kwas Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 siema, moj kumpel kilka dni temu kupił aprilie tuareg 125, ogólnie stan spoko, ale w dozowniku jest wlany mixol :icon_mrgreen: chcemy jak najszybciej zmienić ten olej na syntetyk, ale słyszałem, że moze zdarzyc się tak ze syntetyk rozpuści nagar wytworzony przez mixol i moze dojsc do zatarcia. Co radzicie zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 skad wiecie ze to mixol? na tym oleju za dlugo by moto ni epociagnelo, tak wiec smialo dawajcie syntetyk, no w naprawde sporej obawie polsyntetyk, Castrol 2T czy jakos tak. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 2 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Wiem ze to mixol bo powąchałem i wyczułem, dla pewnosci zadzwoniłem do tego typa co sprzedawał i powiedział ze to mixol. Jutro wyleje to szambo z dozownika i wleje midlanda :icon_mrgreen: mam nadzieje ze nic sie nie stanie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 smialo lej i nie czekaj na nic. ja dzis wlasni ezatankowalem juz ktoras z koleji butelke midlanda do swojej nS1:D pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 ja bym jednak pomyslał w tym przypadku nad takim rozwiązaniem -> teraz wlej półsyntetyk a jak trzeba bedzie zmienic tłok to przerzucasz sie na full syntetyka ja bym tak zrobił Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Mam pytanko? Czy pólsyntetyk rózni sie od pelnego syntetyka tylko tym ze jeden rozpuszcza syf w mniejszym stopniu a drugi w wiekszym? Czy sa jeszcze jakies roznice??Pozdro - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 No wiesz co do tego nagaru to jest roznie. Ja kosilem trawe kosiarka, ona chodzila spoko.(byl minimalny prog i duzzoo nagaru na glowicy i tloku) No i kosilem, i zbraklo mi wachy. Hm... wiec ide do mojej CZ gdzie tam jest mieszanka benzy z full syntetykiem r2 w stosunku 1:25. No i spucilem sobie literek zeby na dzis dokonczyc koszenie. Wlalem, odpalilem, pokosilem 5 minut, i nagle z tlumnika pojawil sie bialy dym i kosiara zaczyna slabnac, i zgasla, odpalam, slaba kompresja, wiec szybko zwalam glowice, i widze na tloku czesciowo rozpuszczony nagar, na glowicy tak samo sie czesciowo rozpuscil, i te wielkie rysy... ich z 10 bylo...A teraz przed wlaniem baczku paliwka w kosiarce gdy stan jest na max to po spaleniu tego literka stan ledwie siega minimum. Tyle bierze oleju... No wiec jak bedziecie olejek zmieniac, to moze sie zdarzyc cos takiego jak mi w kosiarce, no ale nie musi sie to zdarzyc u was w waszym moto, ale slyszalem przypadki zatarcia silnika moto po przez zmiane oleju z gorszego na lepszy... Ja w kazdym badz razie, bym zdjal glowice i tloczek i bym skrobal ten nagar. No nie wiem jak midland zareaguje na ten silnik, bo castrol od razu rozpuscil, a nie wiem co z midlandem... Wiec juz wiesz co robic;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 prawde mowiac sciagalem ostatnio tlok, ktory smigal na midlandzie. przejechalem na nim max 200km(od "nowosci"- w szczegoly nie wnikajcie ;))byl troche przykopcony, ale to raczej z racji tego, iz moto pracowalo z duzo wieksza iloscia oleju. ale nagaru troche zostawia ze tak powiem. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Podłącze się do tematu ;) Jak jeździłem na Orlenie simisyntetic ( pół syntetyk ) i wlejej motul 600 to będzie armagiedon ? :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Podłącze się do tematu ;) Jak jeździłem na Orlenie simisyntetic ( pół syntetyk ) i wlejej motul 600 to będzie armagiedon ? :flesje:Mała szansa na to a jak chcesz mieć pewność zdejmij głowice wyczyść ewentualny nagar z głowicy i tłoka i śmigaj na Motulu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 jak jezdzil dlugo na mixolu to bedzie problem poniewarz zrobil sie nagar i jak sie wleje np syntetyka to wtedy nagar zniknie i jest slabsze sprezanie (tak slyszalem ale nie sprawdzalem) wiec lepiej tak jak mowi robak zrob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Ta na miksolu jest wieksze sprezanie kosztem niskiego smarowania pierscieni i tloka, a te nowe oleje szczegolnie skupiaja sie na dobrym smarowaniu i trzymaniu porzadku i czystosci w silniku;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 u mnie na midlandzie są śladowe ilości nagaru (mieszanka 1:45-50) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 jak jezdzil dlugo na mixolu to bedzie problem poniewarz zrobil sie nagar i jak sie wleje np syntetyka to wtedy nagar zniknie i jest slabsze sprezanie (tak slyszalem ale nie sprawdzalem) wiec lepiej tak jak mowi robak zrobA jak według ciebie nagar uszczelnia komore spalania że jest większe sprężanie bez przedmuchów bo nie potrafie sobie tego wyobrazić ;) Właśnie nagar moze spowodować blokowanie się pierścieni i spadek sprężania a nie jego wzrost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 ja leje do moto olej stihla lub Husqwarny od kosiarek, ku*wa zero problemu, syfu czy innych świństw, przebieg nie wiem jaki mam,ale jak rozebrałem moto, to śladu nagaru nie ma, jak "łza", a pamiętam kiedyś jak lałem mixol do simsona, to na początku z rury kapał beżowy olej, potem cylinder wytrzymał mi miesiąc, bo już był taki próg na cylindrze, że jak odpalilem moto to aż mnie w móżgu ciupało:P, a jak rozebrałem cylinder to połowa kanału wydechowego była zapchana tym je*anym nagarem.wczoraj byłem z tatą na dziłce(było bardzo gorąco)i wycinaliśmy takie ku*wa chaszcze, bo gródek na działce kilka lat nie był doglądany. wzięliśmy od znajomego piły motorowe i olej (rzekomo do benzyny)i pojechaliśmy. kupiliśmy paliwo. ojciec mówi zrób mieszanke bo się paliwo skończyło, a ja patrze a to ku*wa olej do 4-o taktów silnikowy. ku*wa dzwonie do znajomego i mówie, co to za olej, że to nie do tego i w ogóle, a on mówi, nic się nie martw lej go, mówie ch*j:) wlałem 1:40 i przez 6g non stop z krutkimi przerwami na dpoczynek piłowałem k*rw tekie grube gałeęzie, aż piła śmierdziała i nic się nie stało. dodam tylko że jedna piła była stihla a druga jakiś tani syf, tro przez 6 h piłowania piła stihla spaliła 1l paliwa a ta scierwiasta 3.5l. niby nie ma różnicy:)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.