Skocz do zawartości

Posiadacze HONDA CBR 600 łączmy się! ( CBR600 )


Rekomendowane odpowiedzi

A z innej beczki. Czy zegary w f4 '99 chodzi mi o elektroniczny wskaźnik przebiegu, wskazuje (wyświetla) przebieg, czy także pamiętam przebieg. Inaczej mówiąc czy zmieniając zegary zmieniam przebieg ?

Pytam bo mam w milach a chcę na km/h zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja na wtrysku 8-9 przy jezdzie po miescie :-)

hehe to nieźle ... moja przy tym to faktycznie ma skromny apetyt. Pytałem bo kumpla SC33 na tej samej trasie zawsze pali minimum 1l/100km mniej :/

a tak przy okazji, nie wie ktos z was gdzie mozna kupic/zrobic zadupek tuningowy do f4i?

nie wiem ale dorwiesz coś takiego za rozsądną kasę to ja też chce ;P

zmieniając zegary zmieniam przebieg ?

Niestety tak. Przez to mojej padaczce przybyło prawie 20k km

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee to nieźle za jakieś 5 stówek można odmłodzić motocykl, a raczej przebieg. Myślałem że pamięć przebiegu jest gdzieś przy moto a wskaźnik tylko pokazuje przebieg.

Bimbak przypomnij mi czy ty w swojej Hani robiłeś coś z łańcuchem rozrządu lub napinaczem? Chodzi mi o wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bimbak przypomnij mi czy ty w swojej Hani robiłeś coś z łańcuchem rozrządu lub napinaczem? Chodzi mi o wymiany.

niop ... wymieniałem i łańcuch i napinacz. Wymiana napinacza zrobi każdy z palcem w du** a z łańcuchem jest już masakra. Nie polecam robić tego samemu, zresztą i tak teraz myślę, że wyminiałem go niepotrzebnie. Problem pewnie załatwiłby sam napinacz.

 

Mam też do was jeszcze pytanie. Odnośnie nagrzewania się "efczwórek". Mam wrażenie że moja bardzo łatwo się przegrzewa. O ile na trasie nie ma problemu to w mieście nawet bez korków wystarczy jazda od świateł do świateł z prędkością do 60 km/h w warunkach pogodych jak widać za oknem by doprowadzić do załączenia się wentylatora. W korkach wystarczy 20 min by wskazówka leciała blisko H. One tak mają czy jednak mam się martwić?

 

Aha ... wie ktoś może jakie łożysko i uszczelniacz przychodza pod zebatkę tylnego koła (nie myślę tu o łożyskach koła) bo mam 10 takich kpl do SC33 i słyszałem, że u nas jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niop ... wymieniałem i łańcuch i napinacz. Wymiana napinacza zrobi każdy z palcem w du** a z łańcuchem jest już masakra. Nie polecam robić tego samemu, zresztą i tak teraz myślę, że wyminiałem go niepotrzebnie. Problem pewnie załatwiłby sam napinacz.

 

No i mi się wydaję, że zacznę od napinacza - takie wnioski po przeczytaniu postów związanych z napinaczem, ale najchętniej to zapiął bym taki manualny firmy APE tylko skąd go wziąć, może ktoś wie?

 

Plan b) http://allegro.pl/item454000552_napinacz_f...dercat_cbr.html

Na tej aukcji nie wiem co do końca jest do sprzedania tak dziwnie jest to opisane, ale zadzwonię zapytam.

 

A co do tego nagrzewania się motocykla to ja się nie wypowiadam bo mam za małe doświadczenie z Hondą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem manualny napinacz to największe zło z mozliwych z punktu widzienia normalnego użytkowania motocykla. Albo regulujesz go przed odpaleniem silnika czyli na zimno i potem jeszcze z 5 razy dokręcasz w trakcie nagrzewania się silnika albo liczysz się z tym że będziesz wymieniać łańcuch z częstotliwością wymiany seryjnego napinacza. Osobiście wolę posłuchać klekotania łancucha raz na jakiś czas i wymieniać napinacz raz na te 20k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niop ... wymieniałem i łańcuch i napinacz. Wymiana napinacza zrobi każdy z palcem w du** a z łańcuchem jest już masakra. Nie polecam robić tego samemu, zresztą i tak teraz myślę, że wyminiałem go niepotrzebnie. Problem pewnie załatwiłby sam napinacz.

