bmwm5fan Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 cześć! zależy do czego Ci one, oleje orlen do dwusuwów są słaba jednak syntetyki samochodowe i do czterosuwów to już znacznie lepsza jakość, chociaż nie są tak doskonałe jak np. valvoline ot poprostu olejowe średniaki. :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Tee Gamon, ale sie przejoles tematem:)) hehe, i dobrze napsiales! Ludzie, moge poprzec kolege Gamonia, ponieważ sam widzialem jak lał ten olej do swego moto i sporo czasu jezdzi na tym oleju z pozytywnym skutkiem:) Zreszta co do oleji orlena to ja leje do paliwa (2T) olej ORLEN 2T i nie narzekam:) Zawsze jak mam okazje sciagnac cylinder z tłoka to widze że płaszcz tłoka jest cały naokoło posmarowany olejem, co raczej oznacza że olej ten dobrze smaruje i dobrze sie trzyma elementów układu korbowego. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 proponuje troszke wiecej poszperac... http://www.orlenoil.pl/modules/kat_obr.php?oid=3&osi=33 Nie medrkuj zbyt wiele, bo sie pogubisz, a uwagi o pierwszym tloczeniu zachowaj dla mamusi i jej popisz sie swoja wiedza. Ja szukalem jak kazdy normalny czlowiek, nie moja wina ze strona orlenu jest zbudowana w sposob cokolwiek dziwny.www.orlen.pl - produkty - dla kierowcow - oleje motocyklowe - tam jest tylko platinium do 2t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GamońAMAtoR Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Nie medrkuj zbyt wiele, bo sie pogubisz, a uwagi o pierwszym tloczeniu zachowaj dla mamusi i jej popisz sie swoja wiedza. Ja szukalem jak kazdy normalny czlowiek, nie moja wina ze strona orlenu jest zbudowana w sposob cokolwiek dziwny.www.orlen.pl - produkty - dla kierowcow - oleje motocyklowe - tam jest tylko platinium do 2t. to że poruszasz tutaj temat mojej rodziny to swiadczy tylko o Twojej kulturze... a to że nie potrafisz znależć to nie moja wina :buttrock: ...bo normalni ludzie potrafią...potrafią nawet zlokalizować miejsce w którym można nabyć taki olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 A to ze raptem jesteś na forum od 3 tygodni i już mędrkujesz świadczy tylko o tobie i twoim nieokrzesaniu. Nie wróżę Tobie długiej kariery. Nie mam chęci na dalsza rozmowę z @Gamoniem. Koniec wątku. Co do oleju to widzę ze pól syntetyk Orlenu ma klasę jakości SL a pełen syntetyk SJ i dla mnie to jest argument za zmiana z Arala SG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GamońAMAtoR Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 (edytowane) ...to że jestemj na forum od 3 tyg. nie oznacza że moja wiedza na temat motocykli równiez tyle ma...a wypowiadam się w tematach które nie są mi obce..pozdrawiam PS. 10W-50 to klasa lepkości a SJ to klasa jakości Edytowane 21 Czerwca 2006 przez GamońAMAtoR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Witam WSZYSTKICH!!!Mam podobne zdanie jak wyzej - "Swojego nie znacie a cudze chwalicie..." przecież są pewne normy które muszą byc spelnione aby dany produkt zostal dopuszczony do sprzedaży - to nie te czasy ktore juz minely... Nie dajmy sie zwariowac - pewnie,ze takie marki jak Motul czy Castrol sa bardzo dobre ale nie znaczy to,ze Orlen musi byc gorszy.POZDRAWIAM!!! :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrut78 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Pozwolę sobie odgrzać temat oleju Orlen Platinum Moto4T. Obecnie w Hondzie mam zalany MOTUL 5100 Ester 10W40 (API SG), na nowy sezon kupiłem LIQUI MOLY RACING4T 10W40 (API SG). Jakież było moje zdziwienie gdy kupując olej do Junaka trafiłem na Orlen Platinum MOTO 4T 10W40, który spełnia normy API SL !!! i to w cenie niecałych 14,- PLN za litr. Teraz sam się zastanawiam czy na przyszły sezon do Hondy NTV nie zalać tego orlena. Bynajmniej nie chodzi mi o cenę tylko o normę API SL, bo chyba olej spełniający wyższe normy powinien być lepszy. Wiem że do NTV'ki norma API AG spokojnie powinna starczyć, tym bardziej że producent zaleca wymianę po 12 tys km. ale norma API SL to już delikates. Za Motulem przemawia ugruntowana pozycja. Za Liqui Moly to, że robią oleje tylko w jednej fabryce i że znana marka. A za Orlenem norma API SL. Co o tym sądzicie? Jeździł ktoś na tym Orlenie? Zakładam, że uprzedzenia typu Orlen to syf bo Polski to już przeszłość - ponoć w cenie zagranicznego