kuczwelek Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 a co CI da kupno panewek z hondy jak pasowania są na .001? Będziesz dobierał do oznaczeń korbowodów tak jak polecają tutaj wszyscy a na koniec rozbierzesz ten silnik po 3tys km żeby zobaczyć że panewka od nówki nierówno siada? Te oznaczenia są dobre ale tylko dla nówka elementów. Myślisz że otwór w korbowodzie się nie wypracowuje? otóż się wypracowuje.. polecisz po kodach z serwisówki i silnik też długo może nie pojeździć. jestem zdania, że specjalnie producent robi panewki z bardziej miękiego materiału aby ulegał on degradacji, a przez to zasadniczy element pozostaje nie ruszony. o ile pozostał on nieuszkodzony z braku panewki. pozostaje jeszcze opcja dobrego smarowania i kanałów olejowych. zaletą jest włąśnie rocznik maszyny(z dobrych lat handy) po wymianie panewek zrobiłem kilka razy więcej niż 3tys. ma inne wyjście?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bc30se Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 I bardzo dobrze że Tobie się udało... Instrukcja karze dobierać grupy selekcyjne zakładając że dany korbowód ma tyle i tyle po 3 miejscach po przecinku, i do tego panewka również po 3 miejscach po przecinku. A co jeśli kolega kupi selekcje panewek do numerku swojego korbowodu a otwór w korbowodzie będzie rozbity o kilka tysięcznych więcej niż przewiduje to manual?? Załóżmy taka sytuacja... otwór korbowodu ma mieć wymiar 48.000-48.002 i ma literkę 1. Do tej literki dobieramy panewke załóżmy zieloną... z tymże.... tego wymiaru można być tylko pewnym jeśli korbowód jest nowy.. a tu silnik ma przebieg, no i korbowód mógł pracować troszku na wypracowanych panewkach i były i uderzenia, i przeciążenia.. i załóżmy ten korbowód będzie miał zamiast 48.002 to 48.006.Dla 48.006 japończyk przewiduje kolejną panewke.... mówisz zmierzyć korbowód przed dobraniem grupy selekcyjnej? powodzenia..... u japońca może być 4 gruby selekcyjne zawierające się nawet nie w dyszce ale w jednej setce.... ty mówisz o tym że to nie ma znaczenia bo materiał miękki i się ułoży. No to ja zadaje pytanie.... dlaczego japoniec z góry nie kazał założyć kolejnej grupy selekcyjnej gdzie różnica wynosi 0.003. Przecież panewka jest miękka.. ubije się na mniejszym korbowodzie.... Ja nie mówię, że taka naprawa się nie powiedzie.. ale powyższe tłumaczy dlaczego jest tyle zgonów silników po wymianie nawet oryginalnych panewek, jak również chodzi o świadomość, że takie naprawy mogą być z góry skazane na niepowodzenie... = jednorazówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetes66 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 I bardzo dobrze że Tobie się udało... Instrukcja karze dobierać grupy selekcyjne zakładając że dany korbowód ma tyle i tyle po 3 miejscach po przecinku, i do tego panewka również po 3 miejscach po przecinku. A co jeśli kolega kupi selekcje panewek do numerku swojego korbowodu a otwór w korbowodzie będzie rozbity o kilka tysięcznych więcej niż przewiduje to manual?? Załóżmy taka sytuacja... otwór korbowodu ma mieć wymiar 48.000-48.002 i ma literkę 1. Do tej literki dobieramy panewke załóżmy zieloną... z tymże.... tego wymiaru można być tylko pewnym jeśli korbowód jest nowy.. a tu silnik ma przebieg, no i korbowód mógł pracować troszku na wypracowanych panewkach i były i uderzenia, i przeciążenia.. i załóżmy ten korbowód będzie miał zamiast 48.002 to 48.006.Dla 48.006 japończyk przewiduje kolejną panewke.... mówisz zmierzyć korbowód przed dobraniem grupy selekcyjnej? powodzenia..... u japońca może być 4 gruby selekcyjne zawierające się nawet nie w dyszce ale w jednej setce.... ty mówisz o tym że to nie ma znaczenia bo materiał miękki i się ułoży. No to ja zadaje pytanie.... dlaczego japoniec z góry nie kazał założyć kolejnej grupy selekcyjnej gdzie różnica wynosi 0.003. Przecież panewka jest miękka.. ubije się na mniejszym korbowodzie.... Ja nie mówię, że taka naprawa się nie powiedzie.. ale powyższe tłumaczy dlaczego jest tyle zgonów silników po wymianie nawet oryginalnych panewek, jak również chodzi o świadomość, że takie naprawy mogą być z góry skazane na niepowodzenie... = jednorazówka. bc30se - nie znamy się z omegaforum?Na uszkodzonej panewce dokulałem się tylko do domu jakieś 5km - nie powinno się nic wybić wię jest szansa Cytuj Magna V45/ Yamaha Road Star 1700 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bc30se Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 (edytowane) bc30se - nie znamy się z omegaforum?Na uszkodzonej panewce dokulałem się tylko do domu jakieś 5km - nie powinno się nic wybić wię jest szansa ten sam bc30se no że wyciągniesz korbe w całości to jest spora szansa... ale będzie i tak zmasakrowana, trzeba będzie niestety stopke szlifować i otwór osiować nawet jeśli zdecydujesz się użyć oryginalnej panewki. Dla mnie to już masz pozamiatane, wał będzie uszkodzony i robienie tego motocykla to już brzydko napiszę "zrobić na sprzedaż".... ps.mam dokumentacje do twojej magny... 