem nimbusowym. Spuszczamy olej o po krzyku. Reszta w odwrotnej kolejności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.