Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowice w JAWA 250 1962r.


vanjawan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tutaj nowy. Jeżdże na Jawie 250 z 1962r. Jest oryginalna, zardzewiała i ma zmatowiony lakier. Jednak nie zamierzam jej remontować, bo jest oryginalna i taka mi się podoba. (www.vanjawan.prv.pl)

 

Chciałem dorobić uszczelke pod splanowaną głowicę. Fabryczna uszczelka jest za niska i minimalnie tłok uderza o głowicę. Do tego nie mam już fabrycznej uszczelki, bo stara uległa zniszczeniu. Próbowałem z drutem miedzianym (końcówki zlutowane), ale wydmuchało lut. Próbowałem z grubym kartonem, ale go spaliło i też dmuchało. Aktualnie mam uszczelkę z drutu miedzianego z zakładką, ale nie wiem czy długo wytrzyma. Wyciąłem też i wożę w zapasie uszczelkę z klinkierytu(chyba tak to się nazywa?) i może ona bedzie najbardziej odpowiednia. Co o tym sądzicie, proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolejnego urzytkownika ognistej dwururki.

 

Proponuje dorobić uszczelkę z blachy miedzianej - takiej jak na dachach kościołów sa. Kiedys kolega miał taką w wsk.

Napisz jeszcze jaka grubość cie interesuje.

Można by jeszcze spróbować kupic w www.skuterdebica.hg.pl np 2 albo 3 takowe uszczelki i je założyć, ale nie wiem czy to zda egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rade. Grubość uszczelki to 2mm. Co do skuter dębica, to nie lubie ich, bo mi sprzedali trefny tłok i szlag trafił silnik. Odradzam tą firmę i nic tam dla zasady nie kupię.

Na razie moja uszczelka działa, a tą z krengielitu woze ze sobą. W czwartek wyjazd nad morze, mam nadzieje ze wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze moze nie fachowo ale mam głowice na silikon wysokotemp. i jest git. nic nie dmucha . jak założyłem uszczelke ze Skuter debica do sikało jak cholera(sprawdzałem na 2 głowicach)

hmm może spróbuj gruby karton zasmarowany silikonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tą skuterowska uszczelke i narazie działa, lecz skoro mowicie ze sie posypie to trzeba coś wykombinować (stresuje mnie perspektywa pchania czeszki-ostatnio pchałem - cały kilometr i zadzwoniłem po holownik :icon_razz: ) . Silikon odpada bo kiedyś w jeszcze w komarku mi sie wypalił i musiałem pchać, karton też niezbyt dobry bedzie - ciśnienie jednak jest wiec trzeba za jakąś miedzią sie zakrecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i bardzo ci gratuluje.

Wysokosc cylindra wzgledem tloka reguluje sie podkladka POD cylindrem a nie podkladka pod glowica. Ta podkladka moze byc stalowa czy aluminiowa, czy wreszcie z klyngierytu, z tym ze ten ostatni ulegnie zgnieceniu i nie bedzie trzymal wysokosci.

Jesli chodzi o podkladke pod glowica, to mysle ze oryginalna byla ze zbrojonego klyngierytu w oprawie z miedzianej blachy, tzn blacha chronila otwor w uszczelce.

Mozesz jezdzic na drucie miedzianym, ale cos bardziej profesjonalnego budzilo by chyba wiecej zaufania w dalszej trasie w ktora sie wybierasz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...