Travo Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam!Od niedawna jeżdżę Madzią (vf 750c 84r.), tylko ostatnio coś odmówiła mi posłuszeństwa. Mianowicie po przejechaniu pewnego odcinka (około 4-5 km) motor zaczął tracić obroty (0 mocy, ja mu w gaz, on nic, tak jakbym nic nie zrobił). Jak wcisnąłem manetkę do spodu to jechał, tylko na 4-5 tys. obrotów zamiast 9-10. Jak obroty spadły do około 2 tys. motor gasnął. Na ssaniu jeszcze coś tam próbował odpalić, ale albo wcale już nie odpalił, albo odpalił, tylko przy dodaniu najmniejszej ilości gazu dalej gasnął (po niecałej minucie na wolnych obrotach i tak gasnął). Po około godzinie można normalnie palić motor i jechać, z tym że po przejechaniu pewnego odcinka znowu to samo. Nie będę opisywał wszystkich przygód, ale 3 razy go zwoziłem do domu na przyczepce (próbowałem wymieniać różne części, ale zawsze stawałem w tym samym miejscu jak pojechałem testować :P). No ale żeby się nie rozpisywać. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza (wiem, że to nie to, ale i tak był już stary), wypłukałem główny bak i ten pod siedzeniem, sprawdziłem, czy paliwo dobrze się leje z każdego wężyka, kranika, pompy, baku itd. wymieniłem komplet świec. Później oddałem znajomemu mechanikowi. Przeczyścił i wyregulował gaźniki, sprawdził pompę i przekaźnik. Dalej to samo. Okazało się, że jak motor padnie, to nie ma iskry na dwóch przednich baniakach. Sprawdził cewki (dobre), podmienił moduł (kumpel obok miał ten sam motor) i dalej to samo. Powiedział mi, że jedyne co już mogło zostać to tylko impulsator. Sprawdził go i na zimnym silniku obie cewki (od impulsatora) były ok, ale jak się przejechał i zgasł motor, to pomiar na 1 z cewek pokazał 0! Więc wygląda na to, że to impulsator. Chciałem kupić w Polsce, ale Panowie zabili mnie ceną 560 zł. Więc zamówiłem w Ameryce i wyszło mnie to 300 zł. Mam nadzieję, że to to, bo niestety jeszcze się uczę, portfel chudziutki, a prace mam tylko dorywczo na weekendy. Czekam teraz na paczkę i od razu wymieniamy, bo taka pogoda, a Madzia stoi... Chciałem Was tylko zapytać (może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, w razie jakby to nie był impulsator) CO TO MOGŁOBY BYĆ? Z góry dzięki za podpowiedzi, bo już odchodzę od zmysłów z tą moją koleżanką. PS. To zawsze się działo po przekroczeniu temperatury roboczej silnika. A jakiś magik jest w stanie mi powiedzieć dlaczego cewka on impulsatora pada przy wyższej temp.? I zasadę działania impulsatora ktoś mógłby mi wytłumaczyć, lub dać link, bo szukałem i coś ciężko znaleźć (dokładnie chodzi mi o to co powoduje, że impulsator wysyła impuls akurat w tym momencie, a nie innym. Jakiś czujnik? Gdzie jest zamontowany?) Z góry dzięki Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez Travo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magman Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Jeżdżę Magnami od 12 i nigdy nie spotkałem się z taką awarią.Hmm...ale bywa.Impulsatory masz pod prawą pokrywą sprzegła.Wymiana jest banalnie prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Travo Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 To ja wiem gdzie są i że psują się rzadko. No ale jak już napisałeś - zdarza się. Tylko moje pytanie brzmi: dlaczego cewka impulsatora pada przy wyższej temp. i zasada działania impulsatora(dokładnie chodzi mi o to co powoduje, że impulsator wysyła impuls akurat w tym momencie, a nie innym. Jakiś czujnik? Gdzie jest zamontowany?). Pytanie o zasadę działania zadaję z czystej ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ttm Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 witam kolegow.mam pytanko - od kilku dni jestem (na razie jeszcze zadowolonym) posiadaczem magny 750 z 87 r.kupilem ja po kilkunastu miesiacach stania na zewnatrz cala w pyle z piachu itd. poza tym stan b dobry - zero rdzy tylko wymagala gruntownego mycia. wyczyscilismy ze znajomym gazniki - w srodku az algi narosly i teraz mam problem z wkrecaniem na obroty. do ok 4 tys brzeczy slicznie ale to jest maks jej mozliwosci po tym juz tylko charczy i wcale nie ciagnie. ten znajomy mowi mi ze moze to te srubki od balansu miedzy gaznikami, ale jest ich tyle (w sumie 4) ze az boje sie zaczynac grzebac. moze ktos