Skocz do zawartości

Rozgrzewanie moto przed jazda


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W moim przypadku motorek bez ssania i gazu nie zaskoczy, z tego co wiem to musze wyregulować zawory, popracuje tak z 1min i mogę wył. ssanie ale jeszcze nie jadę. Drugą minutę czekam i dopiero wsiadam inaczej szarpie i potrafi zdechnąć. (ale to wina tych zaworów). Akurat czas na zał. rękawic kasku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

podlacze sie pod temat ze swoim pytaniem:

 

o co w przypadku gdy sie jezdzilo, moto jest juz zagrzane i po kilku minutach postoju, mozna juz krecic do oporu? /silnik jest nadal cieply.../

czy znow trzeba troche odczekac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a ja mam pytanie troche z innej beczki ;) jak konczycie jazde to zakrecacie kranik ? dopiero zaczynam przygode z moto i wszystkiego sie ucze i bede wdzieczny za odpowiedz.

Pozdrawiam

 

W swojej er5 prawdopodobnie masz gaźnik podciśnieniowy i 3 ustawienia kranika: rezerwa, pełny bak oraz tryb serwisowy, na którym paliwo wydostaje się z baku bez względu na to, czy jest włączony silnik. Tego trybu nie używaj do codziennej jazdy(ja robię to tylko jeśli moto stoi w zimie przez dłuższy czas, wtedy ustawiam na ten tryb, aby gaźniki napełniły się paliwem bez konieczności kręcenia rozrusznikiem). Jeździsz tylko na RES albo FULL- w zależności ile masz benzyny. Po skończonej jeździe gasisz silnik i nic więcej Cię nie obchodzi. Paliwo nie wydostanie się z baku i nie zaleje gaźników (oczywiście jeśli wszystko jest sprawne)

 

Pozdrawiam i życzę udanych pierwszych kroków na moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam cos skopane ze ssaniem, zawsze jak odpale i wlacze ssanie, to mi sie dusi i gasnie :/ wiec odpalam, jesli przygasa to lekka przygazowka tak z 2000rpm i dalej pracuje bez problemu. w tym czasie sie ubieram zwijam pokrowiec, wsiadam i jede:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to ssanie włączam dosłownie na 5 sekund, żeby zaskoczyło. Potem wyłączam, bo się dusi. Zimą tak z 15 sekund ssania wystarcza. Oczywiście pierwsze 300 metrów jadę spokojnie na dwójce

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalam na ssaniu na 5 sekund i wyłączam i zostawiam moto przed garażem. Mam dość długi zjazd do garażu więc wolę żeby się rozgrzało przed "pokonaniem" wzniesienia. Idę się przebrać i jak wrócę to ruszam pod górę. A potem już delikatnie jadę aż strzałka podniesie się ponad pole oznaczone literką "C". No chyba, że się długo przebieram :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywagacje na temat ssania są trochę bez sensu gdyż różne silniki różnie na to reagują, w zależności od regulacji, wyeksploatowania itd.

 

Z tego co wiem ssanie można całkiem zamknąć dopiero kiedy silnik pracuje stabilnie na swoich normalnych wolnych obrotach.

 

Co do rozgrzewania to są różne szkoły, ja uważam że silniki motocyklowe są generalnie wysokoobrotowe i mocno obciążone, powinny się rozgrzewać na wolnych obrotach, oczywiście nie do optymalnej temperatury pracy ale przynajmniej przez parę minut.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy odpalanie totalnie bez ssania jest szkodliwe dla silnika? CBF-ka nawet na małym ssaniu przy ładnej pogodzie zalewa się, a bez pali tak jakby była rozgrzana. Co innego gdy jest zimno, ale wystarczy jej 15-20st za oknem by występowała w/w sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, zgadzam sie ze na postoju nie nalezy grzac długo, ja zazwyczaj jakąs minute to robie (wczesniej pare kopów na odprezniku zeby sie olej zaciagnał, rozklejenie sprzegla) ale co to znaczy "delikatnie z manetką"? zazwyczaj jezdze na 5 tysiacach, 5,5, (od7 czerwone pole) wiec do ilu powinienem krecic podczas pierwszych (np 2) kilometrów?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...