hz10 Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 mam pytanie. czy ktoś stosował wyżej wymienioną w silnikach 2t ktore kręcą sie do 12tyś obr :D jeżeli tak to z jakim skutkiem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 głupie pytanie :) . Taka tulejka jako tako wytrzyma w wuesce ,ale nie ma bata ,żeby przy 2 rzay większych obrotach zdawała egzamin ,ze standardowym smarowaniem mieszanką. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenix Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 No i chyba masz rację, bo kiedyś-kiedyś, jak zaczęto pokazywać silnik Wiatr to od razu zaznaczano że jest przygotowany jedynie do obrotów max. ok. 8 tyś. i to właśnie ze względu na tą tulejkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 w 175 da sie opozbyc tejh kochanej tulejki alejest troche zabawy;) Nalezy założyć poprostuinna korbe i zrobić sprytna podkładke pod cylider poczym splanować głowice i staracsie zmniejszyc pojemnosc skrzyni korbowej. Mozna lać mieszanke 1:50 i smigacsobie cały czas duzymi obrotami;) A chyba niema nic lepszego od WSK 175 na 5 tys obr;)(chodzi oczywiscie o 2t:P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Wiesz ,twój opis tuingu niewiele mi mówi. Jest zbyt ogólnikowy. Korba od mińska ,to jest to . Już paru osobom udało się przeszczepić zęści od mińska do wueski (dużą rolę odgrywa cylinder o większej gardzieli wlotu mieszanki ,oraz gaźnik. To o czym piszesz kolego wueska ,to żadne rozwiązanie ,bo lanie oleju pomoże ale w krótkim okresie czasu. Potem części ulegną szybkiemu zużyciu na skutek zbyt dużych przeciążeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Czy ta korba od minska ma identyczna długosc miedzy osiami łożyska korbowego a główki korbowodu jak WSK 125? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 tak ,w silniku 125 mińska i wueski skok tłoka jest identyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Szkoda tylko ze minsk ma grobszy sworzen na dole walu niz wsk 125:)i zaaplikowanie korby od niego jest nielada trudne.Co do tulejki to kolega mial w simsonie z cylindrem nikasilowym i 5 oknami plukajacymi.wykrecal grubo powyzej 10 tys\obr byl kiedys film na forum dalem . i nic jezdzil caly czas.lal dobry olej i walnol dodatkowe oczko na smarowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Marianek, skok tłoka to nie to samo co długosc korbowodu:) Skok tłoka jest zależny od odległosci osi łożyska korbowodowego do osi samego wału. A długosc korby to długosc korby:) Wyobraz to sobie podczas pracy silnika, to zrozumiesz:)Pozdrawiamm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Przyjmuję ,że przy wymianie korby wymienia się również cylinder z tłokiem. Ale te korbowody są 'chyba' takie same - chyba bo na mińskach za dobrze się nie znam. Swoją drogą już ktoś na tym czy innym forum dokonał takiego przeszczepu. Wiadomo ,że jeśli nie cały wał ,to można wycisnąć czopy , etc. (po prostu trza kombinować) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Pewno ze tak, kombinowac trezeba, jak dla mnie najlepszym rozwiazaniem i chyba jedynym jest wstawienie samej korby od minska, jesli oczywiscie jest tak samo długa:) WIadomo, wiaża sie z tym przeróbki, pewno trezba by rozwiercac otwory w przeciwwagach na wiekszy sworzen łożyska korbowodowego.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 lepszym wyjściem z sytuacji jest zrobienie nowego sworznia stopy korbowodu niż rozwiercanie otworó w przeciwwagach co jedynie je osłabia poprzez wybranie materiału...no i burzy troche porządek pracy silnika.....w końcu bz powodu wałów sie nie wywarza...poprostu musisz zrobić sworzeń którego końcowe częsci będą opdpowiadały rozmiarowi otworu w przeciwwagach a wewnętrzny wymiat będzie odpowiadał średnicy korby z mińska wraz z łożyskiem igiełkowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Witam, Paho w ostatnim poscie dobrze powiedział! Nieraz miałem do czynienia z takim rozwiazaniem a wczoraj jakos wyleciało mi to z głowy:) Ale to jest racja, najlepiej porostu dorobic sworzen, którzy bedzie mial na koncach srednice taka jak oryginalny sworzen który był w wale, a na srodku bedzie mial srednice jak sworzen minska.Oczywiscie takie rozwiazanie można zastosowac tylko wtedy gdy srednica srdokowa jest wieksza od srednic koncowych:)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 a nietylko wtedy mozna to zastosować...jaki problem zrobić mniejszą srednice na środku a więksą na końcówkach. po prostu mocniej zachartuj środkowy odcinek sworznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 PAho,nie chodziło mi o to że może sie materiał osłabic, tylko o to jak zmontujesz łożysko rolkowe na ten sworzen??? Jak masz naprzyklad koszyczek z rolkami na srednice sworznia 30mm , i masz sworzen co ma na srodku 30mm a na koncowych srednicach po 35mm to jak chcesz założyc ten koszyk i wogule korbowód ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.