mnie z lekka uswiadomic? nadmienie,ze zdobyc jakas literature tu u mnie to problem bo pisze z Cypru wiec predzej jakies linki albo rady. dzieki z gory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magman Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Travo ,jak zdejmiesz pokrywę to zobaczysz dlaczego w danym momencie idzie sygnał i elektronika "wie" że wał jest położony w odpowiednim punkcie do wysłania iskry . ttm,a czy przy czyszczeniu gaźników wymontowałeś dysze?Czy membrany tłoków są całe?Kanały mogą być zasyfiałe i jak membrany rozerwane to też będzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Travo Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) Membrany są całe. To już sprawdzone, a po nagrzaniu silnika cewka impulsatora pokazuje 0 rezystancji, więc impulsator na bank jest zwalony. W przyszłym tyg. może dojdzie ta część z Ameryki to dam znać jaki postęp. A nie wiesz czasem czego właśnie po nagrzaniu pada ta cewka? PS: Po za tym przy zniszczonych membranach iskra powinna być normalnie o ile się nie mylę. A tu nie ma iskry na 2 przednich baniakach. Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez Travo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Izolacja w niej siada pod wplywem temperatury i robia sie przebicia miedzy przewodami.Na koncowce walu masz osadzony palec ktory przechodzi obok magnesow umiejscowionych tak by impuls z nich pobierany ( dzieki temu przejsciu )nastepowal w odpowiednim miejscu obrotu walu, co z kolei odpowiada wlasciwemu polozeniu tloka w cylindrze. Czyli tlok idzie do gory w suwie sprezania i w miejscu wybranym przez konstruktora np 30 stopni przed GMP nastepuje generacja iskry na swiecy. To miejsce z kolei moze sie zmieniac w zaleznosci od zaprojektowanej mapy zaplonu dla tego silnika zaleznej od szybkosci obrotow.Dlatego w tego typu ukladzie zaplonowym nie regulujesz ani punktu zaplonu jak w ukladach mechanicznych, ani nie ma mechanicznych przyspieszaczy - wszystko reguluje modul.Czy teraz jest to bardziej zrozumiale ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Travo Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 To, że moduł steruje to wiem :P A za resztę wielkie dzięki. Teraz wszystko jasne. Tylko jeszcze skrót GMP co oznacza? Tylko dziwi mnie: skoro izolacja jest przetopiona, to jest przetopiona już (cały czas), a na zimnym silniku działa wszystko ok, aż do nagrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magman Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 O membranach pisałem do kolegi o nicku ttm ,co widać na początku zdania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Travo Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) A sorki. Nie zwróciłem uwagi. Zaaferowany jestem info co się może z moją Madzią dziać :P, bo mnie szarpie po kieszeni, a ja bidny uczeń. No i mój 1 moto, także wiesz... się trochę przejmuję. Mam nadzieje, że po wymianie impulsatora już będzie ok. Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez Travo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 GMP -górne martwe położenie tłoka. Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Travo Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 O widzisz. Teraz wiem już wszystko. Dzięki śliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ttm Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 magman- wszystkie dysze byly wyjete, gaznik poszedl do znajomego cyprusa, ktory ma wanne do czyszczenia ultradzwiekami - gaznik swieci sie chyba lepiej niz nowy w sklepie. wszystkie kanaly przedmuchane i po tych ultra odpadly wszystkie nawet najdrobniejsze pylki. membrany sa ok - bez przeswitow dziurek itd. dlatego myslelismy o regulacji balansow - ale nie mam zielonego pojecia ktora srube trzeba podciagnac i o ile w stosunku do reszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 To moze nie byc problem gaznikow, ale modulow.Jak dziala obrotomierz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ttm Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 w tym zakresie do ktorego chodzi - czyli do 4 tys pod obciazeniem reaguje na kazde musniecia manetki. na postoju wkreca sie tak do ok 6-7 tys - wyzej nie ciagnalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.