Skocz do zawartości

Olej do widelca w Uralu.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Teraz mam wlanego syntetyka do dieseli, Aral chyba (nie pamiętam jaka klasa). Twarde to jak sto pięćdziesiąt, główka ramy szybko się luzuje, łożyska w przednim kole go wymiany... O nadgarstkach i ramionach już nie wspomnę. Ruskie zawieszeni nie sa genialne, ale coś jednak tłumić chyba mogą... :biggrin:. Więc czas na zakup oleju z prawdziwego zdarzenia. Ważę 65kg bez motocyklowego rynsztunku, jesli to ma pomóc w doborze lepkości mazi. Nie znam się na tych olejach zupełnie, mam nadzięję uzyskać od Was jakąś poradę. Dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich moto zawasze stosuje mieszankę 1:1 oleju do amortyzatorów (Amortyzol 15 WL 150 z Orlenu) + olej o lepkości SAE 40 lub SAE 30 do lepszego smarowania tulei ślizgowych ( ja akurat leję czeski Mogul 2T) i przynajmniej u mnie jest super.

Taką mieszankę zresztą zaleca producent Jawy.

Myślę że widelec w Uralu dużo nie różni się od tego jawowskiego :icon_mrgreen:

Jeśli dalej będzie za twarde to można domieszać oleju o niższej lepkości. :biggrin:

Pozdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Student jezeli zawieszenie jest w miare to mozesz probowac lac "rzadszy" olej. Kiedys sprzedawalem mz w ktorej strasznie cieklo z amortyzatorow. Zalalem "gesciejszy" olej i przestalo ciec, tylko ze tam tlumienie szlo regulowac na zaworkach, a w rusku to nie wiem bo jeszcze tego nie rozbieralem i nie mam zamiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)a w rusku to nie wiem bo jeszcze tego nie rozbieralem i nie mam zamiaru.

Dokładnie takie samo mam podejście :D . Bardzo zaciekawoły mnie te "zaprzęgowe" sprężyny... Wie ktoś zwas o tym cokolwiek? Mam w piwnicy krzywy widelec od Dniepra. Moga tam byc bardzie miękkie sprężyny? I czy w ogóle będą pasowały...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się, ze w piwnicy mam walnięte zawieszenie przednie od Dniepra, w którym to sa sprężyny ponoć identyczne do Uralowych. A gdyby je tak wyjąć, zamontować i zobaczyć czy nie lepsze i ewentualnie dać tokarzowi do stoczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac o nie slyszalem o tym. Drut sprezynowy jest dosyc twardy, a cala sprezyna dosyc wiotka. Chyba zeby ta sprezyne jakos scisnac w tokarni, a w srodek wsadzic pasowany walek i wtedy toczyc. Tak sie tylko zastanawiam jak sie taka sprezyna bedzie zachowywac (odksztalcac) podczas obciazenia gdy przekroj drutu nie bedzie okragly i bedzie material zebrany z zewnatrz. Akurat w tym przekroju w sprezynie wystepuja maksymalne naprezenia tnace (max na obwodzie) - podobnie przy skrecaniu walkow, pretow czy rur. Idac do srodka przekroju naprezenia maleja do zera Tak wiec jezeli zbierzemy material z jednej strony (zwenetrznej, badz wewnetrznej) no to moze byc nieciekawie. Wg mnie lepiej byloby zebrac material z bocznych scianek tj pomiedzy kolejnymi zwojami ale to jest juz trudniejsze do wykonania.

Student a kto tak przerabia sprezyny ? To jakies sprawdzone przerobki (jezdza i nic nie peka) czy slyszales to z opowiesci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim patentem w przednim zawieszeniu się jescze nie spotkałem. Nawet w ruskach :). Kumpel ma tak zrobione tylne zawieszenie w WSK M21W2S2. I to jest fakt - sam to widziałem. Jego tata ścigając się kiedyś w zawodach opowiadał że oni to nawet sprężyny w gaźnikach toczyli, żeby gazem łatwiej i precyzyjniej operować - to historia, sprawdzić się tego już nie da.

Zarówno kumpel (łeb na karku, utrzymuje się na SiMR'ze ;-) ) jak i jego ojciec (absolwent SiMR'u dobrych dawnych czasów) zdają się być źródłem godnym zaufania. Jestem ciekaw czy ktoś z Was słyszał o takich patentach.

Sprężynę rzecz jasna logicznie byłoby ścisnąć.

Kiedyś tata chciał dorobić bardziej miękkie sprężyny do gaźnikó w Uralu. Powiedział majstrowi że chce 6. Majster zrobił oczy, i się spytał - "Tysięcy?". Kiedy się dowiedział że 6 sztuk, machnął na miejscu i dał za friko :D. Jest w ogóle sens dorabiać bardziej miękkie sprężyny do przedniego zawieszenia? Pytam z czystej ciekawości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Student, nie wierz we wszystkie glupoty jakie ludziom sie przysnia ;) Jak ty chcesz stoczyc sprezyne :D Fizycznie nie ma takiej mozliwosci, chyba ze ja szlifirka przelecisz ale to i tak tylko zewnetrzna strone druta. jedyna mozliwosc jaka istnieje to zrobienie nowych sprezyn z drutu mniejszym module sprezystosci badz mniej twardego i vice versa w zaleznosci od potrzeb az tym toczeniem i jeszcze sprzyn gaznikowych to do humoru zamelduj....

:)

 

 

dla przykladu to moze oni sa w jakis sposob spokrewnienie bo raz pisza ze 4 cylindy innym razem ze 2 z zaworami podobnie :D

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M171037

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaprzęgniemy do działania sprzęt wagi ciężkiej poeksperymentujemy z lepkościami oleju :icon_twisted:. Dziś w Larssonie zaproponowano mi, na hasło "żeby było miękko", Castrola 5W i Motula 2,5W-5W.

Sęk w tym, ze nie znam się na tej skali, bo podobno jest ona trochgę inna... Jedyne co to się mogę domyślać.

Adam M. napisał tu, że każde W20 będzie dobre. A jaki index przed literką "W"? W sumie ZA MIEKKI przód to sprawa jeszcze gorsza od za twardego, więc oczywiście do Was kieruję pytanie - czy któryś z zaproponowanych produktów się nada? Sprzedawca wie, że to do Urala, ale jego mina zdradziła, jak na moje oko, że znajomość tych motocykli ogranicza się do tego, że są. I nic więcej.

Z koszem "będzie jeżdżone" zimą, kiedy to, domyślam się, olej zgęstnieje i przód nie będzie za miękki. Latem solówka.

 

Na mieście widziałem Jawę TS350, która wybierała nierówności perfekcyjnie...

 

No i jeszcze jedno: w ruskiej knidze wyczytałem, że "masła" leje się po 130ccm na lagę. Prawda li to? Ma ktoś jakąś książkę pod ręką dla weryfikacji?

 

 

Ewentualnie można poprowadzić mnie jak dziecko za rączkę i polecić któryś z produktów z listy (choć nie ukrywam - wolałbym nie dość, że wiedzieć, to jeszcze rozumieć "dlaczego?") ;) http://www.sklep.larsson.pl/?a=c5&c=e36985...1ed0ff613f563bd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...