Skocz do zawartości

JJ2S NOWY SILNIK DWUSUWOWY


Maciej Kwidzyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to koreańcy będą mieli nowy patent do masowej produkcji. Znają życie to juz omawiają kontrakt za kilka tys. PLN na prawa autorskie i produkcje itp. W Polsce nie ma szans na żadne nowości, nie mówiąc już o przełomowych konstrukcjach na skalę światową. Polska jest pod panowaniem komunistów i raczej nie pozwola żeby ktoś, coś, gdzieś wymyśłił i stworzył. Oni to zniszczą. Po prezentacji pewnie już pracują nad ustawą zabraniającą konstruowania przełomowych urządzeń bo nasz kraj musi byc zacofany tak jak ludzie nim rządzący. A oni nie potrafią zrozumieć jakie znaczenie ma ta konstrukcja. JJ2S czeka taki los jak naszą ostatnią, wspaniałą fabrykę motocykli w 1985 roku.

 

A tak szczerze to życzę konstruktorom udanych prac przy tym wynalazku. Może doczekam się czasów kiedy bedzie mozna posmigać na krajowym motocyklu i pochwalic się za granicą.PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kto robil ta stronke, wypisywal te hasla, ale lozyskowanie na panewkach dwusuwowych silnikow (smarowanie pod cisnieniem), czy tez "oddzielenie przestrzeni wymiany ladunku od skrzyni korbowej" to zadne odkrycie. Takie cos od dawna sie juz stosuje w silnikach dwusuwowych diesla i dziala.

 

 

dokladnie w zageszczaczach (maszyny do ubijania piasku pod kostke brukowa i samej kostki) dzis mialem okazji taki rozebrac i sam sie zdziwilem jak panewki zobaczylem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koreańcy będą mieli nowy patent do masowej produkcji. Znają życie to juz omawiają kontrakt za kilka tys. PLN na prawa autorskie i produkcje itp. W Polsce nie ma szans na żadne nowości, nie mówiąc już o przełomowych konstrukcjach na skalę światową. Polska jest pod panowaniem komunistów i raczej nie pozwola żeby ktoś, coś, gdzieś wymyśłił i stworzył. Oni to zniszczą. Po prezentacji pewnie już pracują nad ustawą zabraniającą konstruowania przełomowych urządzeń bo nasz kraj musi byc zacofany tak jak ludzie nim rządzący. A oni nie potrafią zrozumieć jakie znaczenie ma ta konstrukcja. JJ2S czeka taki los jak naszą ostatnią, wspaniałą fabrykę motocykli w 1985 roku.

 

A tak szczerze to życzę konstruktorom udanych prac przy tym wynalazku. Może doczekam się czasów kiedy bedzie mozna posmigać na krajowym motocyklu i pochwalic się za granicą.PZDR.

 

 

Ja tam tego tak ponuro jak Ty nie widze okrocz kapitalu koreanskiego jest / sa jeszcze inni. Rzecz bardziej w tym, jak bardzo patriotyczni beda konstruktorzy.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Bylem na MBS i widzialem konstruktora tego silnika. Kto chce mnie dotknac? :banghead:

 

A powazniej, to trzymam kciuki za to, aby projekt wypalil. Naprawde mysle, ze ma to przyszlosc. Ten dwusow ma wszelkie zalety dwusuwa (prostota konstrukcji, duza moc z malej pojemnosci) jak rowniez niewatpliwa zalete czterosuwa - odrebne smarowanie ukladu korbowo-tlokowego. Miodzio!

W kwestii wymiany tloka. A po cholere wymieniac? Wymienial ktos z Was kiedys tloki w swoim japonczyku? Mamy XXI wiek i to, ze to jest polski dwusow, nie oznacza trwalosci WSK 175.

Mysle, ze skonstruowanie silniczka 50ccm mogloby ladnie projekt ruszyc z miejsca. Taki silnik nadaje sie praktycznie do wszystkiego - mloty pneumatyczne, kosiarki, skutery, motorowery, generatory pradotworcze... Na poczatek silnik niech zarobi na siebie, a potem mozna myslec o polskich motocyklach...

Ech, marzenia!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Wszystko kwestia podejscia samego konstruktora, wynalazcy. Rozmawialem z kims bezposrednio z nim zwiazanym (moze to byl syn?) na MBS i wyraznie czulo sie, ze grupie JJS Design zalezy, zeby to byl polski silnik i polski motocykl. A w tym ukladzie koreanczycy moga sie wypalowac.

