WSR Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 (edytowane) czy na oponce z indeksem H czyli do 210 jak pojade 230 może się coś stać? wydaje mi się, że nie powinno, powinny mieć gumy jakąś tolerancję, chodzi mi o heidenau 110/70-17 M/C 54H K63 dzięki za odpowiedzi pozdro!!! no co jest z wami, nikt nigdy nie przekraczał prędkości indeksowej????nie wierzę :wink: Edytowane 8 Maja 2006 przez czmiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer23 Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 mysle ze nic sie niepowinno stac, te indeksy sa raczej do tego ze przytej prędkości opona ma takie włąsciwości jak przy mniejszej a powyzej np. ma mniejszą przyczepność inaczej odprowadza wode itp. ja tez mam indeks H i latam na niej po 250 i jeszcze zyje wiec chyba nic niepowinno sie stac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 (edytowane) o to dobrze :wink: a jakiej firmy masz ten laczek i przedni to, czy tylny? p.s. dzieki za odpowiedź !! no to w koncu juz nie wiem, kupic uzywke z wyzszym indeksem, czy nowke Edytowane 9 Maja 2006 przez czmiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Moim zdaniem opony maja jakieś "kilometry" zapasowe, które mozna jeszcze przekroczyć. A co sie stanie? Poprostu od siły odśrodkowej może się rozlecieć, jak wcześniej zostao to powiedziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Najlepiej kupić nówkę z większym indeksem :-). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 hehe Paweł też tak sądzę, ale wiadomo $$$... rzadko zdarza mi sie przekraczać 210, bardziej wolę latać po zakrętach i stąd mój dylemat wiadomo, że nóweczka wyprodukowana pół roku temu będzie się lepiej trzymać niz jakas uzywka z 2002 (co do której nawet nie mam jak sprawdzić, czy jest na prawdę okrągła, kiedyś pupiłem gumę do kawy niby wszystko ok, a w prawych zakrętach moto zaczęło zachowywac się niepokojnie) i stąd mój dylemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 no własnie taki problem ejst, ze ostatnio wogole nie imprezuje, zeby utrzymywac sprzety :icon_twisted: a co inni by zrobili na moim miejscu, kupili uzywke, czy taką nówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 jedyne co to mlodego, trzymanego w dobrych warunkach lezaka. Jedz na bazar to moze cos znajdziesz w nizszej cenie niz nowka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 no własnie taki problem ejst, ze ostatnio wogole nie imprezuje, zeby utrzymywac sprzety :icon_twisted: a co inni by zrobili na moim miejscu, kupili uzywke, czy taką nówkę? Tylko nówka... Opon jest wiele, życie tylko jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor_ Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 a kasy malo :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baribale Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 (edytowane) hej na oponie z indeksem H nie mozesz za bardzo przeginac powyzej 210. a w zasadzie nie powinienes tego robic w ogole. pracuje na co dzien w opoonach i widzialem juz baaaardzo oplakane skutki takiej jazdy. kiedys ADAC robil testy. KAZDA opona do 210 przy predkosci 220 rozpadala sie na kawalki w przeciagu max 8 minut. ogolnie chodzi o to ze jesli opona ma wyzszy indeks predkosci to i wyzszy indeks nosnosci (dwucyfrowa liczba obok H). jesli nastepuje przegiecie z predkoscia na opone dzialaja za duze sily nacisku itp.osobiscie bardzo nie polecam takiego rozwiazania. pamietaj ze na tych oponach masz smigac na dwoch kolkach powyzej 200km/h o skotkach ewentualnego rozpadu opony chyba nie trzeba wspominac :icon_twisted: Edytowane 9 Maja 2006 przez baribale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 9 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 dzięki baribale własnie mniej wiecej tak rzeczowej wypowidzi oczekiwałem, chociaż wolałbym, aby była inna, ale dobrze, byc może uratowałeś mi zycie :rolleyes: czyli zostaje leżak, albo jakaś w mairę swieża używka, popatrzyłem po innych nowych gumach 500 to troche dużo na moją kieszeń :icon_twisted: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.