Skocz do zawartości

polerowanie aluminium


Guzik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość komandosek

ja znam taki sposób polerowania aluminium:

 

1.elementy należy przygotować do polerowania myjąc je w rozpuszczalinu lub benzynie. pozbedziemy się w ten sposób praktycznie wszystkich zanieczyszczeń.

 

2. z każdego elementy trzeba zeszlifować chropowatości użuwając papiaru wodnego(szlifujemy pod wodą, wtedy nie porysujemy wtórnie materiału. papier 400 i schodzimy do 1500. Zeszlifowanie nierówności jest BARDZO ważne i od tego zależy efekt końcowy!

 

3. polerujemy suchą nawieżchnię "stałą" pastą polerską, czyli taką, którą wciera się w krążek polerski na szlifierce/wiertarce. Polerujemy do momentu, aż będziemy mogli zobaczyć swoje odbicie w aluminium.

 

4. polerowanie automaxem. smarujemy go na kółko polerskie i włączany takie obroty, aby zbytnio nie pryskało na boki.

 

5.polerujemy krążkiem polerskim na sucho, aż do momentu, gdy aluminium będzie przypominać lustro.

 

;) :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czytajuszczich po anglijsku ciekawa stronka o polerowaniu.

 

http://www.caswellplating.com/buffs/buffman.htm

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolę sobie odświeżyć nieco temat. Poleruje dekle silnika papierkami 600, 1000, 1200, 2000, 2500 (wszystko pod wodą) później kółko filcowe na wiertarce i pasta do polerowania jakiejś niemieckiej firmy (w intrukcji jest m.in. do aluminium) i moje pytanie wygląda tak: po wypolerowaniu, niby jest ładnie pięknie - efekt lustra, ale gdy patrze pod mocnym światłem pod kątem widać pełno małych rysek. Da radę usunąc ten efekt, tak aby aluminium uzyskało totalnie gładką powierzchnię ?

 

Pozdrawiam.

 

EDIT: Przypomniało mi się, że niedawno jeden starszy człowiek z osiedla, powiedział mi o nietypowym sposobie polerowania aluminium - mianowicie poprzez przyciskanie kulki z łożyska. Wspominał coś, że aluminium ma jakieś pory, które zamykamy tą kulką. Ponoć bardzo mozolne, ale nie zrywamy materiału; nie wiem tylko jak się ma sprawa utleniania.

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te drobne ryski powstały z 2 powodów albo papierem szlifowałeś na sucho i powstały tzw wtórne rysy albo robiłeś to zbyt szybko tzn zbyt krótko poszczególnymi gradacjami. Bo nikt tego nie napisał ale z tymi papierami to jest tak: Zaczynamy oczywiście od "najgrubszego" czyli tego z najmniejszym indeksem, potem bierzemy kolejną gradacje i trzemy aż pozbędziemy się rys po poprzedniej gradacji i tak kolejno aż dojdziemy do 1000. Ale niestety jak na początku nie pozbędziemy się wszystkich rys (uzyskując jednakową matową powierzchnie) to potem one zawsze będa widoczne. 2 pierwsze gradacje papieru właśnie to załatwiaja. Wiem jak jest kazdy chce szybko dojśc do końcowego efektu i myśli ze "grubym papierem nie ma się co znęcać za bardzo bo i tak to sie potem spoleruje" nic bardziej błędnego ważny jest początek bo jak tego nie zrobimy dokładnie to mamy ryski albo praktycznie cała robota od początku. A moje rady to:

1. WSZYSTKO PAPIETEM ŚCIERNYM ROBIMY NA MOKRO!!! Po pierwsze i najważniejsze nie rysujemy no i szybciej to idzie bo woda wypłukuje z papieru "urobek" i papier jest dłużej "ostry"

2. Ja po papierze nr1000 dalej szlifuje tzw tarczą "gumową" to ściernica wykonana z czegoś podobnego do gumy zmieszanej z materiałem ściernym, też są rózne gradacje ja uzywam 1300 lub 1500. Do kupienia w dobrym sklepie z narzędziami lub z materiałami dla złotników, tylko niestety jest dosyć droga ok 70-100zł i wystarcza na ok 1,5-2 "silnika". Zalety to że jest bardzo skuteczna i po szlifowaniu "gumą" wystarczy tylko przetrzeć ostateczną pastą. A wady to to że niestety nie wszędzie się "dojdzie" i zakamarki trzeba dotrzeć ręcznie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeci sie moto => świecą sie kły :lalag:

STWIERDZENIE BARDZO SLUSZNE!!! A co do polerki durzyhc elementów polecam krąrzek bawelniany (delikatniejszy od filcu), i pastę niebieską do nierdzewki, w polączeniu z wysokimi obrotami super efekt. Tylko bez przwsady bo morze się przypalić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te drobne ryski powstały z 2 powodów albo papierem szlifowałeś na sucho i powstały tzw wtórne rysy albo robiłeś to zbyt szybko tzn zbyt krótko poszczególnymi gradacjami.

a moim zdaniem te ryski widoczne pod światło powstają od samego filcu i pasty... pasta jest przeciez ścierna, a i filc nie jest miękki. Wypolerowałem trochę rzeczy w swojej karierze i zawsze miałem z tym problem na koniec. Nie mam niestety recepty, myśle że potrzebna jest odpowiednia, delikatna pasta, i coś w zamian filcu. ale co? nie mam pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem te ryski widoczne pod światło powstają od samego filcu i pasty... pasta jest przeciez ścierna, a i filc nie jest miękki. Wypolerowałem trochę rzeczy w swojej karierze i zawsze miałem z tym problem na koniec. Nie mam niestety recepty, myśle że potrzebna jest odpowiednia, delikatna pasta, i coś w zamian filcu. ale co? nie mam pojęcia

 

 

Tak jak kolega wyżej napisał - bawełniana nakładka + jakaś dobra pasta polerska, już teraz nie pamiętam nazwy firmy, ale w dobrych firmach lakierniczych powinni ją mieć. Wiem tylko że cena >50zł

Widziałem ostatnio jak znajomy zrobił polerkę tak, że rysy było widać - nie na aluminium ale na twarzy :bigrazz:

 

 

A na koniec malowanko proszkowe lakierem bezbarwnym

 

Słyszałem, że jest specjalny lakier do polerowanego aluminium - myślę, że to lepsze rozwiązanie od zwykłego bezbarwniaka :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikepics.com/pictures/746597/

 

Powiedzcie mi czy to się da wypolerować, czy te tłumniki były w takim kolorze?

Wiem, że nowe Lasery są srebrne a mój taki pozłotawy. Czyżby to efekt utleniania.

To niestety efekt powierzchniowego przegrzania materialu. Morzesz sprubować, ale efektu nie gwarantuję. NAJLEPIEJ SPRUBUJ NAJPIERW W NIEWIDOCZNYM MIEJSCU PRZEJECHAĆ PAPIEREM ŚCIERNYM 1500 LUB 2000 A DOPIERO POTEM POLERKA. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...