Skocz do zawartości

Stawianie na stopkę centralną


kzabor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie... i Panie

może ktoś mi pomoże. Mam problem ze stawianiem moto na stopkę centralną. Na szarpie się jak ch...ra za nim się uda. Może coś nie tak kombinuje. W instrukcji pisali o chwyceniu prawą ręką za uchyt boczny ale nie wiem o co chodzi więc trzyma oburącz za kierownić i ciągnę do tyłu i do dołu....

Aha i jeszcze jedno... Jaka jest tak na prawdę różnica między stawianiem na stopkę centralną a boczną z użytkowego punkut widzenia??

pozdrawiam i dzięki za info

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie , jedną nogą stań na stopce od centralki i przełuż ciężar ciała na nią i moto powinno sie lekko unieść i wtedy pociągnij do tyłu , proponuje złapac za uchwyt dla pasażera . A tak w ogóle to jaieś 2 tyg. temu kumpla oswieciłem , a gość ma juz drugą japonie i mówił , ze zawsze sie "szarpał" ze sprzetem stawiając na central :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawianie moto na stopke boczna/centralna jest w tej chwili obowiazkowe na egzaminie(przynajmniej w Gdansku)...rowniez mam ten problem......o dziwo z junakiem...bo na hondzie jakos wychodzi..

 

staram sie jak najmocniej nacisnac na stopke i pcham moto do tylu ,ale nie chce "wskoczyc"...a szarpanie jeszcze pogarsza i nic nie daje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz polega na tym żeby przy stawianiu na centralę unieść tył motocykla a nie przód.

Lewa ręka trzyma prosto kierownicę, prawa łapie za uchwyt pod kanapą pasażera lub pod zadupkem i unosi tył, w tym czasie stopa naciska na ramię centralki i hop... gotowe :D

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma polegac mniej wiecej na tym, ze prawa reka musisz ciagnac zadupek w gore (np za stelaz pod zadupkiem) a prawa noga mocno stanac na tej dzwigni od centralnej, lewa reka trzyma za kierownice zeby moto bylo w pionie, ewentulnie moze lekko ciagnac za kierownice do tylu, ale glownie ma utrzymywac pion.

 

A roznica miedzy jednym a drugim jest taka, ze na bocznej ciezko nasmarowac lancuch np :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki :D

byłem, sprawdziłem, działa !!!! :P może to jeszcze nie wielka gracja, ale koniec szarpania i pocenia się przy sprzęcie

wielkie dzięki :D

a co do tej różnicy, to wiem, że część rzeczy serwisowych robi się na bocznej, ale nie wiem w aspekcie bezpieczniej, stabilnie itp. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczuj moment w ktorym obe syopki maja kontakt z podlozem czyli moto idealnie w pionie, kierownice skrec na maksa w lewo i zlap za raczke lewa reka, prawa za uchwyt z tylu i pociagnij za kierownice do tylu jednoczesnie naciskajac stoke mocno w dol i wtedy zobaczysz jak wchodzi, jak maselko :D

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawianie moto na stopke boczna/centralna jest w tej chwili obowiazkowe na egzaminie(przynajmniej w Gdansku)...rowniez mam ten problem......o dziwo z junakiem...bo na hondzie jakos wychodzi..

Pamietam jak zdawalem prawko na moto w Suwalkach(2000 r.)Dziewczyna ktora jezdzila przede mna, przejechala plac b dobrze.Byla zadowolona i myslala ze zaraz pojedzie na miasto, lecz egzaminator kazal jej postawic mz na st centralna.Nie potrafila tego zrobic.Chcialem jej pomoc ale egzaminator sie nie zgodzil.

Oblala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byście powiedzieli na stawienie JAWY TS350 na centralkę ( bo np. WSK-a to żadna waga ) ale JAWA troszkę już waży (dodam jeszcze że JAWA jak stoi na centralnej to tylne koło stoi na ziemi a przód w górze /czyli na odwrót jak w japońcach/).

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pewnie waży jeszcze trochę więcej niż MZ-ka i daję radę. Poprostu nie można przechylać moto na boki bo nie postawisz. Jak obydwie nóżki staną na ziemi to wystarczy energiczniej stanąć na stopce centralnej i moto samo na nią wskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Jawę 350. Gdy była jeszcze orginalna to wystarczyło nadepnąć na centralkę i zdecydowanym ruchem pociągnąć do tyłu. Niestety gdy go obniżyłem i zrobiłem sztywne chopperoskie tylne zawieszenie pojawił się problem, bo chcąc postawić go na cntralce musiałbym unieść tył motoru na ok 15 cm a to raczej ciężka sprawa. Przerobiłem więc boczną żeby była bardziej stabilniejsza i teraz mogę robić przy nim wszystko ( poza zmianą tylnego koła - ale z odrobiną wyobraźni i sprytu i to się da )

Edytowane przez WaRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...