vanjawan Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Witam. Jestem tutaj nowy. Jeżdże na Jawie 250 z 1962r. Jest oryginalna, zardzewiała i ma zmatowiony lakier. Jednak nie zamierzam jej remontować, bo jest oryginalna i taka mi się podoba. (www.vanjawan.prv.pl) Chciałem dorobić uszczelke pod splanowaną głowicę. Fabryczna uszczelka jest za niska i minimalnie tłok uderza o głowicę. Do tego nie mam już fabrycznej uszczelki, bo stara uległa zniszczeniu. Próbowałem z drutem miedzianym (końcówki zlutowane), ale wydmuchało lut. Próbowałem z grubym kartonem, ale go spaliło i też dmuchało. Aktualnie mam uszczelkę z drutu miedzianego z zakładką, ale nie wiem czy długo wytrzyma. Wyciąłem też i wożę w zapasie uszczelkę z klinkierytu(chyba tak to się nazywa?) i może ona bedzie najbardziej odpowiednia. Co o tym sądzicie, proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Witam kolejnego urzytkownika ognistej dwururki. Proponuje dorobić uszczelkę z blachy miedzianej - takiej jak na dachach kościołów sa. Kiedys kolega miał taką w wsk.Napisz jeszcze jaka grubość cie interesuje.Można by jeszcze spróbować kupic w www.skuterdebica.hg.pl np 2 albo 3 takowe uszczelki i je założyć, ale nie wiem czy to zda egzamin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanjawan Opublikowano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Dzięki za rade. Grubość uszczelki to 2mm. Co do skuter dębica, to nie lubie ich, bo mi sprzedali trefny tłok i szlag trafił silnik. Odradzam tą firmę i nic tam dla zasady nie kupię.Na razie moja uszczelka działa, a tą z krengielitu woze ze sobą. W czwartek wyjazd nad morze, mam nadzieje ze wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Ja jeżdze moze nie fachowo ale mam głowice na silikon wysokotemp. i jest git. nic nie dmucha . jak założyłem uszczelke ze Skuter debica do sikało jak cholera(sprawdzałem na 2 głowicach)hmm może spróbuj gruby karton zasmarowany silikonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Ja mam tą skuterowska uszczelke i narazie działa, lecz skoro mowicie ze sie posypie to trzeba coś wykombinować (stresuje mnie perspektywa pchania czeszki-ostatnio pchałem - cały kilometr i zadzwoniłem po holownik :icon_razz: ) . Silikon odpada bo kiedyś w jeszcze w komarku mi sie wypalił i musiałem pchać, karton też niezbyt dobry bedzie - ciśnienie jednak jest wiec trzeba za jakąś miedzią sie zakrecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Zdecydowanie z blachy miedzianej :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Tak jest i wcześniej wygrzać blachę np. nad kuchenka. Miedź robi się wtedy bardziej miętka i plastyczna, lepiej układa się pod głowicą /będzie szczelniejsza/. pzdr. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Albo z miedzi albo z miękkiej blachy aluminiowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 a tak sie zastanawiam czy kryngielit sie nadaje czy nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Kringielit nienadaje się na podkładkę pod głowcę, ponieważ wbrew pozorom jest kruchy i w momencie dociskania głowcy może łatwo pęknąc powodując przedmuch. Najlepiej urzyć miedzianej blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Miedź jest Ok. ale trudno jest zdobyć blachę miedzianą o odpowiedniej grubości :)Ja proponuję aluminium bo jest dostępne w różnych grubościach.Zawsze używam alu i nigdy nie miałem z uszczelką problemów. Pozdrawiam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanjawan Opublikowano 30 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Przejechałem 2100 km na uszczelce z drutu miedzianego z zachodzącymi na siebie końcówkami (jak muszla ślimaka). I jak narazie żadnych przedmuchów i wszystko O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 No i bardzo ci gratuluje.Wysokosc cylindra wzgledem tloka reguluje sie podkladka POD cylindrem a nie podkladka pod glowica. Ta podkladka moze byc stalowa czy aluminiowa, czy wreszcie z klyngierytu, z tym ze ten ostatni ulegnie zgnieceniu i nie bedzie trzymal wysokosci.Jesli chodzi o podkladke pod glowica, to mysle ze oryginalna byla ze zbrojonego klyngierytu w oprawie z miedzianej blachy, tzn blacha chronila otwor w uszczelce.Mozesz jezdzic na drucie miedzianym, ale cos bardziej profesjonalnego budzilo by chyba wiecej zaufania w dalszej trasie w ktora sie wybierasz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanjawan Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 To ja jeszcze dodamze juz zrobilem ta trase. Na tej uszczelce z drutu miedzianego zrobilem jakies 2500 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.