Damiano_2013 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 (edytowane) A weźmy np. tłumik od MBX-a gdzie nie ma wyraznego podziału miedzy dyfuzorem a końcówka. Z tego co mi wiadomo to przy końcu tłumika są dwie lub trzy przegrody i chyba raczej nie mozna ich wyciąć poniewaz możliwe że jest to zakończenie dyfuzora. A jeśli rozwale dyfuzor to osiągi zamiast się poprawic to się pogorszą. Edytowane 23 Lipca 2006 przez Damiano_2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 wyj**ać wszystko w pizdu z tego dyfuzora i bedzie w 100% leepiej.Co ty jakaś mameja jesteś nieznam takiego który spierdoliłby kawał blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majak Opublikowano 23 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Decyzja podjeta : WYPRUWAM. Rozetne ( znaczy znajomy co sie na tym zna :icon_exclaim: ) i wyjme te wygluszenia, bo zalezy mi na dzwieku, osiagi moga zostac takie jak byly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Czyli kompleks malego siusiaka. Adam M.PS - osiagi beda gorsze. A ty "na kolo" slyszales cos kiedys o fazie przeplukania silnika dwusuwowego i roli dyfuzora i jego przegrod w "doladowaniu" silnika ?Tu na pewno nie chodzi o kawal blachy, moze natomiast wkrotce chodzic o nerwy sasiadow :icon_exclaim: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miclaw Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) Dobra to teraz mi powiedzcie czym WYCISZYC koncówke ??Wata szklana ??Bo wiecie jak chodzi 125 2t który kręci sie do 14000 obr/min i nie ma żadnego wyciszenia ...W kasku nie słychać jak sie jeździ ale jak dałem kumplowi śmignąć to myślałem ze ogłuchne.Dajcie jakies propozycje jak to zrobić-czym najlepiej wypchać tłumik(gruba rura a w niej rurka gubości rury wychodzącej z dyfuzora cała ponawierca-zwykła przelotówka) Edytowane 24 Lipca 2006 przez miclaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) Wystarczy że wtawisz przez całą dlugość końcówki ponawiercana rure i powinno być lepiej a jeśli nie to możesz pomyśleć nad wyciszeniem przy pomocy waty szklanej. Edytowane 24 Lipca 2006 przez Damiano_2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Witam Panie Adam M. czy wycięcie zwężki metalowej która jest w bita na początku dyfuzora (patrz. od strony cylidra) w 50 jest błędem? Bo nie wątpliwie blokuje ona przepływ spalin. Oczywiście chce żeby motocykl był jak najcichszy. Ale oferował trochę więcej Chłopaki nie porónujcie silników crossów 125 z delikatnymi silniczkami 50. Ponieważ 2T musi mieć odpowiednie spalanie i nie można tak nachalnie ingerować w ten uklad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) Generalna zasada jest taka: do dyfuzora nie wolno ruszać nic bo można tylko spie**olić osiągi, natomiast za dyfuzorem można wypruwać ale raczej zyska się tylko na dźwięku, odczuwalnego zysku na mocy raczej nie będzie. Ogolnie w wydechu malych dwusuwow nie warto nic zmieniac, a juz napewno dyfuzora, bo w ogolnym r-ku zawsze sie straci na osiagach.Chyba ze na dzwieku zalezy ci bardziej niz na osiagach. Adam M. Czy ktos pisal ze to Derbi bylo zablokowane ?Czy chlopak pisal ze chce przerabiac modul ?Wypruwajac przegrody z dyfuzora wlasciciel zyska na obrotach max, ale straci przejscie i srednieobroty co nie bardzo pomoze w jezdzie na codzien, chyba ze caly czas bedzie jechal na max obrotach.Nie mowie tu o wacie, bo to element tlumiacy.Poza tym