wieczny student Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Jeszcze uwaga do Wiecznego Studenta - Junak nigdy nie mial byc piecsetka co wiemy z rozmow z jego konstruktorami przeprowadzonymi w ostatnich latach, niestety jego glowica zostala skonstruowana tak jak dla pojemnosci 500, dlatego bardzo ciezko uzyskac z niej jakis wiekszy stopien sprezania.Już się tłumaczę ;)."Księga Junaka", autor Rafał Dmowski. Strona 11, pierwszy akapit. Cytuję: "(...)Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego przystąpiło do prac nad nowym pojazdem, wzorując się na najnowocześniejszych konstrukcjach angielskich i niemieckich. Planowano skonstruować motocykl napędzany silnikiem o pojemności 500ccm. Po tych początkowych założeniach pozostała w seryjnych Junakach solidna rama (wzmocniona dodatkowo w toku produkcji nakładkami spawanymi przy główce ramy)". Stąd pochodzi moja wiedza, na tej książce opieram moje wypowiedzi w kwestiach Junaka. Nie neguję niczyich informacji. Tłumaczę się, coby nie wyszło, żem bajkopisarz :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 czeeee Lepiej serwisówke poczytaj Student ... bo Dmowski to czasem rozne herezje wypisuje ;) herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Silnik Junaka ma bardzo duży margines błędu – zresztą jak większość produktów Polskiej motoryzacji – co wiąże się z tym ze jedne Junaki chodziły a inne się sypały tak samo jak np. WSK w której jedna się udała inna już nie.Tak jak Adam M. wspomniał o niedokładnych odlewach, do których dochodziła wyysoka tolerancja błędów.Dziś można użyć lepszych materiałów poprawić pasowanie elementów zrobić korekty w kanałach głowicy, przerobić zapłon na elektroniczny i wiele innych rzeczy. Wszystkie te rzeczy mogą sprawić że silnik będzie chodził równomiernie i sprawnie przez długi czas, uzuskując prawidłową moc. Oczywiście koszt zabawy w poprawianie fabryki jest ogromny i bez zaplecza nie ma się co na to rzucać Atakowanie rekordów prędkości i mocy to w warunkach amatorskich syzyfowa praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Witam.Przez kilka miesięcy miałem Janka przerobionego na 500 cm3 za pomocą cylindra od Garbusa. Wrażenia z jazdy były fajne, dopóki się nie nagrzał. Ogólnie - nie polecam. Oryginał mojego kolegi osiąga wg licznika 120 km/h i przyspiesza całkiem nieźle (jak na Janka oczywiście). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Koledzy z listy DJ opracowali przerobke Junaka na cylindrze garbusowym, ktora naprawde jezdzi ( pojemnosc cos 460 ccm ), ale wiaze sie z ingerencja w kartery silnika + wyglad tego cylindra w polaczeniu z oryginalna glowica jest sredni. Cale cwiczenie jest troche teoretyczne, bo co prawda motur pojdzie 130 km/h ale troche malo odwaznych zeby z taka szybkoscia nim jechac. Daje sie we znaki niedostosowanie innych podzespolow motocykla do tych szybkosci. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Adam podsumował doskonale temat i myślę, że dalej nie ma co się spuszczać, szkoda prądu. Zobaczcie zresztą na tytuł postu- kolega pyta "Zamienić junaka na MZ czy nie?" a ma MZ. Nie bardzo rozumiem tej składni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pastor Opublikowano 20 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 (edytowane) rzeczywiście przepraszam ;) , byłem zmęczony jak zakładałem posta....Powinno być na odwrót ale na tym forum to tylko chyba moderator może to zmienić bo nie widzę tu innej opcji.Jeszcze raz przepraszam. A co do tej zamiany to chyba rzeczywiście zostanę przy MZ, bo Junak miałbyć przejściem między motocyklem a samochodem w tym przypadku, no chyba, że jest inny 4T niedrogi który jest lepiej "wykonany"(dokładniej), ale wydaje mi się, że tylko z Japonii, ale to już inne ceny... Edytowane 20 Czerwca 2006 przez