Skocz do zawartości

remont silnika


puchaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jak długo jest to trochę i co robiłeś przy silnikach?

Pomiar ciśnienia w cylindrze robisz dwa razy.

1 raz po wystygnięciu silnika i zapisujesz sobie odczytaną wartoćś

2 raz wlewasz do cylindra kilka kropel oleju i odczytujesz wartość

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak długo jest to trochę i co robiłeś przy silnikach?

Pomiar ciśnienia w cylindrze robisz dwa razy.

1 raz po wystygnięciu silnika i zapisujesz sobie odczytaną wartoćś

2 raz wlewasz do cylindra kilka kropel oleju i odczytujesz wartość

 

 

Dzieki za pomoc!!

należy się sprostowanie, a więc:

troche tzn. przy każdym motocyklu/motorku jakim miałem ok. 10 lat(już a może dopiero) a i przy silnikach samochodów zdażało mi się z tatą "dłubać"

co do tej próby to widzę że się ośmieszyłem bo znałem tą czynność ale nie znałem nazwy

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżam temat, otóż pól roku temu zrobiłem remont. Silnik oddałem do mechanika. Wymienił mi tłoki, pierścienie - zamienniki około 400zł. Uszczelki kupiłem sam za 80 zł. Acha silniczek dostał 1 szlif i tu uwaga silnik z 1983 r. i pierwszy od nowości szlif w ogóle wymiana tłoków. Dla mnie to szok. Dodatkowo wyregulował

zawory. Całkowity koszt z robocizna wyniósł 700 zł. Silniczek pyrka super jeszcze tylko pozostało mi regulacja

gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie radziłbym rozebrać silnik i pomierzyć wszystkie cześci układu korbowego,porównać z danymi z serwisówki,wtedy będziesz miał jasny obraz co jest do roboty a co można zostawić.Zrobić sobie kosztorys (części +robocizna)i skalkulujesz czy to sie opłaci.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, otóż pól roku temu zrobiłem remont. Silnik oddałem do mechanika. Wymienił mi tłoki, pierścienie - zamienniki około 400zł. Uszczelki kupiłem sam za 80 zł. Acha silniczek dostał 1 szlif i tu uwaga silnik z 1983 r. i pierwszy od nowości szlif w ogóle wymiana tłoków. Dla mnie to szok. Dodatkowo wyregulował

zawory. Całkowity koszt z robocizna wyniósł 700 zł. Silniczek pyrka super jeszcze tylko pozostało mi regulacja

gaźników.

 

Tłoki i pierścienie ZAMIENNIKI do tego modelu nie występują !!!

Jeżeli masz a powinieneś mieć oryginalne opakowania z tych tłoków lub pierścieni to zrób fotkę.

Całkowity koszt remontu wyniósł 700 zł. ? a co z głowicą , zaworami, łańcuszkiem rozrządu ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam honde cb 125 twin 1982r. pytanie czy można wymienić tylko pierścienie czy lepiej zrobić cały remont silnika tłok,szlif,w starszym motocyklu przy ograniczonym budrzecie. Za odpowiedzi z góry dziękuje. Motorek strasznie kopci i bierze olej i jeszcze jedno co da regulacja gażników

 

 

 

Siemasz >>> przed podjęciem decyzji powinno się wszystko pomierzyć ale obawiam się że wymiana samych pierścionków na nic się nie zda i będzie duchał tak jak dmucha o ile nie bardziej . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam temacik przyszedł czas na wymianę łańcuszka rozrządu+napinacz i ślizg. Jedyna opcja to Diler dzwoniłem mają za całość 700zł (może trochę więcej). Pytanko czy zakupić oryginalne części czy dalej szukać może znajdzie sie coś z Niemiec, kupić drugi silnik???. Niby 700zł tak jak mówiłem ale jeszcze mechanik =1000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi silnik to najtansza opcja, tyle ze nie bedzie w najlepszym stanie, bo wiek robi swoje, a to mala pojemnosc i spore wysilenie.

Remont twojego przewyzsza wielokrotnie jego wartosc, tak ze nie ma dobrego wyjscia z tej sytuacji.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No fajnie w końcu mam silnik. Nastąpiła wymiana w nim tłoków, pierścieni 1 szlif cylindra no i nowy łańcuszek. Moje pytanie no i jak mam go teraz docierać?? Czytałem już na forum,

- dać mu się rozgrzać

- zero pałowania

- manetka do 1/2

- nie zbyt gwałtowne przyspieszanie i redukcje

 

PS. Coś pominąłem?? A jak z olejem??? Zaznaczam, że jest to 28-letnia dama 125 cm 4t dwucylindrowa.

Do tego motocykla zalecany jest 20W50 mineralny taki zalać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...