Skocz do zawartości

Owiewka, czy naked??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od 2 miesięcy jestem posiadaczem GS'a 500. Kupiłem go z myślą o nauce - prawko w maju zrobiłem :icon_biggrin:. Ale w sumie zacząłem się w miarę sprawnie ogarniać - jeżdżę codziennie - i doszedłem do wniosku że pora na motor, o którym zawsze marzyłem .. Bandita :biggrin:. Wizualnie jestem zakochany w naked'ach, ale jak na GS'ie odkręcałem do 150 to musiałem się "kleić" do baku - GS jest naked'em.

 

Bandita chciałem kupić "N", bez owiewki, a ponieważ motor ma zdecydowanie lepsze osiągi od GS'a to średnio wyobrażam sobie jazdę na dłuższych dystansach na większych prędkościach. No i pojawia się pytanie, czy "N", czy "S" - z owiewką??

 

Byłbym wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami i pomoc przy wyborze.

 

pzdr :icon_biggrin:

 

Borewicz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam dylemat przy poprzednim sprzęcie

postawiłem na golasa bez owiewki i dostała xj-ta wysoką szybę. kompromis pomiędzy skutecznością półowiewki a urodą wersji n został zachowany :icon_biggrin:

fotki na lince w podpisie

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz, różnica pomiędzy szybą a owiewką jest taka, że przy tej mojej szybie powiew idzie na ramiona, a to tak bardzo nie przeszkadza. nie miałem okazji jeździć na xj z owiewką, więc nie powiem dokładnie jakie są wrażenia

natomiast zdecydowanie lepiej IMHO wygląda sprzęt z szybą, niż z owiewką. ale to już kwestia gustu, tylko i wyłącznie. dla mnie przy przelotach z prędkościami autostradowymi (według kd :icon_biggrin: ) i przejazdach do 500-600km/dzień ta szyba była absolutnie wystarczająca

jazda bez szyby: jest niezbyt ciekawa już poniżej 100kmh, powyżej i w okolicy 130kmh robi się nieprzyjemna. ale ja lubię komforcik :biggrin:

tak, jak napisałem na początku: szyba to kompromis; nie jest tak skuteczna jak owiewka, ale też zdecydowanie mniej psuje linię nakeda

jsz

 

ps. przy prędkościach, których kd nie dopuszcza w tym kraju, i tak będziesz się musiał połozyć na baku, żeby się schować - bez względu na to, czy to będzie owiewka czy tylko szyba

Edytowane przez jeszua
„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niked lepiej wygląda ....

To raczej tylko kwestia gustu... :icon_biggrin:

Jeśli lubisz polatać w dalsze traski z prędkościami przelotowymi powyżej 100km/h to polecam wersję S. Odpowiedź na to pytanie znalazłem na ustach kolegi jadącego na Bandicie "N" z którym zrobiłem jednego dnia kilkaset kilosów. On był wyczerpany- ja mogłem jechać dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać.

 

BANDIT z owiewką? Bandyta?

bandyta m odm. jak ż IV, CMs. ~ycie; lm M. ~yci, DB. ~tów

«osobnik dokonujący zbrojnych napadów, morderstw»

 

Z owiewką? ;P

 

A na serio: jeśli z owiewką to tylko czarny :) - bardzo ładnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz, różnica pomiędzy szybą a owiewką jest taka, że przy tej mojej szybie powiew idzie na ramiona, a to tak bardzo nie przeszkadza. nie miałem okazji jeździć na xj z owiewką, więc nie powiem dokładnie jakie są wrażenia

natomiast zdecydowanie lepiej IMHO wygląda sprzęt z szybą, niż z owiewką. ale to już kwestia gustu, tylko i wyłącznie. dla mnie przy przelotach z prędkościami autostradowymi (według kd :) ) i przejazdach do 500-600km/dzień ta szyba była absolutnie wystarczająca

jazda bez szyby: jest niezbyt ciekawa już poniżej 100kmh, powyżej i w okolicy 130kmh robi się nieprzyjemna. ale ja lubię komforcik :)

tak, jak napisałem na początku: szyba to kompromis; nie jest tak skuteczna jak owiewka, ale też zdecydowanie mniej psuje linię nakeda

jsz

 

ps. przy prędkościach, których kd nie dopuszcza w tym kraju, i tak będziesz się musiał połozyć na baku, żeby się schować - bez względu na to, czy to będzie owiewka czy tylko szyba