oleju 40% to akcyza i stąd wynika tak znaczna różnica cenowa między polskimi a zagranicznymi olejami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Pozwolę sobie odgrzać temat oleju Orlen Platinum Moto4T. Obecnie w Hondzie mam zalany MOTUL 5100 Ester 10W40 (API SG), na nowy sezon kupiłem LIQUI MOLY RACING4T 10W40 (API SG). Jakież było moje zdziwienie gdy kupując olej do Junaka trafiłem na Orlen Platinum MOTO 4T 10W40, który spełnia normy API SL !!! i to w cenie niecałych 14,- PLN za litr. paliwo z orlenu teoretycznie też spełnia jakieś tam normy . ale doświadczenie mi mówi że to tak jak napisałem - teoretycznie :biggrin: nie wiem jak inni ale miałem kilka przygód z paliwami z orlenu i unikam tych stacji jak ognia Co o tym sądzicie? Jeździł ktoś na tym Orlenie? Zakładam, że uprzedzenia typu Orlen to syf bo Polski to już przeszłość - ponoć w cenie zagranicznego oleju 40% to akcyza i stąd wynika tak znaczna różnica cenowa między polskimi a zagranicznymi olejami. moje zdanie ?? bardzo dobry olej - zalewam nim sprzęta na zimę a na wiosnę przed jazdą spuszczam i leje coś firmowego :biggrin: tym sposobem łącze w sobie obydwie teorie których i tak nigdy nikt nie rozwiąże na 100% czyli jedna mówi żeby zalać nowy olej pod koniec sezonu a druga mówi że na początku :biggrin: może jestem przewrażliwiony ale stwierdzam że wydatek ok 50 zł na sezon nie jest majątkiem a dobre samopoczucie musi kosztować :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrut78 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) Kiler: Spoko nie chodzi mi o pieniądze, ale o tę normę API SL. No bo jak to niby możliwe, że produkty czołowych światowych producentów kosztują co najmniej dwa razy tyle i spełniają normy API SG - czyli niższe, a Orlen (w sumie to Platinum jest osobną firmą) za pół ceny daje niby dużo wyższą jakość? Osobiście jeżeli Liqui Moly się sprawdzi to zostanę przy tej marce, bo z racji tego, że produkują wszystkie oleje w jednej fabryce jakość jest zawsze ta sama, z Motulem można różnie trafić - zdarzają się też podróbki. PS. A dla Junaka Orlen jest w sam raz, w tym motocyklu nie ma zresztą nawet filtra oleju (wdg. dzisiejszych standardów) a producent przewidział używanie oleju Lux lub selektol - norma API SA Edytowane 3 Lutego 2011 przez andrut78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 paliwo z orlenu teoretycznie też spełnia jakieś tam normy . ale doświadczenie mi mówi że to tak jak napisałem - teoretycznie :biggrin: nie wiem jak inni ale miałem kilka przygód z paliwami z orlenu i unikam tych stacji jak ognia A może raczej miałeś kilka przygód z paliwami na stacjach orlenu a nie z paliwami orlenu?Wbrew pozorom to jest pewna różnica , bo tak naprawdę lwia część paliwa sprzedawana w Polsce pochodzi właśnie z Orlenu-nawet jeśli tankujesz na stacjach BP , Statoil , czy nawet Shell-a - choć ten ostatni ma chyba najwięcej paliw z zagranicznych rafinerii.Po prostu przepisy dotyczące obrotu paliwami w naszym kraju sprawiają , że najbardziej opłacalne jest kupowanie paliwa w hurtowniach Orlenu , a to jest biznes i przede wszystkim o zyski chodzi. Problem polega raczej na kontroli wewnętrznej , która sprawia że na pewnych stacjach pracownikom łatwiej coś "zakombinować" i nie zawsze kupujesz to co wyszło z rafinerii Orlenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Dawno nie słyszałem, żeby ktoś zatarł motor z powodu wlania oleju marki o mniej chwytliwej nazwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Dawno nie słyszałem, żeby ktoś zatarł motor z powodu wlania oleju marki o mniej chwytliwej nazwie. Witam Dlatego właśnie kupiłem 4 litry Orlena moto 4t 10W40 za 60zł. Lałem do NTV i przeżyła, do B12 też zaleję. Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Dawno nie słyszałem, żeby ktoś zatarł motor z powodu wlania oleju marki o mniej chwytliwej nazwie. To wychodzi z czasem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 ta jasne tomek lata na dizlu, zrobił ponad 200.000 tys i jakoś nie chce się zepsuć :) a ja słyszałem ze w motula 5100 wlewają selektol :) jak podrabiają i kup taki :0 sam latałem na oleju z lidla syntetycznym firmy W5 5w/40 17zl za litr i bral mi go o polowe mniej motocykl niz innych olejow znanych firm :0 nie ma reguly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.