 

Mam też do was jeszcze pytanie. Odnośnie nagrzewania się "efczwórek". Mam wrażenie że moja bardzo łatwo się przegrzewa. O ile na trasie nie ma problemu to w mieście nawet bez korków wystarczy jazda od świateł do świateł z prędkością do 60 km/h w warunkach pogodych jak widać za oknem by doprowadzić do załączenia się wentylatora. W korkach wystarczy 20 min by wskazówka leciała blisko H. One tak mają czy jednak mam się martwić?

 

Aha ... wie ktoś może jakie łożysko i uszczelniacz przychodza pod zebatkę tylnego koła (nie myślę tu o łożyskach koła) bo mam 10 takich kpl do SC33 i słyszałem, że u nas jest to samo.

 

moja f4 nie nagrzewałą sie na maxa, jednakże przy jeździe po mieście wskazówka dość wysoko szybko wędrowała.

jak masz płyn w miarę świerzy to nie dygaj

 

pozdrowiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem manualny napinacz to największe zło z mozliwych z punktu widzienia normalnego użytkowania motocykla. Albo regulujesz go przed odpaleniem silnika czyli na zimno i potem jeszcze z 5 razy dokręcasz w trakcie nagrzewania się silnika albo liczysz się z tym że będziesz wymieniać łańcuch z częstotliwością wymiany seryjnego napinacza.

 

 

No a jak jest w oryginalnym napinaczu. Naciska na łańcuch rozrządu, gdy ten się nagrzeje to się rozciągnie i napinacz wysuwa się niwelując luz. A co się dzieje gdy wyłączymy silnik i stygnie, czyli łańcuszek zmniejsza swoją długość (minimalnie to minimalnie ale jednak) - to przecież napinacz się nie cofa. Tak więc ja głupieje i nie rozumiem dlaczego manualny jest gorszy.

Z drugiej strony inżynierowie Hondy to nie wicki spod sklepu i coś mieli na celu stosując takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee to nieźle za jakieś 5 stówek można odmłodzić motocykl, a raczej przebieg. Myślałem że pamięć przebiegu jest gdzieś przy moto a wskaźnik tylko pokazuje przebieg.

 

 

I to Cię tak cieszy, że tak łatwo oszukiwać przy przebiegu motocykla? Żenujące podejście. Nie chciałbym od Ciebie kupować motocykla.

 

Pytałem bo kumpla SC33 na tej samej trasie zawsze pali minimum 1l/100km mniej :/

 

Nie wiem czemu się dziwisz. To normalne, że przy takiej samej trasie i takim samym stylu jazdy motocykl o większej pojemności spali mniej.

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to Cię tak cieszy, że tak łatwo oszukiwać przy przebiegu motocykla? Żenujące podejście. Nie chciałbym od Ciebie kupować motocykla.

 

Wiesz kolego pisząc że to nieźle że za 5 stówek można zmienić zegary itd przemawiała przez to ironia (w rozmowie byś to wyczuł a pisząc to nie da się tego podkreślić). A gdybyś trochę pomyślał i czytał ze zrozumieniem (wiem czasem trudne) to zauważ, że napisałem

Myślałem że pamięć przebiegu jest gdzieś przy moto a wskaźnik tylko pokazuje przebieg.
myślałem - byłem pełen nadziei, wierzyłem w to, ufałem bezgranicznie itd :banghead:

 

Podsumowując - chyba się nie zrozumieliśmy, szerokości życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja f4 nie nagrzewałą sie na maxa, jednakże przy jeździe po mieście wskazówka dość wysoko szybko wędrowała.

jak masz płyn w miarę świerzy to nie dygaj

Dzięki uspokoiłeś mnie :biggrin: Płyn jest funkiel nuffka

 

Tak więc ja głupieje i nie rozumiem dlaczego manualny jest gorszy.