ciekaw jestem ilu z was drodzy 16 letni sciganci byl ze swoim moto na hamowni przed i po zmianach w ukladzie wydechowym i np moglby tu zaprezentowac wykresy tego straszliwego wzrostu mocy waszych sprzetow po wypruciu dyfuzora ???Zaloze sie ze taki osobnik przezylby niezle zdziwienie po obejrzeniu co jego motocykl moze przed i po przerobce.Ja tam jestem zwolennikiem starej szkoly - chcesz jechac szybciej, kup szybszy motocykl - wszelkie przerobki maja swoja cene w skroceniu zywotnosci silnika i nie sa latwe w wykonaniu, tzn ciezko uzyskac potem motocykl z podobna kultura pracy jak przed przerobka. Adam M. Czyli kompleks malego siusiaka. Adam M.PS - osiagi beda gorsze. A ty "na kolo" slyszales cos kiedys o fazie przeplukania silnika dwusuwowego i roli dyfuzora i jego przegrod w "doladowaniu" silnika ?Tu na pewno nie chodzi o kawal blachy, moze natomiast wkrotce chodzic o nerwy sasiadow smile.gif Adam M. sorki za wyrazenie ale pier**licie jak potrzaskani... . Adam, masz jakies doswiadczenie w tym czy opierasz sie na teori ?? Wypruwales kiedys jakies tlumiki w 2T? bo ja z kumplami tak i to naprawde sporo.Jasne, że wypruwać. Gwarantuje Ci, ze nic nie stracisz !! mozesz tylko zyskac. W jaki sposób projektowane są sportowe dyfuzory do 2T ? a no w taki, ze wymiary są takie same(bądz prawie) jak orginalnie(obliczone w tym wypadku przez derbi) jednak są one zupelnie puste w środku :) W swojej histori przerabialismy dyfuzory w DT 80, DT 125, dwa razy w Derbi Senda 50 (silnik ten sam co w Twojej GPR), RS 125 i wiele innych o ktorych juz nawet nie pamietam, zawsze pozostawialismy je puste. Dla przykladu w dyfuzorze mojej DT byly siatki, gąbki, kryza, katalizator, do tego usunelismy dopalanie spalin(zrobilismy z niedo dyfuzor sportowy). Po przejazdzce bylo to poprostu jak niebo i ziemia. Powiedz mi teraz Panie Adam, ze to nie blokuje silnika? Powtarzam jeszcze raz, jezeli dobrze przetniesz(cieńką tarczą) wyprujesz wszystko co tam jest i dobrze pospawasz to napewno bedzie lepiej - GWARANTUJE. Adam M.Impuls elektryczny odbija się od scianek dyfuzora(dlatego z dyfuzora wychodzi cienka rurka). Nie biorą tutaj udzialu żadne przegrody(mowimy o nowoczesnych silnikach 2t). Zadaniem dyfuzora jest jedynie wytworzenie podcisnienia w celu wyssania spalin, oraz odbicie impulsu od scianek dyfuzora w celu "wepchniecia" mieszanki ktora zostala wessana do ukladu wydechowego razem ze spalinami z powrotem do cylindra. Zresztą... napiszę to co juz pisalem kiedys w innym temacie gdzie ktos pytal o role dyfuzora i co sie stanie jak go usunie. dyfuzor musi miec orginalny kształt. Absolutnie nie moze pochodzic od innego moto czy tez nie moze go byc wcale !W silniku 2t uklad wydechowy spelnia bardzo wazna role w procesie oczyszczenia cylindra ze spalin. Rola dyfuzora jest taka, aby w rurze wydechowej wytworzylo sie duzo nizsze cisnienie niz w cylindrze(podcisnienie), co powoduje wyssanie spalin z cylindra. W rurze panuje naprzemian raz spadek cisnienia, a nastepnie wzrost. Wzrost cisnienia spowodowany jest odbiciem impulsu i powracaniem gazow spalinowych do cylindra.