Naprawde szczerze zycze, aby grupie JJS Design sie udalo!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

ten motocykl pięknie wygląda. Bardzo mi się spodobał. Jeśli jezdzi tak samo jak sie prezentuje(a wygląda jak moto dla prawdziwych ekstremistów) to chcę go mieć! :)

 

edit:

poszukałem, no i 110KM przy 155kg na sucho:)

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zachwycony silnikiem :icon_razz: Z początku sądziłem że chodzi o silnik z tłokiem obrotowym w układzie X o którym czytałem na wikipedii ale to też nie jest złe :eek:

Co innego motor w którym jest mocno ściete dupsko ale to tylko stylistyka :icon_mrgreen:

 

BTW dość dawno temu na TVN-ie (niedowiary czy jakoś tak) było o polskim kontruktorze który zrobił rewelacyjny zderzak który pochłaniał całą energie zderzenia i zainteresowały się tym bardzo duże koncerny ale on nie chciał tego sprzedawać za granice, jedank w polsce też mu się nie udało bo mamy bardzo nie wdzięczne przepisy z punktu widzenia konstruktorów :/ Potem też co było o polskim silniku elektrycznym mającym 600% sprawności energetycznej ale nie obejrzałem do końca z powodu sił wyższych odemnie nie zależnych ( w skrócie rodzice :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Tak, ten konstruktor to Lucjan Łągiewka. Tez staram sie sledzic jego dzialalnosc, choc ostatnio nic sie nie dzieje :eek:.

On sam w jakims wywiadzie twierdzil, ze wynalazl tez hamulec pochlaniajacy energie (do hamowania niepotrzebne tarcie, na lodzie mozna wyhamowac) i jakis rewolucyjny naped :icon_mrgreen:.

Ale poki co cisza jesli chodzi o Łągiewkę.

 

Pozdrawiam

 

PS

Silnikiem grupy JJS Design jestem rowniez zachwycony, ale za cholere nie podoba mi sie zadupek prototypowego motocykla ;]. No i ta chlodnica (?) stylizowana na plug tez srednio mi podchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta chłodnica to będzie miała ciężkie życie tam na dole. Różne kamienie, piach, cząsteczki ciepłego asfaltu, kupa i inne ochłapy będą leciały wprost w chłodnicę, trudno to będzie wyczyścić i dość latwa na uszkodzenia będzie. Ale to tylko projekt narazie. Jak widać motocykl ten to solówka nadająca się bardziej do kolekcji niż codziennego użytku. Ewentualnie typowy Cafe Racer - tylko pomalowac na czarno, wstawić białą szachownicę i można śmigać do Ace Cafe w weekend. Może kiedyś. Jak narazie to tylko śmigam tam na GS500E i nie jest źle, chociaż przypał trochę pokazywać się w Ace Cafe na motorowerze.pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Łągiewki.

Ktoś napisał, że koncerny się zainteresowały, ale On im odmówił. Nieprawda. To koncerny nie chcą jego zderzaka, bo jak każdy ma taki zderzak to ludzie aut nie będą rozbijać, jak aut nie będą rozbijać, to sprzedaż nowych spadnie ...dziesiąt procent!

Nowy gwiazdowy silnik może trafić do Korei, bo w Polsce nie daje się pieniędzy na rozwój, na badania. Polak wymyślił niebieski laser umożliwiający stworzenie nowych, pojemnych nośników danych, to nie było pieniędzy na rozwój tego, więc sprzedano na zachód/wschód.

Oby tak nie stało się z nowym, Polskim silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Łągiewki.

Ktoś napisał, że koncerny się zainteresowały, ale On im odmówił. Nieprawda. To koncerny nie chcą jego zderzaka, bo jak każdy ma taki zderzak to ludzie aut nie będą rozbijać, jak aut nie będą rozbijać, to sprzedaż nowych spadnie ...dziesiąt procent!

 

No to może chcieli wykupić patent żeby nigdy nie został wyprodukowany ten wynalazek :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytałem, ze ma miec 500cm to sie usmiałem, ale jak przecztałem ze 110 km i do tego 155 kg to sie w głowę podrapałem. Stylistyką przypomina albo Buella albo Bimote, cos pieknego, pomimo tego jednego wydechu. ?żałuje, że na stronie nie ma zdjęc gotowej maszyny, ale moze niedługo cos sie zmieni. Co innego projekt, co innego gotowy motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem design wymaga poprawki.Chodzi mi o tył z dłuzszym zadupkiem. Może cos podobnego jak w hayce. No i ta chłodnica - pług. To tez raczej odpada ze wzgledu na uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenie. Reszta jak najbardziej ok. mam nadzieje ze zobaczymy w krótce jezdżący moto.

Zaciekawilo mnie rozwiązanie smarowania pompą elektryczna. Lepsze będzie chyba jednak tradycyjne rozwiazanie z pompą napędzana mechanicznie - mniejsza podatnośc na awarie a tym samym zatarcie silnika. Ciekawe jaki ma dzwiek silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...