Zbyszekm Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Trzeba podczas pomiary kompresji zrobić próbę olejową. a co to takiego ta próba?? troche juz robilem przy silnikach ale jeszcze nie spotkałem sie z tym stwierdzeniem. byłbyś łaskaw wytłumaczyć?z góry dziekuje!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 A jak długo jest to trochę i co robiłeś przy silnikach?Pomiar ciśnienia w cylindrze robisz dwa razy.1 raz po wystygnięciu silnika i zapisujesz sobie odczytaną wartoćś2 raz wlewasz do cylindra kilka kropel oleju i odczytujesz wartość Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 A jak długo jest to trochę i co robiłeś przy silnikach?Pomiar ciśnienia w cylindrze robisz dwa razy.1 raz po wystygnięciu silnika i zapisujesz sobie odczytaną wartoćś2 raz wlewasz do cylindra kilka kropel oleju i odczytujesz wartość Dzieki za pomoc!! należy się sprostowanie, a więc:troche tzn. przy każdym motocyklu/motorku jakim miałem ok. 10 lat(już a może dopiero) a i przy silnikach samochodów zdażało mi się z tatą "dłubać"co do tej próby to widzę że się ośmieszyłem bo znałem tą czynność ale nie znałem nazwy Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchaty Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Odświeżam temat, otóż pól roku temu zrobiłem remont. Silnik oddałem do mechanika. Wymienił mi tłoki, pierścienie - zamienniki około 400zł. Uszczelki kupiłem sam za 80 zł. Acha silniczek dostał 1 szlif i tu uwaga silnik z 1983 r. i pierwszy od nowości szlif w ogóle wymiana tłoków. Dla mnie to szok. Dodatkowo wyregulował zawory. Całkowity koszt z robocizna wyniósł 700 zł. Silniczek pyrka super jeszcze tylko pozostało mi regulacja gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Ja osobiscie radziłbym rozebrać silnik i pomierzyć wszystkie cześci układu korbowego,porównać z danymi z serwisówki,wtedy będziesz miał jasny obraz co jest do roboty a co można zostawić.Zrobić sobie kosztorys (części +robocizna)i skalkulujesz czy to sie opłaci.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Odświeżam temat, otóż pól roku temu zrobiłem remont. Silnik oddałem do mechanika. Wymienił mi tłoki, pierścienie - zamienniki około 400zł. Uszczelki kupiłem sam za 80 zł. Acha silniczek dostał 1 szlif i tu uwaga silnik z 1983 r. i pierwszy od nowości szlif w ogóle wymiana tłoków. Dla mnie to szok. Dodatkowo wyregulował zawory. Całkowity koszt z robocizna wyniósł 700 zł. Silniczek pyrka super jeszcze tylko pozostało mi regulacja gaźników. Tłoki i pierścienie ZAMIENNIKI do tego modelu nie występują !!!Jeżeli masz a powinieneś mieć oryginalne opakowania z tych tłoków lub pierścieni to zrób fotkę.Całkowity koszt remontu wyniósł 700 zł. ? a co z głowicą , zaworami, łańcuszkiem rozrządu ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchaty Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Wiem jeszcze co jest do roboty taka mała drobnostka.... łańcuszek rozrządu i napinacz ( do wymiany ) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Witam wszystkich mam honde cb 125 twin 1982r. pytanie czy można wymienić tylko pierścienie czy lepiej zrobić cały remont silnika tłok,szlif,w starszym motocyklu przy ograniczonym budrzecie. Za odpowiedzi z góry dziękuje. Motorek strasznie kopci i bierze olej i jeszcze jedno co da regulacja gażników Siemasz >>> przed podjęciem decyzji powinno się wszystko pomierzyć ale obawiam się że wymiana samych pierścionków na nic się nie zda i będzie duchał tak jak dmucha o ile nie bardziej . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchaty Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Odświeżam temacik przyszedł czas na wymianę łańcuszka rozrządu+napinacz i ślizg. Jedyna opcja to Diler dzwoniłem mają za całość 700zł (może trochę więcej). Pytanko czy zakupić oryginalne części czy dalej szukać może znajdzie sie coś z Niemiec, kupić drugi silnik???. Niby 700zł tak jak mówiłem ale jeszcze mechanik =1000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Drugi silnik to najtansza opcja, tyle ze nie bedzie w najlepszym stanie, bo wiek robi swoje, a to mala pojemnosc i spore wysilenie.Remont twojego przewyzsza wielokrotnie jego wartosc, tak ze nie ma dobrego wyjscia z tej sytuacji. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchaty Opublikowano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Adam M. Jak mi znajdziesz taki silnik cb 125 t/ twin 1979-83r. stawiam kratę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 I przeslesz przez ocean ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 (edytowane) W takim razie ja się podpinam pod temat. Gdzie mogę zamówić [w internecie, we Wrocławiu] pierścienie do GS 500 ? Już nieaktualnie. Dzięki. Edytowane 16 Października 2007 przez Prog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchaty Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 No fajnie w końcu mam silnik. Nastąpiła wymiana w nim tłoków, pierścieni 1 szlif cylindra no i nowy łańcuszek. Moje pytanie no i jak mam go teraz docierać?? Czytałem już na forum, - dać mu się rozgrzać - zero pałowania - manetka do 1/2 - nie zbyt gwałtowne przyspieszanie i redukcje PS. Coś pominąłem?? A jak z olejem??? Zaznaczam, że jest to 28-letnia dama 125 cm 4t dwucylindrowa.Do tego motocykla zalecany jest 20W50 mineralny taki zalać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Manetka do 3/4 na niskich biegach, wejscia na obroty i zejscia z nich powtarzajace sie po sobie, olej mineral 20W50 po 60 / 80 km pierwsza zmiana. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.