Gość alalala333 Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Czy w przypadku dwusuwowego motocykla 125 odblokowanego do ok. 30KM ale w dobrym stanie, jest mozliwosc by zatarl sie tak, by w czasie jazdy np. zablokowalo sie tylne kolo? Czy taki motor jest bardziej na to narazony niz w czterowow i jakie jest prawdopodobienstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Wszystko jest mozliwe. W 2t mógł zawieść dozownik lub zabrakło oleju, lub zle ustawiona była mieszanka paliwowo powietrzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 moja pierwsza "zasada"; zaufaj moto. bez tego to mozesz pojezdzic po podworku.ryzyko jest, ale nie ma o co sie martwic. na wszelki wypadek wywal dozownik i smigaj lejac dobry olej do benzyny. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alalala333 Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 moja pierwsza "zasada"; zaufaj moto. bez tego to mozesz pojezdzic po podworku.ryzyko jest, ale nie ma o co sie martwic. na wszelki wypadek wywal dozownik i smigaj lejac dobry olej do benzyny. Pytanie tylko czy w przypadku dwusuwa jest wieksze ryzyko i czy rzeczywiscie przy takim zatarciu blokuje sie kolo?pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Jak dobrze zatrzesz to tak. 4t jak nie ma oleju też mozna zatrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Zawsze łańcuch może spaść,pęknąć,złapać można kapcia.....jak masz moto sprawne to nie myśl o takich głupotach bo niczym nie będziesz jeżdzić.Nigdy 100% nie wyeliminujesz ryzyka ale trzeba dbać o moto i nie myśleć o tym bo inaczej nie da się normalnie jeżdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Rozumiem ze obawiasz sie gwaltownego zablokowania kola spowodowanego zatarciem tloka w motocyklu 2T. Nalezy zaczac od tego ze jezeli tlok jest elementem oryginalnym tego moto, a nie zadna dorobka to jest bardzo male prawdopodobienstwo zeby sie zatarl, i moze byc to tylko spowodowane jak koledzy slusznie zauwazyli awaria ukladu olejenia ( dozownik ).Po drugie zatarcie tloka nigdy nie powoduje natychmiastowego zablokowania tylnego kola - silnik dosc dokladnie daje znaki ze cos zlego sie z nim dzieje i tylko jezeli je zignorujesz kompletnie moze dojsc do zatarcia tloka. Typowymi objawami jest twarda praca silnika i gwaltowny spadek mocy - wowczas po prostu wciskasz sprzeglo i problem zablokowania tylnego kola znika, jednoczesnie "dajesz wiecej gazu" (mowimy o dwusowie ), starajac sie zwiekszyc ilosc mieszanki i oleju w celu ochlodzenia i lepszego smarowania tloka.Kiedys w poczatkach mojej motocyklowej kariery mialem okazje jechac z Wwy do Ustki ( dystans mniej wiecej 600 km ) na motocyklu, ktorego tloki zacieraly sie co 10 - 50 km i na calkowite zatarcie dalem sie zlapac tylko za pierwszym razem, mialem rowniez okazje jechac na moto z szybkoscia powyzej stowy, gdy wal korbowy zatarl sie i rzeczywiscie zblokowal tylne kolo - i jak widzisz jakos z tego wyszedlem.Pamietaj, ze miedzy silnikiem i tylnym kolem masz sprzeglo i korzystaj z niego - Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Dokladnie. A zeby uniknac zatarcia silnika w 2T to przestrzegaj kilka podstawowych zasad: -Dobrze rozgrzej sprzet przed jazda, jezdzij 10 - 15 min bardzo spokojnie i poczekaj az uzyska dla siebie odpowiednia temp.-lej markowe dobre, w miare mozliwosci full syntetyki oleje do mieszanki lub w dozownik- unikaj hamowaniem silnika np, wtedy nie ma smarowania. - dbaj o urzadzenia dozownika(linki, mechanizmy, droznosc wezy itp.) To jest kilka podstawowych zasad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Według mnie najlepsze wyjście to usunięcie dozownika, nie wiem jak inny ale ja nie mógłbym spokojnie jeździć na dozowniku, zbyt duzo motocykli zaciera się wlasnie z tego powodu. Niektórzy mowią ze dozownik jest wygodny, ja uwazam inaczej, nie wyobrazam sobie jazdy bez rytuału jej poprzedzającego- naszykowaniu mieszanki i zalaniu jej do baku- czysta przyjemność ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 LOL przeciez silnik 4T jest duzo bardziej podatny na zatarcie w przypadku braku oleju :icon_eek: :D Moim zdaniem jezeli wszystko chodzi i jest oryginalne i nieruszane to nic sie nie stanie:PAle jezeli masz zamiar troche dawac po obrotach to Dozownikowi mowie stanowczo NIE ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kali00 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Dozownik jest to dovra rzecz dla dziadka jeżdżącego na zakupy .. Nie sprawdza się w ogóle moim zdaniem..Przy glebie wężyk od niego może o coś zachaczyć i się odłączyć ..A przecież jak podniesiemy moto po glebie to nie sprawdzamy wszystkich szczegółów tylko rzucamy okiem (albo nawet nie) wsiadamy i jedziemy.. Bezsensowne rozwiązanie..Robisz sam mieszankę - jesteś pewnien ,że moto ma smarowanie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Ja natomiast mam wrazenie ze alalala33 jest poczatkujaca motocyklistka i na razie moze jezdzic korzystajac z dozownika ;)Nie sadze zeby zalezalo jej na tym by pachniec jak stacja benzynowa wszedzie gdzie sie pokaze, a do tego nieuchronnie prowadzi samodzielne robienie sobie mieszanki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Ależ wy macie problem tym dolewaniem oleju .... Ja mam zawsze przy sobie butelke z poł litry oleju i poznaczone ile wlac na 5L wachy, podjezdzam na stacje zalewam do baku z buteleczki olej , ja jestem czysciutki... nie smierdze stacją , mam pewnosc ze mi sie nie zatrze (teoretycznie :icon_biggrin: ) i jest git..... A tak OT to ile lejecie ml oleju na litr benzyny ? Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 qmpel zatarł NSR bo mu się połamały jakieś trybiki w mechaniźmie dozownika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 (edytowane) zablokowanie koła jest groźne ale najczesciej jest to za sprawą łańcuchamój kolega jechał yamahą sr 125 około 80 na godz i jechal stojąc na siedzeniu gdy usiadł to 2 sekundy później spadł mu łańcuch i zablokował koło.wywalił sie zaliczył szlifa i pokrzywił pare rzeczy na szczescie miał tylko zdartą noge aż strach pomyśleć co by było gdyby jeszcze stał na tym siedzeniu Edytowane 23 Kwietnia 2006 przez gutek_rapier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.