750f Edytowane 25 Sierpnia 2015 przez bc30se Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bc30se Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 (edytowane) Wracając do wymiany argumentów, jestem na etapie remontu silnika w innym motocyklu. Silnik ten wyjeździł ponad 100 tys km bez zatarcia, panewki oryginalne wciąż ładne. Trudno było się zdecydować czy kupić według serwisówki hondy odpowiednie kolory, czy próbować np wspasować panewki od auta bo akurat znalazłem auto w którym występują niemalże identyczne z możliwością wpasowania w korbowody. Tu z pomocą przyszedł zakład szlifierski, któremu oddałem elementy na pomiarowanie, i co się okazało. Wał korbowy dobry, poszedł do polerki, jeden korbowód dobry a drugi ma lewkko wybity otwór panewki. Sinlik nie był zatarty, jeździł, ładnie chodził do końca. Z doświadczenia trochę mają rację Ci którzy twierdzą.. kręci się to nie ma co zaczepiać i jestem pewny że to by się tak kręciło na motocyklu,bo w ciągu eksploatacji samo z siebie się uklepało i działało. Tylko że idzie generałka i po rozebraniu i wrzuceniu nowych części (szczególnie kolorów od hondy nie do końca pasujących na rozbity korbowód) by się po prostu zatarło. W zakładzie polecili mi wpasowanie samochodowych panewek a uszkodzony korbowód został zregenerowany (honowanie). Tu jeśli ktoś napisze, że i części od hondy się ułożą to niech się zastanowi dlaczego tyle piania na forach że japońskie sinliki są pasowane na tysięczne.... no to w końcu jak jest? precyzja czy części się do tych setek układają? to gdzie te tysięczne dokładności????? Wniosek jest taki... wypadałoby do tych instrukcji hondy podchodzić z dozą nieufności bo są one jak najbardziej adekwatne, ale raczej tylko do nowych elementów które wyciągamy z woreczków hondy, a w życiu jest całkiem inaczej. Edytowane 12 Września 2015 przez bc30se Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCIN S Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Witam. Jestem nowy. Mam w posiadaniu magne VF 700 C 1985r. Mam mały problem bo pod koniec sezonu zauwarzyłem wyciek z silnika, a mianowicie z pod małego dekielka znajdującego się z tyłu silnika pod lewą rurą wydechową idącą do tłumika środkowego. Jest on przykręcony na dwie śrubki. Teraz pytanie. Czy mogę bez obaw odkręcić ten dekielek bo obawiam się że coś tam może być czego już nie dam rady złożyć, i jeszcze co to jest? Ps.wolę zapytać niż walnąć jakiegoś głupiego babola z moją MADZIĄ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdarecki Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Śmiało odkręcaj, a wyciek pewnie skasujesz jak tylko dokręcisz te śrubki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCIN S Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Mógbyś darować sobie ciągnięcie łacha, chciałem tylko się dowiedzieć co tam jest bo nigdzie nie moge na ten temat nic wyszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdarecki Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 tam znajdziesz czujnik biegu jałowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCIN S Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Dzięki wielkie za podpowiedź Zdarecki. Właśnie widziałem tam jakiś kabelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madzia83 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Witam kolegów motocyklistów! Mam duży problem z moją MADZIĄ.Poprzednio był problem taki że po odpaleniu silnik chodził ok miarowo,po pewnym czasie znikał odczyt obrotów na liczniku i silnik tracił obroty po dłuższym czasie operowania manetką gazu znowu wchodził na obroty i wskazówka obrotów pracowała normalnie.Myślałem że to może wina modułów,zakupiłem na allegro komplet używanych,zamontowałem,moto pochodziło krótki okres czasu i silnik padł.Zamontowałem stare moduły,sprawdziłem iskre na świecach ok na 4 cylindry była.Po pewnym okresie zniknęłą iskra z dwóch przednich cylindrów,zamieniłem kolejność modułów iskra przeszła na dwa tylnie cylindry.No i następnie,zniknęła ze wszystkich czterech cylindrów.Wymieniłem cewki,wymieniłem moduły i nic.Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Proszę o rady co z tym fantem mam począć.Madzia83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Dac moduly do zakladu elekronicznego na zlikwidowanie "zimnych lutow" w instalacji i wymiane zuzytych tyrystorow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madzia83 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Dac moduly do zakladu elekronicznego na zlikwidowanie "zimnych lutow" w instalacji i wymiane zuzytych tyrystorow.Dzięki za rade,a co z cewkami zaplonowymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Sprawdzić i jeśli wartości są zgodne z danymi z manuala, się nie przejmować. ;) Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madzia83 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Sprawdzić i jeśli wartości są zgodne z danymi z manuala, się nie przejmować. ;)Dzięki tylko jest jeden mały problemik,gdzie szukać manuala i tych wartości? Dzięki,ale jest mały problem,nie wiem gdzie szukać tych wartości nie posiadam takowego manuala,jeśli ktoś chce pomóc to proszę o podanie tych wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.