bekriss Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 obroty maja byc 1,2 i ma chodzic rowno. Moja chodzila rowno dopoki nie zaczalem grzebac a zeby znow chodzila mi tak rowniutko to musze miec czym ja wyregulowac, a nie mam. Srubki maja byc wykrecone na 2 obroty wedlug serwisowki!!! Moja xjte zawsze musze odpalic z ssaniem gdy jest zimna. Co do roznic to jeszcze standardowo zebatka 17, wydechy, i chyba walki rozrzadu bo jest 66KM. Walki albo moze inny modul zaplonowy bo ustawienia w gaznikach sa takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Czyli dobrze myslalem ze to YICS ktory u mnie nie istnieje. Dzieki za rady :) YICS to uklad "dopalania" mieszanki, a to co miales nalezy do ukladu oczyszczania spalin.To dwie rozne rzeczy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Odswierzam temat. Mam pytanie odnosnie ustawiania skladu mieszanki. Robilem u kolegi gazniki i wszystko jest dobrze poza praca na biegu jalowym. Srubami do skladu miesznaki dotycza wolnych obrotow wiec w jakich granicach moga byc odstepstwa od fabrycznych ustawien?? Teraz mam srubki wykrecone na 2 obroty ale poprzednio w warsztacie ustwali to tak jakby wygladalo ze zapomnieli albo wrecili od tak. Byly spore roznice. Skoro mam miec 2 obroty czy w jakich granicach sie poruszac zeby motocykl na biegu jalowym pracowal rowniej. 1,5-2,5 obrotu??? Mozna srubami skladu mieszanki krecic na pracujacym silniku i ustawic ta metoda prob i bledow?? Moze powinien zaczac czy w ten sposob zniwekluje wibracje?? Niby trzyma obroty tzn minimalnie faluje (ponoc xty tak maja) ale tak falowala wczesniej tylko bez wibracji. Przed regulacją gaźników należy je dokładnie wyczyścić a skład mieszanki ustawić wstępnie w/g zaleceń producenta dla danego modelu, potem wymienić świece na nowe i usunąć filtr powietrza. Jeżeli w konstrukcji silnika zastosowano system dopalania mieszanki lub dopalania spalin należy te układy zablokować (zaślepić na okres regulacji )Regulacje wykonywać przy pomocy wakuometrów i pirometru laserowego.Odpowiednio ustawione gaźniki powinny pozwolić silnikowi na szybkie wyjście z wolnych obrotów i takie samo zejście do wolnych obrotów bez opóźnień. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=AUTSAJDER=- Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Wyreguluj tak mieszanke żeby świece (po rozgrzaniu moto) miały kolor kawy z mlekiem. Zgadzam się z toowdie ja zawsze we wszystkich 2T skład mieszanki określałem po kolorze nagaru na swiecy ewentualnie po dymku :) ale na świecy najlepiej widać :D czarny nagar (sadza) - zbyt bogata mieszankapiaskowy, berzowy czy jak to określił toowdie kolor kawy z mlekiem (nazywajcie jak tam wolicie :biggrin:) - mieszanka OKbiały i wszelkie jasniejsze odcienie, szary itp. - mieszanka zbyt uboga Dodatkowo przy zbyt ubogich mieszankach może ci się stopić elektroda na świecy (ja na szczęście czegoś takiego nie doświadczyłem na swoim sprzęcie :biggrin: ) a jak wiadomo mogą być jeszcze gorsze konsekwencje :biggrin: Z tego co pamiętam to wyczytalem to kiedyś w jakiejś starej mądrej książce o sprzętach typu WSK JAWA itp. :flesje: Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Witam. Piszecie , ze skład mieszanki można ustawiąc pomagając sobie specialnymi świecami z przezroczysta oprawką. Gdzie można kupić takie świece i jaka jest ich zasada działania??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Regulacje wykonywać przy pomocy wakuometrów i pirometru laserowego... dodatkowo stosuję stary krajowy analizator spalin, oszczedzam, czas i pieniądże, a regulacja jest zawsze trafna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=AUTSAJDER=- Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 (edytowane) Witam. Piszecie , ze skład mieszanki można ustawiąc pomagając sobie specialnymi świecami z przezroczysta oprawką. Gdzie można kupić takie świece i jaka jest ich zasada działania??? Ja nie pisałem o świecach z przeźroczystymi oprawkami... (nie wiem czy takie w ogóle istnieją :)) ale najprościej jest wykręcić świece :D. //Edit Co do kopcenia to może zrzera ci olej... :/ sprawdz stan oleju moze masz nadmiar albo za mało (co by swiadczyło o dużym pożeraniu oleju w takim wypadku jedynie wymiana tłoków i pierścieni fakt że drogi wydatek... ale lepiej mieć to już z głowy... ) Pozdro. Edytowane 26 Sierpnia 2006 przez -=AUTSAJDER=- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 (edytowane) co do swiec z przezroczysta oparwka to zajrzyj do sklepu larsona - widzialem to u nich, nazywa sie colortune i jest w wielu sklepach moto. a zasada dzialania jest nastepujaca: polega na obserwacji plomienia podczas zaplonu swiecy - wg zalaczonej instrukcji tak regulujesz azeby proces spalania byl wzorcowy. z tego co wiem wszystko jest zalaczone do tej swiecy, masz tam dokladne foto i kolory. pozdro Edytowane 26 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 (edytowane) ... dodatkowo stosuję stary krajowy analizator spalin, oszczedzam, czas i pieniądże, a regulacja jest zawsze trafna A jak sobie radzisz przy wydechu 4 w 1 ?:) Adam M. Edytowane 26 Sierpnia 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Większość sprzetów z lat 90-tych ma wykonane fabrycznie indywidualne gniazda na każdy cylinder, w pozostałych, za zgodą właścicieli, są wykonywane osobiście (gdy zachodzi taka potrzeba). Pirometr w większości przypadków pozwala zindentyfikować pewne niesprawności w układzie zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 (edytowane) Oleju nie bierze. Silniczek jest w świetnej kondycji.Potrafie rozpoznać nagar z oleju od nagaru od zbyt bogatej mieszanki.Jesli wkręcę troszkę srube mieszanki to zaś świeca jest prawie siwa a silnik strzela po odjęciu gazu.Nie ma takiego "złotego położenia" śruby składu.Może przyczyna leży gdzieindziej.???Krućce ssące mam nowe , świece NGK dedykowane do tego modelu , membramy OK. Edytowane 27 Sierpnia 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Mam takie moze troche banalne pytanie : jakie są objawy zbyt ubogiej mieszanki w silniku 4T ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 (edytowane) Niewłaściwa praca silnika : kiepskie osiągi , nierówna praca , problemy przy odpalaniu, zbyt wysoka temperatura silnika,strzelanie w kominy po odjęciu gazu i wiele innych. Edytowane 27 Sierpnia 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Witam ,to ja się podłącze do tematu ,zeby nie syfic forum , kolega ma honde CG125 taka mała czterosuwowa 125.Problem jest nastepujący motocykl niszczy swiece ,tzn dopóki się nie zgasi silnika jezdzi ciągle ,po zgaszeniu nie daje się go uruchomic z powodu swiecy która dostaje przebicia na porcelance.Śruby regulacyjne były milion razy wkręcane i wykręcane, iglica opuszczona na maksa,jak dostosowac skład mieszanki ?? zmieniać dyszę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 witaj! z tego co przypuszczam to nie bedzie problem mieszanki a moze elektryki - moze cos ma z cewką ? skoro jest jakies przebicie... poczekajmy, moze sie znawcy wypowiedzą:biggrin: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.