Skocz do zawartości

F4i - napinacz?


Encik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrze piszesz: "Tak ale do tego potrzebne są części HRC stosowane w sporcie. Napinacz się wtedy uspokoi lecz należy liczyć się z szybszym zużyciem ponieważ sprężyna napinająca jest dużo mocniejsza."

Czy to zużycie dotyczy również łańcucha?

Czy nie da się dobrać "trochę" mocniejszej sprężyny, żeby zużycie nie było tak szybkie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie i wybaczcie że sie tak wtrącam... śledze ten wątek od początku... U mnie zaczeły sie pojawiać dziwne dzwięki w okolicach 5 - 5,5 tys obrotów... odłos przypomina grzechotkę/terkotanie ... po przeczytaniu tego tematu stawiam na napinacz ale moze to coś innego? ... ile kosztuje wymiana w autoryzowanym serwisie? Jak długo można z tą wadą jeździć?

 

CBR F4i Sport 2001 (30 000 km)

Edytowane przez mik_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w którym autoryzowanym warsztacie chcesz zlecić taką wymianę ?

Nie chcę w tym miejscu narzekać na autoryzowanych mechaników w HONDZIE ale jeżeli podziękowałem w ubiegłym roku za pracę w takim warsztacie to o czymś powinno świadczyć.

Centrala Hondy w Polsce nie prowadzi ŻADNYCH szkoleń mechaników.

Napinacze HRC mają właśnie trochę mocniejszą sprężynę ale poprzez to krótszą żywotność łańcuszka.

Jeżeli ktoś po usłyszeniu dziwnych dźwięków z głowicy decyduje się na wymianę TYLKO napinacza to już jego prywatna sprawa ale proszę nie pisać bzdur że Honda robi liche napinacze.

Jeszcze raz motocykl CBR600F4 nie jest motocyklem torowym. Podczas normalnej eksploatacji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym rozrząd wytrzymuje ponad 50.000 km.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz motocykl CBR600F4 nie jest motocyklem torowym. Podczas normalnej eksploatacji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym rozrząd wytrzymuje ponad 50.000 km.

 

50.000 moze i lancuszek ale napinacz ..... never

 

Zgodnie z przepisami ruchu drogowego - te motocykle sa stworzone do trzymania wysokich obrotów a wystarczy pojechac na jakis autoban i latajac 200 przeciez jest z przepisami ...

 

ja mam zalozony napinacz od fzr - przelatane juz okolo 12 tysiecy i co i nic - a wskazowka niemal caly czas na czerwionym ... chodzi idealnie.... i to nie tylko mi ale i wielu innym motocyklista ....

 

Za duzo tu teorii ... wiele osob zaklada APE i tez daja rade i to nie tylko w F4 ale innych modelach i markach

i nikt jakos problemow nie mial (no chyba ze trzeba je dokrecac)

 

i wsio ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Swoj napinacz rozebralem, naciagnalem sprezyne dodajac jeden obrot i jak na razie pomaga.

Jak to zrobilem?

Po wielu wygibasach udalo mi sie wyciagnac napinacz, wyjalem sworzen, srubokretem nakrecilem jeden obrot jakbym juz wkrecal sworzen, nastepnie przytknalem sworzen i srubokretem nakrecilem do konca az sie maksymalnie schowal. Przytrzymujac sworzen, zalozylem pierscien zabezpieczajacy a w tylna czesc wkrecilem lekko dluzsza srubke niz oryginalna dokrecajac delikatnie tak aby sprezyna sie nie odkrecala. Wkrecilem napinacz, wykrecielm srubke i zastapilem ja oryginalna.

 

Stukanie calkowicie ustalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

100km

 

...i znowu zaczelo stukac

 

tym razem sprzezyne nakrecilem nie o jeden lecz o trzy dodatkowe obroty, zobaczymy co bedzie.

 

W miedzy czasie dowiadywalem sie ile napinacz moze kosztowac w autoryzowanym serwisie, taka czesc kosztuje dokladnie 281zl brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj co napisałem 1 post wyżej !!!

Podkręciłeś o 3 obroty i jeszcze pytasz co będzie ?

Nie będę Cię pocieszał bo to grozi kapą silnika po zerwaniu łańcuszka rozrządu.

Zapytaj ile kosztują prowadnice.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Akcesoryjny napinacz APE (manualny) jest niewskazany ponieważ po każdym rozgrzaniu silnika należy go ręcznie podciągnąć przed jazdą na torze a po zakończonym treningu koniecznie go poluzować przed wystygnięciem silnika. Do jazdy codziennej jest na pewno niewskazany.

 

Napinacz z APE mam w swojej cbr1100xx,zalozylem go przy jakis 40-50 tys mil,zmudzilo mie sie ciagle wymienianie tragicznie zaprojektowanej czesci Hondy.Motocykl teraz ma przejechone 127 tys mil czyli ponad 200 tys km.Po wstepnym napieciu zgodnie z zalaczone instukcja jedynie podczas kontroli luzow zaworowych sprawdzalem jego napiecie.

 

Motocykl ma ciagle orginalny lancuch rozrzadu oraz plozy.

Zgodze sie z twierdzeniem ze nie jest to rozwiazanie dla kazdego ale z tym naciaganiem/poluzowywaniem przed/po to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Można mocniej skręcić napinacz, ale o 1/2 obrotu maks obrót, ale nie o 3 !! Jak nadal stuka to nie ma wyjścia. Napinacz do wymiany, a najlepiej i łańcuszek.

 

Pawel

 

Kupilem w koncu nowy napinacz, wstawilem i nie ma zadnych odglosow, czyli silnik chodzi dokladnie jak przy naciagnietym starym napinaczu.

Cos mi sie wydaje ze napinacz "naciagany" tez spelnilby swoja role.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...