Pastor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespucci Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Woziłem swoje 4 litery i na MZ i Junaczku - wybór jest jeden Tylko Junak!! Chyba się zakochałem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Junak jest zaj****tym motocyklem tylko lubi się sypać. Trzeba dużo pracy włożyć z jego porządne zrobienie, uszczelnienie, elektrykę itd. Jazda jest nieporównywalnie przyjemniejsza niż na mz. I nie traci na wartości;) Jak masz okazję to kupuj. A do śmigania na codzień zostaw etz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Ja obecnie użytkuje Junaka. I powiem tak. Owszem Junak miewa kaprysy no ale to nie jest nowy motor i ma prawo po tylu latach coś tak sie popsuć. Jak tu już pisano nie traci na wartości tylko wrącz zyskuje z roku na rok (może i nawet szybciej). Ja obecnie śmigam Junakiem prakrycznie codziennie i nie wiem czemu krąży opinia że junak jest tylko na niedzielke nie do codziennego urzytkowania. Owszem na niedzielke również w szczególnoście po wiskach bujnąc się. Junak jest naprawde zej... motorem jak dlamnie i jak narazie to nikt rego nie zmieni. Planuje również kupno innego morotu konkretnie to równiez starocia :M-72 ale Junak nie sprzedam bo to jest już choroba od której nie portafie się uwolnić. Może to i dobrze.O MZ nic dobrego nie napisze ponieważ nie urzytkuje tego motoru chociaż MZ 251 ładnie się prezentuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pastor Opublikowano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Ok!Panowie dzięki za odpowiedzi, juzzdecydowałem MZ zostaje, włoże w nią jeszcze troszkę kasy i będzie już maxymalnie zaje....fajna. Potem jak uzbieram kasy to kupie japonia za ...10tys. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Czyli z Junaka nici. Szkoda bo weterany maja dusze a taka japonia to juz cos innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Junak pierwotnie miał być motocyklem o pojemności silnika 500ccm. Niestety budżet nie pozwalał na stosowanie wystarczająco mocnych podzespołów, które zdawałyby egzamin przy takiej pojemności.Obecnie zdarza się, że ludzie szarpną się i przerobią Junaka na 500ccm stosując cylinder z żużlowej Jawy (o ile mnie pamięć nie myli). Są też patenty z cylindrem od Garbusa (nie wiem jaką to miało dawać pojemność). Jednakże podstawowym pytaniem jest: czy warto? Junak będzie Junakiem, który powinien występować w jedynej słusznej formie (seryjnej). Gdyby zrobienie z Junaka 500ccm nie wiązało się z trwałą przeróbką bloku silnika, można by to zrobić porządnie, bezpiecznie, i dość tanio, to może takie poprawienie fabryki byłoby i na miejscu (wszak Junak miał być pięćsetką). Taka sztuka dla sztuki (tak jak moja ciekawość dotycząca przeróbki Urala 650ccm na 800ccm). Ekonomia Cię prędzej czy później zweryfikuje. Junakiem przecież i tak lepiej wolniej, niech każdy zdąży się napatrzeć :P. Pozdrawiam! Małe sprostowanie.To, że junak miał być pierwotnie 500cc to podobno nie do końca prawda.Co do reszty się zgadzam.Nie polecam Junaka jako środek transportu "do sklepu po bułki", bo w obecnych czasach i przy obecnej sytuacji to prawie "świętokradztwo". Zrobienie Junaka "według orginału" to cholernie duża kasa i cholernie dużo roboty ( wiem coś o tym ).Od siebie dodam, że jak sobie ostatnio liczyłem, to sam remont ;) Junaka i przywrócenie go orginalności ( z uwzględnieniem rocznika, itp, itd ) kosztował mnie ok 7-8 tysiecy polskich nowych złotych :P , a to jeszcze nie koniec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eric Trax Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Junaczek mmmmmmmm su[er maszynka!!!! :) Cytuj Yamaha MT 03 ----> Suzuki GSXR 750 k6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Junaczek mmmmmmmm su[er maszynka!!!! :) Troszkę chyba nieaktualne!!!!!!!!!!!1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.