Skocz do zawartości

Wybebeszenie dyfuzora


Majak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi w tych dyfuzorach ...... tu nie chodzi co jest w środku...wszystko co jest w środku będzi eprzeszkadzalo....tu taj chodzi o KSZTAŁT!!!! że od stozka sie odbija? To nie piłka że jak będzi krzywo to się nie odbije.... chodzi o to że nagłe rozpreżenie się gazów w komorze zostaje zatrzymane gdy docieraja one do zwezenia zakonczonego rurka do tłumika....wtedy następuje odbicie impulsu....to sa zjawiska falowe i nie potrafie tego do końca wytlumaczyc :icon_razz:

 

W sportowych w środku jest pusto...nie rozcinałem żadnego ale moge sie zalożyc o 12569zl że taki wzięty ze sklepu dyfuzor tuningowy jest w środku pusty..... wszystko o co chodzi to ksztalt i pojemność....

 

dyfuzory seryjnie zakładane na motorki maja własciwe wymiary i ksztalty jednak sa w środku zazwyczaj zapchane po to by silnik odpowiadał normom bez których nigdy nie wyjechal by legalnie na droge....

 

jak ktos ma ochote poczytac o co w tym chodzi i zna angielski to proszę:

 

Strona 1

 

Stronka 2

 

Smacznego :icon_razz:

 

PS. Jaby ktoś chcial mam programik do obliczania dyfuzorów :biggrin: wiec mozna sobie stworzyc swój własny jak sie komus nudzi....i ma spawarke :biggrin:

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sportowym układzie wydechowym może występować przegroda pod koniec stożka oraz wytłymienie,w ktmie mam przegrodę na wejściu do komory w kształcie podgiętej do góry blaszki (rozciąłem wydech przy prostowaniu) i nic nie jest blokowane, znajomy usunął to i teraz jego ktm w ogóle się nie wkręca na obroty. Ale są wydechy i wydechy. jedne kosztują 600zł komplet inne ponad 2000zł i więcej. Do każdego silnika jest kilka modeli w zależności od stopnia tuningu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta blaszka moze ybc elementem strojeniowym...np zeby jak robia serie dyfuzorów nie musieć kazdego modelu rozniżacego sie o kilka ccm przeliczac objętosci a róznica np by była 3 czy 4mm więc mogli zalozyc mala zwęzke która odpowiednio podgieli dostosowując ten dyfuzor do danego silnika :icon_razz: ale zwęzka jak mówisz to jednak coś nieco innego jak przegroda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta blaszka moze ybc elementem strojeniowym...np zeby jak robia serie dyfuzorów nie musieć kazdego modelu rozniżacego sie o kilka ccm przeliczac objętosci a róznica np by była 3 czy 4mm więc mogli zalozyc mala zwęzke która odpowiednio podgieli dostosowując ten dyfuzor do danego silnika :icon_razz: ale zwęzka jak mówisz to jednak coś nieco innego jak przegroda

 

 

 

no to nie jest żadna zwężka, tylko coś takiego :

 

http://img157.imageshack.us/img157/3075/pict0007wu2.jpg

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie jest żadna zwężka, tylko coś takiego :

 

http://img157.imageshack.us/img157/3075/pict0007wu2.jpg

 

OK :icon_razz: może to byc element strojący jak najbardziej ale to juz chyba jakiś specjalista z KTMa siepowinien wypowiadać bo ja specjalista nie jestem :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jackuzy i mi też wyślij!!! Przyda sie:) A jeśli chodzi o strojenie gaźnika to ałaśni chodziło mi o proste gaźniczki gdzie znajdują się (bynajmniej w większości) dwie a czasem jedna śróbeczka. Aha i ewentualnie można rególować wysokość pływaka. Ale to tylko po czyszczeniu jeśli niechcący go przegięliśmy. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przecież nie każdy silnik jest taki sam, chodzi tu głównie o fazy rozrządu, różnie są rozmieszczone okna wydechowe i ssące itd. w jednym silniku to pomaga a w drugim nie. Co do tych waszych odczuć, to jest tylko wysoki moment obrotowy, ale jednak traci się te paliwo.

spójrzcie na ten obrazek

Pozdro!

Edytowane przez Pastor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz ogólnie to komora rezansowa pomaga w kazdym silniku dwusuwowym z przeplukiwaniem zwrotnym....tylko że to tez zalezy co sie chce uzyskać....pamiętam że kiedys w czasach WSek stworzono silnik Wiatr o pojemnosci 250ccm i ten silnik był urzywany w zawodach tylko że zamiast dyfuzora jaki my znamy stosowali odpowiedniej długosci rure i już....halasowalo to niesamowicie ale dzięki tej rurze poprawiała sie harakterystyka w niskim zakresie obrotow.....wszystko zalzezy od tego co chcemy uzyskać...czy wysoka moc przy wysokich obrotach czy szeroki zakres obrotów uzytkowych czy też dobry dól do przyspieszeń.....ten programik o którym pisałem własnie uwzglednia takie zmienne :D co jest zrozumiałe bo czego innego wymaga się od maszyny crossowej a czego innego od wyscigowego plastika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...