Guzik Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Hejznacie jakies sposoby zeby sobie domowymi sposobami wypucowac na blysk sprzecik? chodzi mi i elemety silnika np. sa jakies koncowki na wiertarki czy cos w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EdgeCrusher Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Metoda wygodna - Twardy filc na wiertare, pasta polerska i smigasz. Metoda polowa, mozonla acz skuteczna - Papierek scierny na mokro (1000,1500,2000) do wyrownania, usuniecia brudu - a na koniec pasta polerska do wypolerowania. Efekt w pyciora! Prawie jak w Lublynie ;P Pozdrawiam Cytuj Moje moto podróżeJeździć póki ciepło! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Był już taki temat Zrób pokoleji a napewno będzie dobrze1. papier ścierny 4002. papier ścierny 8003. papier ścierny 12004. papier ścierny 1200 +woda z mydłem5. pasta WsioEfekt lepszy niż chrom. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Efekt lepszy niż chrom.do pierwszej jazdy w deszczu..... hehehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 do pierwszej jazdy w deszczu..... hehehehe Jeżeli zastosujesz do końcowego polerowania złotniczą pastę zieloną to w deszczu mogą ci tylko jajki zmoknąć bo poler będzie trzymał. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 A co to za złotnicza pasta zielona i gdzie ją kupić?Za odpowiedź Piotrze z góry dzięki :( Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 ożesz.... nie wiedziałem. to ja swojego boldora po każdym deszczu muszę od początku....podpinam się do pytania: gdzie to kupić??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Nie mówcie mi nic o polerowaniu!!! Żygam już polerowaniem!!! :( Wczoraj odkryłem, że jedyna aluminiowa część mojego moto, która uciekła mi spod polerki to...kranik... Gradacja papierów ściernych była już opisana na Forum, ale pasty polerskie nie, więc:1. PASTA ZIELONAdo wstępnego polerowania srebra, stali węglowej, stali kwasoodpornej, chromu i metali kolorowych jako materiał polerski zastosowano tutaj zielony tlenek chromu 2. PASTA ZIELONA EXTRA do końcowego polerowania srebra, złota, platyny, stali, stali kwasoodpornej, miedzi, mosiądzu aluminium i innych metali kolorowych 3.PASTA CZERWONA do polerowania brązu, mosiądzu, miedzi, złota, srebra zawiera róż polerski 4. PASTA BEŻOWA do polerowania aluminium, stali kwasoodpornej, stali węglowej, blach ocynkowanych zawiera specjalnie preparowany tlenek glinu i baryt 5. PASTA BĘŁKITNAdo polerowania stopów aluminium, miedzi, stali kwasoodpornej, stali węglowej pasta na bazie tlenku glinu oraz specjalnie dobranych składników, które pozwalaja na uzyskanie najwyzszych stopni nabłyszczania 6. PASTA NIEBIESKA do końcowego polerowania mosiądzu, brązu, miedzi, aluminium 7. PASTA BIAŁA do polerowania aluminium, brązu, niklu zawiera spreparowany tlenek glinu oraz specjalnie dobrane mikroproszki 8. PASTA BIAŁA GRdo polerowania tworzyw sztucznych, szkło, granit syntetyczny, bursztyn, kamienie szlachetne O którą zieloną pastę Ci Piotrze chodzi?Ja kończyłem polerkę pastą błękitną (niebieską) - ta dająca lustrzany połysk. Często poprawiałem Autosolem, jakoże to pasta drobnoziarnista. Jak oblałem kilka detali wodą, bądź wodą ze środkiem myjącym, to zostały zacieki i trzeba było chwycić za szmatę i autosol...Czy po użyciu zielonej pasty (domniemuję, że tej do końcowego polerowania) nie będzie takich skutków?Czyli po uzyskaniu efektu lustra jechać zieloną?? To ten tlenek chromu zabezpiecza powierzchnię? Ja już nic nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 (edytowane) kiepski stopien wtajemniczenia...sir Piotr teraz mysli pewnie czy moze wam powierzyc taki sekret....bo jak widze chcecie poznac ciemna strone mocy... :evil: sorry ale nie moglem sie powstrzymac... :( Edytowane 3 Sierpnia 2006 przez Wazzabii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Ja też przerabiałem polerowanie nie raz. Moim, skromnym zdaniem, można wypolerować nawet kocim g***em, a i tak będzię się się utleniać. Prędkość i stopień zależy od jakości stopu. Zwłaszcza, że to co spada z nieba zawiera coraz większą część tablicy Mendelejewa. Na przkład silnik Janka utlenia się praktycznie sam z siebie, a japońskie wyroby raczej tylko po deszczu. Jedynym zabezpieczeniem jest chyba odpowiedni lakier bezbarwny, ale to też nie zawsze daje gwarancje, ze nie utleni się pod lakierem (przykład motocykle ciągnięte przez wielką wodę, czy karoserie Land Rovera). Japońce zabezpieczają polerki właśnie lakierem i jest sprawa prosta - umyjesz szamponem czy innym szuwaksem i wygląda elegancko. Produkty "made in USA" w dużej części są gołe. I na ten temat mogliby się wypowiedzieć użytkownicy H-D :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisert Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Dajcie jakies namiary