Skocz do zawartości

JJ2S NOWY SILNIK DWUSUWOWY


Maciej Kwidzyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chcialbym serdecznie zaprosic do lekturu na temat NOWEGO SILNIKA DWUSUWOWEGO JJ2S.

Jest to naprawde bardzo ciekawy projekt naszego kwidzynskiego motocyklisty i architekta Jacka Synakiewicza.

 

JJ2S NOWY SILNIK DWUSUWOWY

 

Zapraszam i pozdrawiam

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje najpierw zapoznac sie z calym materialem na ten temat... Nikt tu nie mowi o likwidowaniu starych poczciwych i sprawdzonych silników dwusuwowych.

Chodzi o fakt, ze Polak stworzyl cos nowego, co ma szanse wejsc do historii. To jest zupelnie cos nowego i w dodatku jest to nasze polskie!:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosć skomplikowane urzadzonko..przeniesiono okna przepłukiwania z cylindra do tłoka...ogólnie rzecz biorąc bardzo ciekawe rozwiązanie ale jakos nie sądze żeby się przyjeło...zasada działania jest stosunkowo prosta tzn nie ma przełukiwania skrzyni kornowej czyli smarowanie odbywa się poza układem tłoka jest osobno w skrzyni korbowej a zatem nie trzeba stosowac mieszanki....ogólnie podoba mi się ten projekt ale jak mowie będzie trudne zeby to sie przyjeło....musza zacząć budować większe silniki i spróbowac je popchnąc na zachód .... wtedy kto wie..ale mam wrazenie ze wymiana tłoka w takim ustrojstwie to jednak męczarnia ;) ale moge sie mylić.....

 

 

podsumowując :biggrin: podoba mi się chcialbym takią maszynke o pojemnosci 125ccm i zobaczyć jaka to ma moc :flesje:

 

Ma olbrzymie zalety bo jest to silnik dwusuwowy a zatem mamy moc dwusuwu a nie ma jego wad czyli smarowania mieszanką ... układ korbowo tłokowy jest smarowany podcisnieniowo jak czterosow :) cholera bardzo fajna rzecz :D może za kilkanascie lat będzie tego więcej i bylo by to baaardzo fajne ;) oby tylko nie zmarło gdzieś smiercia naturalna bądz tragiczną .... :)

 

 

przyjzalem sie konstrukcji tego silnika czterocylindrowego i cholera musze powiedziec że to jest genialne.....poprostu genialny pomysł na laczenie i do tego na 360* przypadają 4 (slownie cztery) suwy pracy ...to moze mieć zajebista moc z zadanej pojemnosci przy chłodzneiu ciecza nei powinn byc klopotu :) tylko cos takiego budowac....nie zdziwie sie jak z litra pojemnosci osiagnie się moce rzędu 200-300KM :o lol poprostu

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta zasada dzialania byla znanajuz dawna i byly prototypy bmw i angielskiej firmyAriel Arow.TE silniki uzyskują stosunkowo malą moc.wątpie aby sie to sprawdzilo i weszlo gdziekolwiek do seryjnej produkcji.Mam Ksiazke ABC dwusowu z roku bodajrze 81 i tam juz byl taki silnik jak i wiele innych rownie ciekawych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje się nikomu "trochę" naiwny ten projekt? Małe silniki ok., ale wydaje mi się że większe będą posiadały tak ciężkie "tłoki", że musowo będą musiały być wolnoobrotowe. Poza tym stopień sprężania wstępnego wydaje mi się zbyt duży- odbieranie mocy silnikowi. Do tego dość wątpliwa sprawa szczelności i "odgrodzenia" oleju od reszty, oraz koszty remontów i żywotność części. Osobiście popieram obieg 2T (a neguję 4T), ale odnoszę wrażenie, że nie tędy droga ich rozwoju. Ale nie muszę się martwić, bo większe głowy od mojej nad tym czuwają. :D

 

Zapomniałbym dodać- rozwiązanie układu/ wału silnika czterocylindrowego bardzo ciekawe.

Edytowane przez Qvertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kolejny dowd jaki mamy madry narod :icon_razz: :icon_question: tyle rzeczy juz polacy wymyslili np wladza nie pozwalal realizowac i teraz sie szczyca tym tacy niemcy czy francuzi.... :icon_razz: ciekawe tylko czy tlok o takiej budowie sie nie rozpadnie przy zbytnim obciazeniu silnika... cos z tego bedzie! :icon_exclaim:

 

dodam tylko ze jakas angielska firma pracuje nad silnikem mogocym pracowac w dwoch trubach do wybory 2T lub 4T.. konstrukkcja przypomina klasyczne 4T z rorzadem sterowanym przez zawory ssace i wydzechowe, ale trybie 2T zmnienaia sie ich sterowanie i poszczegolne suwy pracy nachodza na siebie a silnik robi 2T...

 

w skrocie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...