Skocz do zawartości

Gaznik 251 - nie daje sie regulowac


Łukasz Kozik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kupilem w AG - Mot gaznik, nowszy do ETZ 251. Zapakowałem go w miejsce swojego wysłużonego, starego modelu montowanego w ETZ 250. Próbowałem go wyrególować... Mam w tym wprawę, ETZ mam 4 lata i zawsze sam sobie rególowalem gaźnik z bardzo dobrym skutkiem.

Ten nowy gaznik ma taką przypadłość. Odkręcam małą śróbkę o 2,5 obrotu. Dużą ustawiam np na środku. Odpalam moto i obroty na biegu jałowym są bardzo niskie - mniej niż 500 RPM. Oczywiście moto pochodzi chwile i gaśnie. Odkręciłem dużą śróbkę na MAX i moto ma nie całe 1000 RPM na biegu jałowym.... i nie ma ładowania (obroty za niskie). Śróby nie można już dalej wykręcić bo wypadnie

Gaźnik jest czysty, zapłon ok w ogóle wszystko poza gaznikiem działa - sprawdzałem na starym.

Czy ma ktoś może jakiś pomysł co z tym nowym gaznikiem jest nie tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jak bedzie na innym ustawieniu iglicy oraz sprawdz czy moto nier lapie falszywego powietrza ,moze kruciec ssasy masz dziurawy

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jak bedzie na innym ustawieniu iglicy oraz sprawdz czy moto nier lapie falszywego powietrza ,moze kruciec ssasy masz dziurawy

 

 

Kruciec jest raczej oki, motocykl dziala swietnie na starym gazniku. Iglice ustawialem na max w dol i max w gore, efekt mizerny. Obroty troszke sie zmieniaja, ale nadal maxymalne nie wychodza ponad 1000 RPM, a musze uzyskac okolo 1200 - 1400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowy typ gaznika (z zapinką pod komora plywakowa), nie mam wiec skosnej sruby - mam dwie, po prawej stronie moto, jedna mała, druga duza.

Hmmm, nie wiedzialem ze obroty regoluje sie sruba oporowa porzepustnicy....

Powiedzcie mi teraz prosze jak wstepnie ustawic te dwie srobki w gazniku (te po prawej stronie moto) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubą od składu mieszanki ustawiasz najpierw jak najwieksze obroty (wkręcając ją - wtedy wzbogacasz mieszankę), a następnie śrubą położenia przepustnicy zmniejszasz je do obrotów biegu jałowego (jak piszesz 1200-1400). Możesz jeszcze tę czynność powtórzyć, a jak wkręcanie śruby składu mieszanki nie powoduje już wzrostu obrotów to czynność można uznać za zakończoną. Na koniec można jeszcze wykręcić śrubę składu mieszanki o ok. 1/4 obrotu aby delikatnie ja zubożyć :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubą od składu mieszanki - czyli tą mala srobka

śrubą położenia przepustnicy - czyli ta przy lince, naprerzac mocniej linke

 

 

Kurcze starszy gaznik byl prostrzy, jak widze ten nowy ma 3 mozliwosci regulacji a kazdy mowi o zmianie tylko 2 srobek :icon_biggrin:

Edytowane przez Łukasz Kozik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30n3-1 ten montowany przedewszystkim w ETZ 251. Komora plywakowa jest podtrzymywana przez pałąk, dwie śrubki regulacji znajdują się po prawie stronie moto. Jedna śróbka jest duża, druga mała. Gaznik ma tak skonstruowaną przepustnicę że można zmieniać położenie iglicy bez wymontowywania linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie obroty reguluje tylko tą dużą śrubą. Tej śruby przy lince nawet nie ruszam bo jak się ją odkręci że linka będzie napięta to obroty będą się zmieniać w zależności od położenia kierownicy. Sprawdź jaki kolor jest świecy przy tym nowym gaźniku. Jak będzie ok (czyli nie będzie zalana) to ja bym sie zwrócił o jakąś reklamację jak będzie zalana to ustaw sobie odpowiedni poziom paliwa.

Edytowane przez OlsenMZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, obroty regulujesz tylko sruba polozenia przepustnicy, koncowka gwintowana linki wychodzaca z gaznika regulujesz tylko luz na lince gaznika ( ktory musi byc minimalny, ale taki by zmiana polozenia kierownicy nie miala wpywu na wysokosc obrotow ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty w 30n3-1 regulujesz sruba kanalu obejsciowego ,czyli ta wieksza ,w gazniku jest specialny kanal dolotowy dostarczajacy powietrze do gaznika podczas pracy na baiegu jalowym.Tak bylo napisane w ksiazce ,troszke dziwnie ale tak bylo :icon_biggrin:. W tym gazniku jedynie sruba kasujaca luz na lince podnosi przepustnice .W ksiazce Jezdze motocyklem MZ byl opisany ten skomplikowany proces regulacji ,pamietam ze srubke od co2 (sklad mieszanki) jak sie wykrecilo to obroty wzrastaly, a potem sie je wyrownywalo ta srubka od regulacji obrotow co nie zawze dawalo efekt :icon_mrgreen: czyli tak jak pisze pepik .Taki urok tego gaznika, w simsonie byl prawie identyczny tylko mniejszy i tez mial "odchyly" :buttrock: .Ponoc te Bing-i lepiej sie sprawuja

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze napisze ktoś jak wyregulować Binga 84 ? Tak krok po kroku na razie działa ustawiony na czuja ale wolę to zrobić tak jak należy...

Jeden z przedpiśców stwierdził że skład mieszanki zubaża się wykręcając śrubę a nie ma tam przypadkiem dyszy którą przesłania ten wkręt jak go wkręcamy ???? Bo cos mi się to nielogiczne wydaje zawsze wykręcanie śruby wzbogacało mieszankę...( no chyba że ona też jest od powietrza...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...