Łukasz Kozik Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Witam! Kupilem w AG - Mot gaznik, nowszy do ETZ 251. Zapakowałem go w miejsce swojego wysłużonego, starego modelu montowanego w ETZ 250. Próbowałem go wyrególować... Mam w tym wprawę, ETZ mam 4 lata i zawsze sam sobie rególowalem gaźnik z bardzo dobrym skutkiem.Ten nowy gaznik ma taką przypadłość. Odkręcam małą śróbkę o 2,5 obrotu. Dużą ustawiam np na środku. Odpalam moto i obroty na biegu jałowym są bardzo niskie - mniej niż 500 RPM. Oczywiście moto pochodzi chwile i gaśnie. Odkręciłem dużą śróbkę na MAX i moto ma nie całe 1000 RPM na biegu jałowym.... i nie ma ładowania (obroty za niskie). Śróby nie można już dalej wykręcić bo wypadnieGaźnik jest czysty, zapłon ok w ogóle wszystko poza gaznikiem działa - sprawdzałem na starym.Czy ma ktoś może jakiś pomysł co z tym nowym gaznikiem jest nie tak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 sprawdz jak bedzie na innym ustawieniu iglicy oraz sprawdz czy moto nier lapie falszywego powietrza ,moze kruciec ssasy masz dziurawy Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 sprawdz jak bedzie na innym ustawieniu iglicy oraz sprawdz czy moto nier lapie falszywego powietrza ,moze kruciec ssasy masz dziurawy Kruciec jest raczej oki, motocykl dziala swietnie na starym gazniku. Iglice ustawialem na max w dol i max w gore, efekt mizerny. Obroty troszke sie zmieniaja, ale nadal maxymalne nie wychodza ponad 1000 RPM, a musze uzyskac okolo 1200 - 1400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 a dlaczego uwazasz ze obroty w MZ reguluje sie poprzez wykrecanie malej srubki? Tam reguluje sie sklad mieszanki a obroty ustawiasz wkrecajac ta skosna srubke ktora ustala polozenie przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rof Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 dokładnie, w nowych gaznikach z klamrą, obroty reguluje się podnosząc srubę na górze wyciągając linkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Mam nowy typ gaznika (z zapinką pod komora plywakowa), nie mam wiec skosnej sruby - mam dwie, po prawej stronie moto, jedna mała, druga duza. Hmmm, nie wiedzialem ze obroty regoluje sie sruba oporowa porzepustnicy....Powiedzcie mi teraz prosze jak wstepnie ustawic te dwie srobki w gazniku (te po prawej stronie moto) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Śrubą od składu mieszanki ustawiasz najpierw jak najwieksze obroty (wkręcając ją - wtedy wzbogacasz mieszankę), a następnie śrubą położenia przepustnicy zmniejszasz je do obrotów biegu jałowego (jak piszesz 1200-1400). Możesz jeszcze tę czynność powtórzyć, a jak wkręcanie śruby składu mieszanki nie powoduje już wzrostu obrotów to czynność można uznać za zakończoną. Na koniec można jeszcze wykręcić śrubę składu mieszanki o ok. 1/4 obrotu aby delikatnie ja zubożyć :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 (edytowane) Śrubą od składu mieszanki - czyli tą mala srobkaśrubą położenia przepustnicy - czyli ta przy lince, naprerzac mocniej linke Kurcze starszy gaznik byl prostrzy, jak widze ten nowy ma 3 mozliwosci regulacji a kazdy mowi o zmianie tylko 2 srobek :icon_biggrin: Edytowane 24 Kwietnia 2006 przez Łukasz Kozik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Podaj typ gaźnika: 30n3-1 ?Bing 84 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 30n3-1 ten montowany przedewszystkim w ETZ 251. Komora plywakowa jest podtrzymywana przez pałąk, dwie śrubki regulacji znajdują się po prawie stronie moto. Jedna śróbka jest duża, druga mała. Gaznik ma tak skonstruowaną przepustnicę że można zmieniać położenie iglicy bez wymontowywania linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 (edytowane) Ja u siebie obroty reguluje tylko tą dużą śrubą. Tej śruby przy lince nawet nie ruszam bo jak się ją odkręci że linka będzie napięta to obroty będą się zmieniać w zależności od położenia kierownicy. Sprawdź jaki kolor jest świecy przy tym nowym gaźniku. Jak będzie ok (czyli nie będzie zalana) to ja bym sie zwrócił o jakąś reklamację jak będzie zalana to ustaw sobie odpowiedni poziom paliwa. Edytowane 24 Kwietnia 2006 przez OlsenMZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Potwierdzam, obroty regulujesz tylko sruba polozenia przepustnicy, koncowka gwintowana linki wychodzaca z gaznika regulujesz tylko luz na lince gaznika ( ktory musi byc minimalny, ale taki by zmiana polozenia kierownicy nie miala wpywu na wysokosc obrotow ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Obroty w 30n3-1 regulujesz sruba kanalu obejsciowego ,czyli ta wieksza ,w gazniku jest specialny kanal dolotowy dostarczajacy powietrze do gaznika podczas pracy na baiegu jalowym.Tak bylo napisane w ksiazce ,troszke dziwnie ale tak bylo :icon_biggrin:. W tym gazniku jedynie sruba kasujaca luz na lince podnosi przepustnice .W ksiazce Jezdze motocyklem MZ byl opisany ten skomplikowany proces regulacji ,pamietam ze srubke od co2 (sklad mieszanki) jak sie wykrecilo to obroty wzrastaly, a potem sie je wyrownywalo ta srubka od regulacji obrotow co nie zawze dawalo efekt :icon_mrgreen: czyli tak jak pisze pepik .Taki urok tego gaznika, w simsonie byl prawie identyczny tylko mniejszy i tez mial "odchyly" :buttrock: .Ponoc te Bing-i lepiej sie sprawuja Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 A poziom paliwa w komorze pływaka masz dobrze wyregulowany. Jak jest za wysoki poziom to zmniejsza wolne obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-Man Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 To moze napisze ktoś jak wyregulować Binga 84 ? Tak krok po kroku na razie działa ustawiony na czuja ale wolę to zrobić tak jak należy...Jeden z przedpiśców stwierdził że skład mieszanki zubaża się wykręcając śrubę a nie ma tam przypadkiem dyszy którą przesłania ten wkręt jak go wkręcamy ???? Bo cos mi się to nielogiczne wydaje zawsze wykręcanie śruby wzbogacało mieszankę...( no chyba że ona też jest od powietrza...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.