Tylko ze Kolega zapomnial o jednym napisac-jak taka wysoka szyba fatalnie wplywa na prowadzenie sie motocykla przy wiekszych predkosciach! Ze wzgledu na mocowanie szyby do kierownicy, prowadzenie motocykla po lukach z predkoscia powyzej 160 km/h jest praktycznie awykonalne! Napor masy powietrza na taka wysoka szybe powoduje trzepotanie kierownicy. Dostalem taka wysoka szybe razem z motocyklem,ale szybko ja wywalilem. Wole zeby wialo, ale przynajmniej motocykl jako tako sie prowadzi przy duzych predkosciach ;) Poza tym golas +mega wielka szyba od razu zalatuje mi emerytem :(

Jezeli masz wybor-to bierz bandziora z owiewka. Golas jest super do miasta,albo na krete drozki. Drogi ekspresowe,autostrady i przeloty z predkoscia const powyzej 160 km/h powoduja mega duze spalanie+ niezle zmeczenie karku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

naked z kolei jest lepsiejszy w mieście. O wiele. Wygodniej się manewruje itp.

Na dłuższe trasy oczywiście owiewka jest przydatna.

Zastanów się tylko, czy dużo jeździsz w dłuższe trasy. Ja zmieniłem XX na Trypla i przelotówkę mam podobną. Trasy jeżdżę raczej do 200km w jedna stronę i brak owiewki mi nie przeszkadza. W ogóle. Rzadko przekraczam 160km/h, chyba że na krótko.

 

Są jednak tacy, którym na nakedzie urywa ręce od tułowia powyżej 130 :), ale ... jeździsz nakedem to wiesz...

 

PZDR

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owiewka na prawde dużo daje.

 

wczoraj sie chociazby przekonalem. bylem sie przejechac braciszka gpz500s ja wiem, nie daleko,moze z 5 kilosow,do sklepu po prostu, co prawda sam tego nie lubie ale krotkie spodenki i t-shirt,ale dobra. tak już przy 120 to mi sie robil z koszulki jakis taki ogromny balon, a powietrze tez mi zaczynalo dokuczac. schowalem sie za owieweczke, i bylo przyjemnie i sympatycznie, hehe. nic mi nie dmuchalo.

 

 

 

dlatego owieweczka musi być, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze Kolega zapomnial o jednym napisac-jak taka wysoka szyba fatalnie wplywa na prowadzenie sie motocykla przy wiekszych predkosciach! Ze wzgledu na mocowanie szyby do kierownicy, prowadzenie motocykla po lukach z predkoscia powyzej 160 km/h jest praktycznie awykonalne! Napor masy powietrza na taka wysoka szybe powoduje trzepotanie kierownicy. Dostalem taka wysoka szybe razem z motocyklem,ale szybko ja wywalilem. Wole zeby wialo, ale przynajmniej motocykl jako tako sie prowadzi przy duzych predkosciach ;) Poza tym golas +mega wielka szyba od razu zalatuje mi emerytem :icon_eek:

Jezeli masz wybor-to bierz bandziora z owiewka. Golas jest super do miasta,albo na krete drozki. Drogi ekspresowe,autostrady i przeloty z predkoscia const powyzej 160 km/h powoduja mega duze spalanie+ niezle zmeczenie karku :)

 

aha. "kolega" jakoś przeczytał, tylko nie doczytał... xj ma v-max katalogowo 170kmh, więc nie wiem, jak miałaby latać powyżej 160 po łukach. a ja akurat pisałem o doświadczeniach z nakedem z szybą jako takim na przykładzie mojej xj-ty, a nie konkretnie o bandicie z szybą

poza tym prędkości podróżne w naszym przynajmniej kraju jakoś nie bardzo pasują mi do schematu stałej przelotowej powyżej 160kmh... inną sprawą są naprawdę długie wycieczki, w miejsca gdzie naprawdę są autostrady, ale wtedy kwestia wyglądu staje się drugorzędna wybec użyteczności motocykla. np nikt mi nie wmówi, że kufry na moto są piękne :)

a jeśli już przy tym jesteśmy, to... o szybie od początku piszę jako o kompromisie. bo ja dla odmiany nie wyobrażam sobie jazdy z prędkościami powyżej powiedzmy 130-140 na golasie bez żadnej osłony przed wiatrem. a już zupełnie - utrzymywania stałej powyżej 160 :)

jsz

ps. emerytem nie jestem. chociaż pewnie kiedyś będę :(

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...