Conqueror Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Witam. Który z tych motocykli jest lepszy, oszczędniejszy itd. pod względem awaryjności, spalania i osiągów, (co do osiągów to dane podawane przez producentów są bardzo podobne)???*Moc także mają podobną. XJ 600 może brać trochę oleju (tak słyszałem) i jest chłodzona powietrzem, ale sprawia wrażenie bardziej solidnego motocykla i wizualnie jest też jest ładniejszy (zaraz zaczną się spory, że to Honda jest ładniejsza;)). Wiadomo - XJ to już czterocylindrowiec i 98 rok ma już podwójną tarczę w przodu. Z drugiej strony dużo się słyszy o problemach przy dużych prędkościach, ale może jest to związane z większymi oczekiwaniami w stosunku do CB 500.*CB 500 to silnik chłodzony cieczą i chyba mniejsze spalanie. Tłumik trzeba by koniecznie wymienić na wstępie. Hamulec przedni też nie wygląda najlepiej. Opisuje się go znacznie lepiej niż XJ 600. Interesują mnie motocykle z rocznika 98 najlepiej, jeśli znajdę jakąś okazję. W każdym razie nie zejdę, poniżej 95-4r.Który okaże się lepszy? Mam jeszcze jedno pytanie: czy do modeli XJ 600 N i CB 500 można zamontować przednią owiewkę-czaszę wraz z lampą?? PS. Nie będę pytał czy te motocykle nadają się na pierwsze moto bo zacznie się kolejna kłótnia :).Według mnie nie jest to aż tak desperackie rozwiązanie, a względnie rozsądne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chorcio Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Który lepszy, sam niedawno się zastanawiałem i wybrałem xj 600s, bo zależało mi na motorku pewnym i ładnym. Co do spalania to trudno w xj porzekroczyć 6l. mi wychodzi tak 4,5 do 5,5 magto fajnie jeździ tylko w zakrętach troche niestabilne. Żona nie nazeka na niewygodę podróżowania z tyłu, zbiera się ładnie i fajnie gada akcesoryjny tłumik ixil robi swoje :) . Ja nie załuje i jestem zadowolony, a co Ty wybierzesz to zależy tylko od Ciebie wybór tych motocykli jest ogromny. Ale wiem jedno kolejne moto to tez bedzie yamaha Cytuj <p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 hmm... poszukałbym wyników pomiarów przyspieszania w warunkach drogowych, czyli elastyczności. miałem okazję pojeździć w towarzystwie gs500 i er5, czyli podobnych do cb500 dwucylindrowców - i zdecydowanie byłem zadowolony z zakupu xj600. po prostu różnice "na papierze" bardzo mocno są widoczne na drodzedlaczego xj600 jest opisywana gorzej, niż cb500? może dlatego, że obecnie jakąkolwiek sześćsetkę golasa porównuje się do bandita i fazera, a to już następny etap projektowania motocykli w stosunku do diverszyna. a od dwucylindrowej 500 nikt wiele nie wymaga, zarówno w zakresie podwozia, jak i parametrów silnika...a niby nie jestem maniakiem pojemności ;>jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) Oba motocykle są świetne. Oba mają też wady. To co najważniejsze zeby tobie odpowiadał styl jazdy. Posiadam cb500 i wiem ze ten motocykl nie nadaje sie do turystyki we dwoje. Nie dość że pasażer ma mało miejsca to dodatkowo pochylone siedzisko powoduje zsuwanie sie pasażera. W dodatku tylne amory są za miekkie na dwie osoby. Jazda solo natomiast pozwala objuczyć wielbłąda na wyprawe nawet na kaukaz. Co do jazdy, próbowałem obu motocykli to nie ważne ile mają koni, ale uważam że CB daje dużo więcej frajdy. Ma bardziej agresywny charakter, nie tylko za sprawą silnika ale także pozycji za kierownicą. A to z kolei skutuje bolącymi kolanami po 400km ciągłej jazdy(180cm wzrostu).Co do charakteru xj, to można zauważyć że 600ccm ma wiecej momentu, na 6 biegu prędkości 60km to nic strasznego, odkrecasz i cisza, zadnego szarpania, aksamitne przyspieszanie (4cylindry). Na CB przy 6 biegu trzeba mieć te 80km bo niżej szkoda łańcucha. Mnie to nie przeszkadza bo lubie miechać biegami. Wydaje sie że tylko CB ma wady, ale mnie nie podoba sie w xj wlasnie silnik. Nigdy nie wiem na jakim biegu jade, czasem zdazalo mi sie redukować z 6 stojąc na