(odbija sie on od scianek-dlatego jest dyfuzor a dalsza czest jest to cienka rurka zazwyczaj, dlatego logiczne jest ze jezeli wywalisz dyfuzor proces ten nie zajdzie). W chwili zetniecia sie z przegrodą nastepuje odbicie impulsu i jego powrot w strone okna ssacego. W silnikach sportowych o cienkich rurach wydechowych powracajacy impuls jest szybszy o 20% niz szybckosc dziewku.W dostrojonym ukladzie wydechowym wypływajace z cylindra gazy ulegaja w rurze rozprezeniu, tym samym tworzac podcisnienie wysysaja z cylindra spaliny oraz cześć napływającej mieszanki. Tuz przed zamknieciem okna wydechowego powinno nastapic odbicie impulsu, a tym samym na skutek cofania gazow wtloczenie do cylindra mieszanki, ktora zostala z niego wyssana razem ze spalinami. W tym momencie okno wydechowe powinno zostac zamkniete. Jezeli zamkniecie okna nastapi wczesniej to czesc mieszanki pozostanie w ukladzie wydechowym i powoduje to zwiekszenie zuzycia paliwa bez wzrostu mocy, czesto nawet spadkiem. NAtomiast gdy okno zamyka sie zbyt pozno moze powodowac cofniecie sie spalin do cylindra. To takze zmiejszy moc silnika (nie bedzie czystego tlenu w cylindrze tylko tlen ze spalinami, chyba logiczne ze spalanie bedzie wtedy słabsze).Stosując dyfuzor silnik zyskuje ok 20% mocy. Nie mowiac juz o charakterystyce silnika ktora jest nieporownywalnie lepsza.Pozdrawiam Edytowane 24 Lipca 2006 przez andrzejtomecki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Nierozumiem dlaczego 50cmm ma byc bardziej delikatne niz 125 jak niektore 50 krecą wiele wieksze obroty i mają bardziej wysilony silnik bardziej niz niektore 125. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Odpowiadajac Piaskowi - mozliwe ze tak, gdybym bez zadnego wkladu finansowego chcial uzyskac to "troche wiecej" z takiego pizdzika jak Derbi 50 cm.Odpowiadajac Andrzejowi Tomeckiemu - odloz sobie kiedys troche pieniedzy na hamownie i sprawdz wykres mocy i momentu przed i po przerobce, a potem pogadamy. Ja nie neguje ze maksymalne obroty ci wzrosna ( jezeli oczywiscie dostarczysz wiecej paliwa ), mowie tylko ze mozesz miec niespodzianki na wolnych i przejsciu z wolnych na wyzsze obroty, specjalnie przy niewielkich uchyleniach przepustnicy. Poza tym przy calkowitym wypruciu wszystkiego z wydechu trzeba bedzie chyba rowniez przeregulowac gaznik. Zachecajac do tego kompletnego laika jakim jest autor watku zastanowiles sie, czy da sobie z tym rade ?Jak sobie nie da to bedzie mial to czego sie tak obawia - "popsuty motur".Dlatego moja rada byla taka a nie inna.A autor watku i wlasciciel Derbi i tak zrobi jak bedzie chcial. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) Odpowiadajac Piaskowi - mozliwe ze tak, gdybym bez zadnego wkladu finansowego chcial uzyskac to "troche wiecej" z takiego pizdzika jak Derbi 50 cm.Odpowiadajac Andrzejowi Tomeckiemu - odloz sobie kiedys troche pieniedzy na hamownie i sprawdz wykres mocy i momentu przed i po przerobce, a potem pogadamy. Ja nie neguje ze maksymalne obroty ci wzrosna ( jezeli oczywiscie dostarczysz wiecej paliwa ), mowie tylko ze mozesz miec niespodzianki na wolnych i przejsciu z wolnych na wyzsze obroty, specjalnie przy niewielkich uchyleniach przepustnicy. Poza tym przy calkowitym wypruciu wszystkiego z wydechu trzeba bedzie chyba rowniez przeregulowac gaznik. Zachecajac do tego kompletnego laika jakim jest autor watku zastanowiles sie, czy da sobie z tym rade ?Jak sobie nie da to bedzie mial to czego sie tak obawia - "popsuty motur".Dlatego moja rada byla taka a nie inna.A autor watku i wlasciciel Derbi i tak zrobi jak bedzie chcial. Adam M. Mam wykres mocy i momentu DT 125 na sportowym dyfuzorze. W zadnym przedziale obrotow