Skocz do zawartości

Wymiana oleju bez zdejmowania lagi


redline
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym zmienić olej w lagach i zastanawiam się czy można to zrobić bez ich demontażu.

Czy olej wyleci po wykręceniu śruby od regulacji odbicia która znajduje się na dole lagi?

A może trzeba go wyciągnąć podciśnieniowo od góry?

Edytowane przez redline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tak samo jak w F3 to wykręcasz talie małe śrubki na dole (chyba klucz nr 8 )i wypływa stary olej nie zapomnij ich potem zakręcić (ja zapomniałem :biggrin: ) potem odkręcadz korek na górze lagi i nalewasz olej . Dobrze jest potem na nowo ustawić zawieszenie (u mnie po nalaniu oleju o twardości 20 zawieszenie na starych ustawieniach było sztywne jak kamień dopiero po wyregulowaniu jest :bigrazz: )

Jednak jeśli wiesz że nikt przed tobą nie wymieniał tego oleju to warto (niekoniecznie teraz może być zimą) rozłożyć całe zawieszenie i wszystko wymyć bo po jakimś czasie zbiera się tam dużo opiłków i innego syfu który może nie wylecieć razem z olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi się wydaje że olej wyleci ale jak odkręcisz tą śróbę na spodzie lagi (goleni) od spodu a nie jak mówisz po odkręceniu regulacji odbicia...

 

ale na 100% nie jestem pewien jeszcze tego nie praktykowałem , korek u góry tak czy siak musisz odkrecic bo niby jak wlejesz nowy olej :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszaj tego imbusa od spodu lagi. Jak go odkręcisz, to rzyczę powodzenia z wkręcaniem. Trzeba będzie lagi wyjąć. regulacją doicia też chyba oleju nie spuścisz, choć tu pewien na 100% nie jestem. Niestety nie kazdy motocykl ma ten "korek" spustowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrecenie imbusa na dole jest jedyna pewna metoda spuszczenia wiekszosci oleju ( caly tylko po wyjeciu lag ). Potem trzeba zblokowac damper, czy cartridge od gory prostym przyrzadem zrobionym z preta i nakretki ( chociaz ja uzywam kija od szczotki ) zeby dokrecic imbus. Wkreca sie go na Loctite.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Chciałbym zmienić olej w lagach i zastanawiam się czy można to zrobić bez ich demontażu.

Czy olej wyleci po wykręceniu śruby od regulacji odbicia która znajduje się na dole lagi?

A może trzeba go wyciągnąć podciśnieniowo od góry?

[/qu

 

śruby od regulacji dobicia nie da się wykręcic spróbuj wykręcić inbus od spodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie racja, można tak jak Adam napisał. Jednak wtedy trzeba się trochę namęczyć z przytrzymywaniem dampera. Po wyjęciu lag o wiele łatwiej się tym zająć. Jeśli popełniłem moją wypowiedzią jakąś gafę, to przepraszam :bigrazz:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim gs z 2002 r wyssalem olej gora,po odkreceniu tych nakretek na szczycie teleskopow.

Wloz do srodka dluga plastikowa rurke,najlepiej przezroczysta to sie nie napijesz oleju,albo uzyj

jakiejs pompki albo strzykawki lekarskiej. Zrob to dokladnie to wszystko wyjdzie. Pozniej wlej

nowy olej i to wszystko. zajmie ci 20 minut. Pzdr M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co ale ja nie widze na dole innej sruby jak tej od regulacji dobicia.Fakt że jej samej nie da się wykręcić ale jej podstawę już tak.Załączam zdjęcie

 

http://www.bikepics.com/pictures/673639/

 

 

Dopisane:

Faktycznie jest jeszcze jedna śruba na imbusa, ta o której mówiliście (widać ją dopiero po wyjęciu ośki)

Edytowane przez redline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co ale ja nie widze na dole innej sruby jak tej od regulacji dobicia.Fakt że jej samej nie da się wykręcić ale jej podstawę już tak.Załączam zdjęcie

 

http://www.bikepics.com/pictures/673639/

Dopisane:

Faktycznie jest jeszcze jedna śruba na imbusa, ta o której mówiliście (widać ją dopiero po wyjęciu ośki)

 

 

....miałm napisać ale sie poprawiłeś ... no właśnie o tą chodzi :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to zrobić ale ........

Trzeba mieć odpowiedni klucz o którym pisał Adam.

Z nim wykręcamy górne korki wyjmujemy spzezyny, wyjmujemy oske koła, wkładamy klucz od góry i blokujemy wnętrzności teleskopu, a z dołu odkręcamy srube M8 z łbem nimbusowym. Spuszczamy olej o po krzyku. Reszta w odwrotnej kolejności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...