na sklep w którym mozna sie w takie pasty zaopatrzyc. Zawsze warto spróbowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 flisert - namiary na sklep... Materiały ścierneul. Waliców 20Warszawa W sumie CBeRa to szybki sprzęcik... :cool: 2 godzinki i jesteś na miejscu :evil: Czekaj luknę przez okno...Ok, koleś już otworzył.Sklep otwarty jest od 9.30 do 17 (czasami 17.30) A pasty polerskie to chyba nawet na Allegro są w dużym wyborze. Pewnie też w jakimś markecie budowlanym dostaniesz (castorama, czy jakoś tak). Chyba, że chcesz dać zarobić small businessowi :( to mogę zejść na dół, kupić Ci które tam chcesz pasty i wysłać.Tylko, że ja leniwy jestem przeokrutnie... Rodzina nie wie w kogo się wdałem... :crossy: Roger: Święta racja - wszystko zależy od stopu alu. Ja używałem głównie brązowej/beżowej pasty i w sumie było ok, czyli się świeciło, ale po fakcie pomyślałem sobie, że... ze stopami trzeba indywidualnie podejść do sprawy... Bo gdzies wyczytałem, że na znalu najlepiej sprawdza się czerwona pasta... a przecież z czystego aluminium, to chyba nie ma żadnej części na moim Japończyku.Niby mam taki lakier bezbarwny, co się ponoć dobrze trzyma na polerowanym, ale nie oszukujmy się - gładka powierzchnia to nie optymalne warunki dla lakieru. Jak rozebrałem sobie tylny centralny amortyzator, to wypolerowalem go do...gołej stali :wink: No świecił się jak psu jajca, ale cóż...odrobina wody i efekt wiadomy :) więc musiałem lakierować.Ale przed położeniem lakieru (bezbarwnego) zmatowiłem powierzchnię. Ponieważ trząsłem się strasznie, "bo poler pójdzie w piz..", więc zmatowąłem papierem 2000, ale jednak zmatowałem, więc nie chce mi się wierzyć, że Japońce kładą lakier na polerkę. NIE UWIERZĘ JAK NIE ZOBACZĘ!Po nałożeniu lakieru amor nawet się błyszczy, więc laik może to nazwać polerką, ale lustrzany efekt to to nie jest.NIE ZNAM NIKOGO, KOMU UTRZYMAŁ BY SIĘ LAKIER NA IDEALNIE WYPOLEROWANEJ (NA LUSTRO) POWIERZCHNI. Oczywiście przy ekspolatowaniu takiej części w normalnych warunkach drogowych ( i atmosferycznych). Nie chce mi się wierzyć, że na Forum nie mamy żadnego eksperta od polerki (alu i jego stopów), który by mógł przekazać nam wiedzę... :evil: Coś mi się zdaje, że raczej ktoś tu wiedzę...kisi... :lalag: Jak jeszcze trochę potrenuję i zbadam temat, to obiecuję napisanie jakiegoś sensownego artykułu.Z moich oberwacji wynika, że ludzie od polerki rzadko chcą powiedzieć jaką "technologię" stosują. ku*wa przecież ich nie wygryzę z interesu! :biggrin: Polerowanie to taka szybka, łatwa, lekka, czysta,..., pasjonująca praca, że moim skromnym zdaniem, jak ktoś ma fundusze to da specjaliście do polerowania, a nie będzie sam polerował...Jak przeprowadziłem pierwszy test pasty w pokoju, to cały regał z książkami miałem zapieprzony pastą :evil: Do tego nawet tutaj można coś spieprzyć (np. zebrać miejscowo za dużo materiału), więc czasami nie warto ryzykować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Ale przed położeniem lakieru (bezbarwnego) zmatowiłem powierzchnię. Ponieważ trząsłem się strasznie, "bo poler pójdzie w piz..", więc zmatowąłem papierem 2000, ale jednak zmatowałem, więc nie chce mi się wierzyć, że Japońce kładą lakier na polerkę. NIE UWIERZĘ JAK NIE ZOBACZĘ!Po nałożeniu lakieru amor nawet się błyszczy, więc laik może to nazwać polerką, ale lustrzany efekt to to nie jest. Qrfa żebym aparata miał to bym fotke zrobił bo w swojej suce mam polerki pokryte lakierem ,rajfy od kół też.Moto stało 10 lat pod płotem u jakiejś pi*dy w niemczech i lakier zaczął złażic także dobrze widać że tam jest.Tak czy inaczej już próbowałem i złazi bemixolem więc nie jest to jakaś mocna warstwa, pozatym lakier na polerce sprawia że sie już tak nie błyszczy.Lakierowanie polerki to bodajrze klarowanie(??) i nie trzeba matowić powierzchni tylko dobrze odtłuścić. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 ktos mi kiedys proponowal polerowani silnika ale kwota 500 zł jest dla mnie za duza (skoro moto jest warte ok 3 tys). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisert Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 dzieki Carlos za namiary ale jak zobaczylem jakie to drogie to nie bede Cie fatygowal do sklepu a potem na poczte :(znalazlem cos takiego - http://www.allegro.pl/item118752072__pasta...00_do_alu_.htmlhttp://www.allegro.pl/item118415289__pasta...bieska_800.htmlhttp://www.allegro.pl/item119009834_niemie...sol_super_.html teraz pytanie ile takich rolek mi wyjdzie na jedno kolo - mam zamiar wypolerowac same ranty środek wraz ze ,,szprychami'' chce zostawic na czarno. Carlos jest jeszcze pasta różowa i siwa mozesz uzupelnic swoja liste:http://www.allegro.pl/item118531929__pasta...a_roz_1200.htmlhttp://www.allegro.pl/item118415024__pasta...a_hit_1000.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.