crossowiec Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Witam niedługo moja maszynka bedzie miala nowe serducho: mianowicie tłok, zrobiony bedzie takze szlif cylindra.I tutaj rodzi sie moje pytanie:jak prawidłowo dotrzeć silnik w crossówce??dodam że jest to 2-sów 250cm3.z góry dziękuje za okazana pomąc i cenne uwagi.pozdr. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 (edytowane) Ale masz tuleje żeliwną czy nicasil?Jak zrobisz szlif na tuleji żeliwnej to docier sie okolo 800 - 1000 z pewnościa starczy! Nicasilu sie nie dociera jedynie pare km! P.S. Taki temat juz był poszukaj!pozdr. Edytowane 23 Czerwca 2006 przez SEBOOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 hmm nie bardzo wiem jaką mam tuleje ale pewnie żeliwną bo motor ma pare lat. :) ale jakie znaczenie ma to z czego wykonana jest tuleja??chyba z jakiego stopu wykonany jest tłok raczej albo cylinder a nie tuleja, aczkolwiek moge sie mylic :) to ze tyle km trzeba zrobic to wiem okolo 600 starczy, ale chodzi mi jak jezdzic caly czas jednostajnie z 50km/h czy po paru dziesieciu kilometrach jakies przegazówki robic zeby tłok do wysokich obrotów przyzwyczaic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Jak zrobisz szlif na tuleji żeliwnej to docier sie okolo 800 - 1000 z pewnościa starczy! Jesli zrobisz tyle kilometrow to po docieraniu musisz juz i tak nowy wsadzic. Tuleje sa tylko zeliwne nikasil hmm wylewa sie/pokrywa sie nim aluminiowa warstwe cylindra. Jesli jest to typowa crossowka (SX/CR/YZ/KX/RM/ i nie wiem co jeszcze lub w enduro wyczynowym pewnie tez) to nawet jak masz tuleje to robisz maks jeden bak. Ja w CR tez mialem tuleje i po honowaniu i wymianie tloka odpalilem ja 5 min pochodzila na wolnych obrotach bez gazu. Potem leciutkie dodawanie gazu nastepnie kilka kolek na biezni delikatnie i na tor. Na poczatku na torze nie za szybko, ale po jakims czasie ( pol h jazdy) jak dawniej gaz do oporu. Poza tym gdzie ty chcesz zrobic crossem bez rejstracji 800 km ? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Nicasil - cienka warstwa metalu(?) nakladana na wewnetrzną cześć cylindra w celu zmniejszenia oporów toczenia i lepszego odprowadzania ciepła , na tym nie robi sie szlifów ! Tylko zmienia tłoki w selekcjach (czy jakos tak) - docieranie ok 50 km ,lub jak kto woli bez docierania....... ale ja polecam jednak te 50 zrobic delikatnie Jak masz tuleje żeliwną to robisz szlifa ,wkładasz większy tłok docierasz min 500 km jeżdząc srednio , czasem odkręcając..... A tak swoją drogą ten temat byl na forum wiele razy :) Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witson Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 A mi sie wydaje tak. Orginalnie jest aluminium w cylindrze - wiadomo i jeździsz zmieniasz tłoki aluminium ubywa wraz z kolejnymi szlifami, jak ktos chce robi nicasil na aluminiowym wnętrzu, jak dojdziesz do momentu gdy już nie można szlifować cylindra wstawiasz tuleje żeliwną i zaczynasz od nowa :) jak sie myle poprawcie mnie, a docieranie crossa przez 500 km jest nierealne tłok wytrzymuje do 40 godzin jazdy lub nawet 50 km to raczej niemożliwe :) zalałbyś świece nie dając mu ognia, może ktoś wytrzyma jeden bak bez odkrecania na full ale nie wierze że jest taka osoba :D nicasil bym "docierał" z 15 minut, tuleje może ze 30 :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Warstwa nicasilu nieprzekracza 0,20 mm.a szlif cylindra ma 0,25 bądź 0,15 gdy robimy a,b,c i tak dalej :) Cylindrani aksilowego sie nie szlifuje :) jedynie mzienai tloki.Jeden nikasil powinien spokojnie starczyc na 3 mziany tloka :D Chyba ze go porysowalo.