światłach. Poprostu silnik jest bezpłóciowy. Niby ma kopa po 7000 ale ponizej totalne flaki z olejem. Przy ostrej jeździe zdażało mi sie źle ocenić prędkość i wynosiło mnie z zakrętu, CB takie blędy łatwiej wybacza. Tak więc powinieneś sie zastanowić czy motocyklem chcesz jezdzic duzo z pasazerem, bo obie maszyny są dobre ale 600ccm > 500ccm. PS. Co do prędkości: mam owiewke i moge powiedzieć ze CB przy 120km/h czy 180km/h nie ma różnicy. Motocykl pewnie sie prowadzi (tylko szumi głośniej). Co do spalania: 4,5 - 5,5 na 100 Co do serwisu: oba motocykle zawory regulują plytkami niestety (8 w CB, 16 w XJ), olej 12kkm, zawory 24kkm Edytowane 24 Lipca 2006 przez Tuzmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) Co do serwisu: oba motocykle zawory regulują plytkami niestety (8 w CB, 16 w XJ), olej 12kkm, zawory 24kkmXJ ma silnik 4 cylindrowy, 8 zaworowy, regulacja rzeczywiście płytkami. Te 24 kkm podane w instrukcji wg opini, które czytałem jest nieco przesadzone. Ja olej zmieniam co 6 kkm i co 12 kkm reguluję zawory.Pozdro Edytowane 24 Lipca 2006 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Diversion ma dobry i elastyczny silnik, ale niestety skrzynia biegów jest bardzo chałaśliwa i nie pasuje do miodziku silnika, CB dwa gary więc tańsze koszta regulacji.Mimo to jak na dalsze wypady we dwoje wybrałbym jednak XJPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Ja porównując te 2 sprzęty wybrałbym XJ z młodszych lat, tzn tak jak piszesz z ok. 98. i moim zdaniem byłbys zadowolony :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 chciałbym tylko zdementować pogłoskę jakoby CB500 miała słaby z przodu hamulec!jest to brembo, firma ta robi też spowalniacze do ferrari i porsche wiec na prawde zwlaszcza z rocznika 98(takie moto posiadam) hamulce są bardzo w porządku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conqueror Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 chciałbym tylko zdementować pogłoskę jakoby CB500 miała słaby z przodu hamulec!jest to brembo, firma ta robi też spowalniacze do ferrari i porsche wiec na prawde zwlaszcza z rocznika 98(takie moto posiadam) hamulce są bardzo w porządku :) Davgor trochę utrudniłeś mi wybór ;).Właśnie o tego byłem tego ciekaw bo wydawał mi się niepewny, ale to zawsze jedna tarcza, a XJ pow. 98r to już dwie. Jak jest z danymi eksploatacyjnymi CB i XJ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Jak jest z danymi eksploatacyjnymi CB i XJ????Które dane konkretnie?? Serwisówka do XJ ma 40 MB w pdf i jakieś 100 stron. Cytowanie wszystkiego było by uciążliwe :icon_rolleyes:.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kidler Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Spalanie CB, ostatnio 7,5 litra na 100km! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conqueror Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Dorwałem już serwisówkę:icon_rolleyes: Już nie trzeba. Dzięki. Czy to prawda że XJ bierze dużo oleju czy dot. się to tylko starszych roczników. (kupuję 94- 98 w zależności od okazji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 (edytowane) Tym się nie przejmuj.Jak jeżdzisz na krótkich trasach,albo mocno kręcisz to może z 0,2l/1000km wziąć a w innych przypadkach raczej nie bierze. Edytowane 25 Lipca 2006 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Czy to prawda że XJ bierze dużo oleju czy dot. się to tylko starszych roczników. (kupuję 94- 98 w zależności od okazji)Przynajmniej u mnie czyli rocznik '98 i przebieg ok 50 kkm zużycie oleju jest od 0 jak jeżdże bardzo spokojnie do gdzieś 0.1 l na 1000 km przy dużej ilośći km zrobionych w mieście i wysokich temperaturach.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conqueror Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 To prawda że XJ jest bardzo niestabilna przy większych prędkościach?? (o cb 500 nic takiego nie słyszałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.