Z drugiej strony inżynierowie Hondy to nie wicki spod sklepu i coś mieli na celu stosując takie rozwiązanie.

Manualny będzie tylko i wyłącznie wtedy lepszy kiedy doskonale wiesz kiedy i jak mocno go napiąć by naciąg był zawsze idealny. Jak to umiesz to dla mnie jesteś bogiem mechaniki i ... wyjdź za mnie i opiekuj się moim motocyklem ;P

Masz rację, że mechaniczny napinacz na sprężynie nie powinien się cofnąć (inaczej jest niesprawny) jednak ja wierzę - może naiwnie -, że ktoś zadał sobie trudu, by na podstawie jakichś skomplikowanych obliczeń dobrać sprężynę w napinaczu tak by zawsze i wszędzie zapewniała optymalny naciąg łańcucha. Kwestie tego, że inżynierowie Hondy postawili na napinacz na sprężynie, a nie hydrauliczny nie będę poddawał dyskusji bo nie jestem inżynierem i znam tylko teoretyczne zalety i wady obu tych rozwiązań.

 

Jak ma się sprawa z zużyciem tylnej oponki w cbr f3 ? Jaki to są przebiegi, przy jeździe dynamicznej częściej w mieście niż poza.

to jaki to motocykl ma chyba najmniejsze znaczenie. Zużycie opony definiuje raczej skład jej mieszanki oraz styl jazdy pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kolego pisząc że to nieźle że za 5 stówek można zmienić zegary itd przemawiała przez to ironia (w rozmowie byś to wyczuł a pisząc to nie da się tego podkreślić). A gdybyś trochę pomyślał i czytał ze zrozumieniem (wiem czasem trudne)

 

U mnie z czytaniem ze zrozumieniem nie było nigdy problemów ale dziękuję, za zwrócenie uwagi, że to trudne. Wydaję mi się, że trudniejsze jest jednak pisanie ze zrozumieniem. Argumentowanie tego, że gdybyś to mówił to bym wyczuł ironię w głosie też jest śmieszne, jesteś w internecie i jeśli nie umiesz tak artykułować swojej wypowiedzi aby była jednoznaczna to korzystaj z dostępnych form wyrażania ekspresji - np z tak popularnych znaków jak ; ) czy innych podobnych które właśnie w znakomity sposób zastępują np "ton głosu" itp :icon_exclaim: Szerokości!

 

to jaki to motocykl ma chyba najmniejsze znaczenie. Zużycie opony definiuje raczej skład jej mieszanki oraz styl jazdy pilota.

 

Nie mogę się z Tobą zgodzić. Motocykl, a dokładnie sposób przenoszenia napędu oraz moc na tylnym kole mocno definiuje jej zużycie. Np. taki XX jest znany jako zjadacz tylnych opon a już Cbr (np moja była f3) jest modelem który nawet mimo dynamicznej jazdy (nie mówię tutaj o paleniu gumy i innych wygłupach) oszczędza rozsądnie oponki i da się na oponach zbliżonych do "sportów" robić całkiem konkretne przebiegi.

Edytowane przez foks

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rozmawiacie o manualnych napinaczach to podpowiem Wam, iz mozna latwym sposobem przerobic oryginalny napinacz na mechaniczny. Tu jest to pokazane na przykladzie F2

http://img204.imageshack.us/img204/2889/dsc08114ri9.jpg

Skuteczne, ale ciezko zachowac szczelnosc.

 

Wymienialem juz bardzo duzo napinaczy w CBRkach i stwierdzam ze NAPINACZ OD FZR JEST NAJLEPSZYM ROZWIAZANIEM. Musiscie jednak pamietac,ze jest to jednak naprawa chwilowo doraźna i najlepiej jest wymienic lancuszek i napinacz na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...