nie bylo ubytku, byl tylko wzrost zarowno momentu, jak i mocy. Prawdą jest, ze w przedziale do 5-6 tys obr wzrost ten byl nie znaczny, jednak powyzej tego poprostu roznica kolosalna i nie do opisania. Z tym ze kazdy wie ile w tym motocyklu jest napchane w dyfuzorze. Są to rozne blokady i inne badziewia, i nie mow mi, ze te blokady mają jakąś rolę do spelnienia poza oczywiscie zmniejszeniem mocy do przepisowej...Zeby nie bylo to przypominam, ze sportowe dyfuzory rozmiarami niczym się nie roznią od orginalnych, są tylko calkowicie puste w srodku. Jak nie wierzysz to sobie sprawdz. Grunt to dobrze rozciąć, i dobrze zespawac. Tutaj rada dla kolegi, przed rozcieciem nie zapomnij zrobic kreski jakims ostrym gwozdziem lub czyms podobnym zebys potem wiedzial jak to dokladnie zespawac, to bardzo wazne.W GPR akurat nie ma blokad na dyfuzorze, są tam jedynie gluszące siatki i waty, nie wiem ile zyskasz ale w tescie pisalo że okolo 1KM czyli okolo 10% w twoim wypadku i to jeszcze na wysokich obrotach.Adam M. zaufaj mi wkoncu, ze jezeli zrobi to tak jak pisze to mocy napewno nie straci, moze byc tylko lepiej. Edytowane 24 Lipca 2006 przez andrzejtomecki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Adam M. zaufaj mi wkoncu, ze jezeli zrobi to tak jak pisze to mocy napewno nie straci, moze byc tylko lepiej. Haha no to ci pieknie wyszlo - ja ci moge spokojnie zaufac, nie moje Derbi i nie moj klopot. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 I co ?? wybebeszyles to wszystko??? jak sie zachowuje moto?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majak Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 nie, jeszcze nic nie wybebeszalem. Tam w tym dyfuzorze sa jakies przegrody ? Czyli rozciac to lekko w poprzek, nic tam nie ruszac oprocz tych siatek wygluszajacych tak ? A moze bardziej sie oplaca wyjac bebechy z tlumika i zrobic przelot ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Odpowiadajac Piaskowi - mozliwe ze tak, gdybym bez zadnego wkladu finansowego chcial uzyskac to "troche wiecej" z takiego pizdzika jak Derbi 50 cm.Odpowiadajac Andrzejowi Tomeckiemu - odloz sobie kiedys troche pieniedzy na hamownie i sprawdz wykres mocy i momentu przed i po przerobce, a potem pogadamy. Ja nie neguje ze maksymalne obroty ci wzrosna ( jezeli oczywiscie dostarczysz wiecej paliwa ), mowie tylko ze mozesz miec niespodzianki na wolnych i przejsciu z wolnych na wyzsze obroty, specjalnie przy niewielkich uchyleniach przepustnicy. Poza tym przy calkowitym wypruciu wszystkiego z wydechu trzeba bedzie chyba rowniez przeregulowac gaznik. Zachecajac do tego kompletnego laika jakim jest autor watku zastanowiles sie, czy da sobie z tym rade ?Jak sobie nie da to bedzie mial to czego sie tak obawia - "popsuty motur".Dlatego moja rada byla taka a nie inna.A autor watku i wlasciciel Derbi i tak zrobi jak bedzie chcial. Adam M. Ja nie wiem ojciec w2 swoim MTX wszystko wycioł z dyfuzora a koncówka jest calkiem przelotowa i moto poprostu lepiej sie zbiera (o niebo) no i poprostu na 3 biegu da sie spokojnie pod podjazdy na torze podjezdzac a przed przeróbkami to ledwo na 2 no i moto ogólnie teraz wchodzi bez problemu na 2 na kolo a przedtem to było niemozliwe. Ja bym sie nie zastanawiał tylko wyprówał :) aha no i nic przy gazniku nie zminialismy i ojciec juz tak 3 lata smiga Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.