Skocz do zawartości

jak prawidłowo docierać silnik


crossowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niedługo moja maszynka bedzie miala nowe serducho: mianowicie tłok, zrobiony bedzie takze szlif cylindra.I tutaj rodzi sie moje pytanie:jak prawidłowo dotrzeć silnik w crossówce??dodam że jest to 2-sów 250cm3.z góry dziękuje za okazana pomąc i cenne uwagi.pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz tuleje żeliwną czy nicasil?

Jak zrobisz szlif na tuleji żeliwnej to docier sie okolo 800 - 1000 z pewnościa starczy!

 

Nicasilu sie nie dociera jedynie pare km!

 

P.S. Taki temat juz był poszukaj!

pozdr.

Edytowane przez SEBOOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie bardzo wiem jaką mam tuleje ale pewnie żeliwną bo motor ma pare lat. :) ale jakie znaczenie ma to z czego wykonana jest tuleja??chyba z jakiego stopu wykonany jest tłok raczej albo cylinder a nie tuleja, aczkolwiek moge sie mylic :) to ze tyle km trzeba zrobic to wiem okolo 600 starczy, ale chodzi mi jak jezdzic caly czas jednostajnie z 50km/h czy po paru dziesieciu kilometrach jakies przegazówki robic zeby tłok do wysokich obrotów przyzwyczaic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz szlif na tuleji żeliwnej to docier sie okolo 800 - 1000 z pewnościa starczy!

 

Jesli zrobisz tyle kilometrow to po docieraniu musisz juz i tak nowy wsadzic. Tuleje sa tylko zeliwne nikasil hmm wylewa sie/pokrywa sie nim aluminiowa warstwe cylindra. Jesli jest to typowa crossowka (SX/CR/YZ/KX/RM/ i nie wiem co jeszcze lub w enduro wyczynowym pewnie tez) to nawet jak masz tuleje to robisz maks jeden bak. Ja w CR tez mialem tuleje i po honowaniu i wymianie tloka odpalilem ja 5 min pochodzila na wolnych obrotach bez gazu. Potem leciutkie dodawanie gazu nastepnie kilka kolek na biezni delikatnie i na tor. Na poczatku na torze nie za szybko, ale po jakims czasie ( pol h jazdy) jak dawniej gaz do oporu. Poza tym gdzie ty chcesz zrobic crossem bez rejstracji 800 km ?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nicasil - cienka warstwa metalu(?) nakladana na wewnetrzną cześć cylindra w celu zmniejszenia oporów toczenia i lepszego odprowadzania ciepła , na tym nie robi sie szlifów ! Tylko zmienia tłoki w selekcjach (czy jakos tak) - docieranie ok 50 km ,lub jak kto woli bez docierania....... ale ja polecam jednak te 50 zrobic delikatnie

 

Jak masz tuleje żeliwną to robisz szlifa ,wkładasz większy tłok docierasz min 500 km jeżdząc srednio , czasem odkręcając.....

 

A tak swoją drogą ten temat byl na forum wiele razy :)

www.jem-zdrowo.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie wydaje tak. Orginalnie jest aluminium w cylindrze - wiadomo i jeździsz zmieniasz tłoki aluminium ubywa wraz z kolejnymi szlifami, jak ktos chce robi nicasil na aluminiowym wnętrzu, jak dojdziesz do momentu gdy już nie można szlifować cylindra wstawiasz tuleje żeliwną i zaczynasz od nowa :) jak sie myle poprawcie mnie, a docieranie crossa przez 500 km jest nierealne tłok wytrzymuje do 40 godzin jazdy lub nawet 50 km to raczej niemożliwe :) zalałbyś świece nie dając mu ognia, może ktoś wytrzyma jeden bak bez odkrecania na full ale nie wierze że jest taka osoba :D nicasil bym "docierał" z 15 minut, tuleje może ze 30 :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warstwa nicasilu nieprzekracza 0,20 mm.a szlif cylindra ma 0,25 bądź 0,15 gdy robimy a,b,c i tak dalej :) Cylindrani aksilowego sie nie szlifuje :) jedynie mzienai tloki.Jeden nikasil powinien spokojnie starczyc na 3 mziany tloka :D Chyba ze go porysowalo.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bracia :) nie piszcie mi co to jest nikasil bo to to ja wiem , podejrzewam ze ja nie ebde mial warstwy nikasilu na cylindrze i tłok tez bedzie standardowy chyba, chodzi mi o moj konkretny przypadek jak dotzrec dobrze taki silnik z normalnym tłokiem i normalnym cylinderem bez warstwy nikasilu.a nie ze jak "ktos" ma cylinder z nikasilu to sie go nie szlifuje tylko zmienia tłoki :) ...rozwazcie moj osobisty przypadek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bracia ;) nie piszcie mi co to jest nikasil bo to to ja wiem , podejrzewam ze ja nie ebde mial warstwy nikasilu na cylindrze i tłok tez bedzie standardowy chyba, chodzi mi o moj konkretny przypadek jak dotzrec dobrze taki silnik z normalnym tłokiem i normalnym cylinderem bez warstwy nikasilu.a nie ze jak "ktos" ma cylinder z nikasilu to sie go nie szlifuje tylko zmienia tłoki :banghead: ...rozwazcie moj osobisty przypadek :banghead:

 

No to chcesz sie dowiedzieć czy nie? Chlopaki ci tu piszą a ty wciąż niewiesz. Tak apropo Ja mam tuleje w yz 125cc i wymieniłem w zime tłok na nowy wiseco , przejechałem z 10 km spokojnie a potem rura - do tej pory jest gites!

Pozdro.

Edytowane przez Myszon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze chce sie dowiedziec ale bez urazy po co zaczynac temat i nikasilu itd.itp skoro napisalem ze nic takiego u mnie nie wystepuje?normalny zwykły cylinder p oszlifie i zwykły tłok....bez warstwy nikasilu cylinder.

Myszon a ty masz nikasil czy nie.chociaz skoro mowisz ze zrobiles 10 km i rura to z tego co koledzy wczesniej pisali chyba jednak masz ;) skoro niaksilu sie nie dociera....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak miałem etz to po kapitalce (szlif tłok wał) zapaliłem i na trase 40km z tym że obroty rozkręcałem do końca ale nie z maksymalnym przyspieszeniem a po tej trasie to juz w palnik dostawała cały czas. ja przejeździłem ok 20tkm i postanowiłem sprzedać ,noo i przyszło dwóch "speców" i nie mogli sie nadziwić że silnik tak cicho pracuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!! Jutro dostaje przesylke z całkowicie nowa Yamahą DT 50 R, nie mam pojęcia jak ją docierac, bo tam wszytsko i skrzynia i zestaw tłok-cylinder, jak mam się do tego zabrac?? lepiej zeby najpierw pochodziła trochę na wolnych obrotach?? jak mam nia na poczatku jeździć?? przez ile km nie przekraczać jakich prędkości?? Proszę o pomoc bo jestem w ty zielony!! z góry dzieki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...