Skocz do zawartości

marianek_spox

Forumowicze
  • Postów

    152
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O marianek_spox

  • Urodziny 07/13/1989

Osobiste

  • Motocykl
    shl,wsk,jawa
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    7122905
  • Strona www
    http://

Informacje profilowe

  • Skąd
    Myszków

Osiągnięcia marianek_spox

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)

0

Reputacja

  1. Musisz pociągnąć kabelek od platynek (e tym samym miejscu gdzie przymocowany jest kabel kondensatora),w dogodne miejsce gdzie będziesz chcial umieścić wyłącznik. Zwarcie kabla do masy powoduje że kondensator nie jest ładowany i w efekcie iskry nie ma.
  2. Może kompresja się skonczyła ?
  3. Możliwe oczywiście że problemy z wysprzęgleniem pojawią się gdy zużyje się kosz sprzęgłowy. Tarcze sprzęgłowe żłobią "schodki" w wycięciach kosza i jeśli żużycie jest znaczne moga najzwyklej się zacinać. Jeśli jednak piszesz że sprzęgło nie działa ,to pasuje mi tutaj teoria o puchnących korkach.
  4. W kole przednim powinno być 1,3 at ,a w kole tylnym zależnie od obciążenia pasażerem 1,5at bez i 1,9 at z plecaczkiem :D
  5. Od biedy szlifu robić nie trzeba ,ale po założeniu nowego tłoka i pierścieni na pewno silnik nie rozwinie pełnej mocy. Jeśli gładź cylindra nie posiada powłoki ochronnej ,to szczerze polecam od razu przeszlifować i dać nowy tłok. Raz a dobrze :P
  6. Witam wszystkich. Nie wiedziałem do którego działu podczepić temat więc piszę tutaj. Mam nadzieje że nie będzie buby z tego powodu :crossy: Więc ,do rzeczy... Odnowiłem już dziadkowy motocykl ,jest on wyrejestrowany ,ale spełnia wszystkie wymagania do rejestracji jako pojazd zabytkowy czy historyczny. Pierwszy krok w tą stronę to skontaktowanie się z rzeczoznawcą w celu wydania opinii. Swojego czasu była gdzieś strona internetowa z nazwiskami rzeczoznawców PZM z okolic. Jako człowiek młody mam z tym po prostu problem. Byłem w Częstochowie ,w siedzibie rzeczoznawców PZM na alejach... Nikt nie wiedział o co mi chodzi ,w sensie koleś powiedział "nie wiem o jaki typ opinii chodzi ,ale będzie za to z 4 stówy" :/ Koledzy z forum zalecali mi kontakt z różnymi rzeczoznawcami ,bo taka opinia może u niektórych kosztować tylko 100zł . Czy ktokolwiek kto ma już to za sobą może udzielić mi bezcennych wskazówek ?
  7. Na początek polecam koledze pokryć zniszczoną powłokę farbką metalic ,czy białą. Gdy zdecyduje się wydać większe fundusze na motor ,bez problemu może wymieniać chromowane elementy. Oczywiście jest tu niepotrzebne kombinowanie ,ale z tego co pamiętam gdy remontowałem moto ,najważniejsza jest jazda :icon_rolleyes:
  8. Powoli kolego ;) Najpierw małe przyjemności ,a duże przyjdą z czasem ;D. Bardzo fajnie planuje się remont ,ale życie jak to życie płata figle. Nie życzę Ci momentu w którym braknie kasy .... Bo oczywiście zapału nie może! Pozdrawiam.
  9. Też oblałem pierwsze podejście. Egzamin około marca. Jak nie zdam ,to teorię trzeba będzie powtórzyć. :flesje: Pocieszy ktoś ?
  10. Odkręć korek wlewu i zobacz czy znów dzieje się tak jak wcześniej. dobra metoda na wyczyszczenie kranika bez jego odkręcania to dmuchnięcie w rurkę (węźyk kranika) powietrzem z kompresora . Należy pamiętać aby kranik był ustawiony w pozycji otwartej ,no i z ciśnieniem nie można przesadzać. POlecam jednak rozebrać go i przeczyścić ,bo jeśli raz się zapchał to w przyszłości też może.
  11. Nie znam układu hamulcowego tego motocykla ,opis podałem orientacyjnie. Możliwe że znajdzie się tam kawałek wężyka z wywiniętą pętelką do góry - wtedy zbiorą się tam pęcherzyki powietrza. Jednak jeśli pompa hamulcowa jest wydajna energiczne naciśniećie hamulca powinno wystarczyć.
  12. Przed spuszczeniem oleju z jakiegokolwiek motocykla zaleca się rozgrzać silnik do temperatury jego normalnej pracy ,i dopiero wtedy spuścić olej. Olej będzie rzadszy i wypłynie więcej zanieczyszczeń niż na zimno. Układ hamulcowy zapowietrza się gdy do obwodu dostanie się powietrze (np gdy poluzujesz przewód ,to zgodnie z prawami fizyki płyn wypływa ,a do przewodu wchodzą pęcherzyki powietrza) . Przed wymianą płynu hamulcowego wyssij strzykawką płyn znajdujący się w zbiorniczku. następnie zalej płyn świeży ,wykręć odpowietrznik w zacisku tarczy i naciskaj klamkę/pedał hamulca ,tak długo aż zacznie sikać świeżym płynem (poznasz po jego barwie). Kontroluj aby w zbiorniczku podczas odpowietrzania nie brakło płynu ,bo jeśli go braknie to układ się zapowietrzy. Zapowietrzony układ hamulcowy nie pracuje w prawidłowy sposób ,najprościej wytłumaczyć to w ten sposób że mimo wciskania pedału hamulca ,ten hamuje z bardzo małą siłą. Dzieje się tak ponieważ powietrze jako gaz jest ściśliwe ,a jak wiemy ciecze nie są i doskonale przekazują siłę z pompy na tłoczki zacisku hamulcowego.
  13. Jeszcze jedna opcja (jak zrobiłem ja w tylnych amortyzatorach SHL M11W). Amorki były nieco zbite ,a jedna sprężyna pękła po prostu ,więc nadspawałem sprężynie gdzieś 2 cm zwiniętego grubego drutu. Najlepszy sposób to zrobić tak ,jak radzą koledzy - czyli poszukać pasującuch nówek ,ale z tym ciężko. Ewentualnie nadal w sprzedaży są nowe amortyzatory do jawy 250/175 ccm które posiadają podobną konstrukcję uchwytu dolnego.
  14. Kupujesz mostek Grateza , trzeba odlutować kabel cewki ładowania połączonej z masą ,i poprowadzić dodatkowy kabel do tego mostka. Wtedy masz prostownik nie jednopołówkowy ,a cztero. Prąd ładowania wzrasta może nie super ,ale z pewnością ładowanie jest lepsze niż na selenie. Koszt mostka to 8 zeta w sklepie elektronicznym. Możesz uzyć też 4 diod prostowniczych i polutować z nich mostek ,tyle że ten "kupny" jest elegancko zalany w metalowej obudowie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...