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Jeden nikasil powinien spokojnie starczyc na 3 mziany tloka :) Chyba ze go porysowalo.pzdrPowinien starczyć na 4 selekcje z czego na każdej można przejeździć kilka tłoków, czyli tak szybko się nie zużywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 bracia :) nie piszcie mi co to jest nikasil bo to to ja wiem , podejrzewam ze ja nie ebde mial warstwy nikasilu na cylindrze i tłok tez bedzie standardowy chyba, chodzi mi o moj konkretny przypadek jak dotzrec dobrze taki silnik z normalnym tłokiem i normalnym cylinderem bez warstwy nikasilu.a nie ze jak "ktos" ma cylinder z nikasilu to sie go nie szlifuje tylko zmienia tłoki :) ...rozwazcie moj osobisty przypadek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myszon Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 (edytowane) bracia ;) nie piszcie mi co to jest nikasil bo to to ja wiem , podejrzewam ze ja nie ebde mial warstwy nikasilu na cylindrze i tłok tez bedzie standardowy chyba, chodzi mi o moj konkretny przypadek jak dotzrec dobrze taki silnik z normalnym tłokiem i normalnym cylinderem bez warstwy nikasilu.a nie ze jak "ktos" ma cylinder z nikasilu to sie go nie szlifuje tylko zmienia tłoki :banghead: ...rozwazcie moj osobisty przypadek :banghead: No to chcesz sie dowiedzieć czy nie? Chlopaki ci tu piszą a ty wciąż niewiesz. Tak apropo Ja mam tuleje w yz 125cc i wymieniłem w zime tłok na nowy wiseco , przejechałem z 10 km spokojnie a potem rura - do tej pory jest gites!Pozdro. Edytowane 23 Czerwca 2006 przez Myszon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 oczywiście ze chce sie dowiedziec ale bez urazy po co zaczynac temat i nikasilu itd.itp skoro napisalem ze nic takiego u mnie nie wystepuje?normalny zwykły cylinder p oszlifie i zwykły tłok....bez warstwy nikasilu cylinder.Myszon a ty masz nikasil czy nie.chociaz skoro mowisz ze zrobiles 10 km i rura to z tego co koledzy wczesniej pisali chyba jednak masz ;) skoro niaksilu sie nie dociera.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 ja jak miałem etz to po kapitalce (szlif tłok wał) zapaliłem i na trase 40km z tym że obroty rozkręcałem do końca ale nie z maksymalnym przyspieszeniem a po tej trasie to juz w palnik dostawała cały czas. ja przejeździłem ok 20tkm i postanowiłem sprzedać ,noo i przyszło dwóch "speców" i nie mogli sie nadziwić że silnik tak cicho pracuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 (edytowane) przy docieraniu silnik powinien poczuć wszystki obroty. A do miesznaki dostać trochę więcej oleju np. 1: 35 w crossówkach Edytowane 23 Czerwca 2006 przez piasektt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 czy jakos tak)docieranie ok 50 km Jak się nie znasz to nie pisz głupot,jakie 50km docieranie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 witam!! Jutro dostaje przesylke z całkowicie nowa Yamahą DT 50 R, nie mam pojęcia jak ją docierac, bo tam wszytsko i skrzynia i zestaw tłok-cylinder, jak mam się do tego zabrac?? lepiej zeby najpierw pochodziła trochę na wolnych obrotach?? jak mam nia na poczatku jeździć?? przez ile km nie przekraczać jakich prędkości?? Proszę o pomoc bo jestem w ty zielony!! z góry dzieki!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.