Skocz do zawartości

Jazda na moto z kuframi - wady i zalety.


Tomek xj550
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a co ZAMIAST kufrów bocznych?

 

Dla mnie tankbag, topcase i plecak! Dośc duzo mozna w to upchać.

 

Pozdro

 

PS. Ale tak własciwie to zawsze sie zastanawiałem co wy upychacie do tych kufrów??? Mi styka namiot spiwór troche wdzianka i moge dośc długo żyć.

Edytowane przez .:SoBoL:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, to lubie jeżdzić z kuframi.

Ale na codzień leżą w piwnicy...

 

Jak nie miałem jeszcze kufra centralnago to na krótkie wypady to mimo że mam torbe na zbiornik biore zwykły plecak i przypinam go gumą do zbiornika, a to dlatego, ze wygodniej pry jakimś zwiedzaniu lub tp. nosić plecak na plecach :evil: niż lorbe na ramieniu :P (a toką dysponuje).

 

Ale jak w zeszłym roku jechałem na tygodniowy urlop, to miałem 3 kufry, torbe na zbiornik i plecak, to i tak ledwo aie pomiaściłem :banghead:

ach te kobiaty...

 

I bocznych kufrów nie należy przeładowywać bo pękają stelaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend poraz pierwszy wybrałem się na dłuższy wypad z trzema kuframi i pasażerem (650 km).Dostosowałem się do Waszych porad i wróciłem cały i zdrowy.Motocykl zachowywał się wzorowo nawet przy prędkości ponad 150 km/h.Kufra nie zgubiłem, stelaż nie popękał tylko jazda po linii rzeczywiście odpada a przekonałem się o tym stojąc w korku w Świeciu i Chojnicach.

GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagą przeczytałem temat bo właśnie oczekuje na przyjazd kompletu kuferków ,które zamówiłem.Do kuferków nawet będzie odblask i oparcie dla mojej Lady coby plecki nie bolały.

Mimo wielu przeciw dla jazdy z kuframi i tak je wybrałem jako sposób przewozu bagażu bo do tych celów nadają się najlepiej. Na codzień ich nie będę woził (no może Top) a stelaż jak któryś z przedmówców zauważył dobrze spełnia role gmoli.

Jadąc dalej z pasażerką nie będę odwijał na maxa i pędził na złamanie karku. Ma być przyjemnie i lajtowo. Niedługo bedzie próba.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jadąc dalej z pasażerką nie będę odwijał na maxa i pędził na złamanie karku. Ma być przyjemnie i lajtowo. Niedługo bedzie próba.

 

Pozdrawiam.

Masz rację.Moje kufry przeszły próbę.Tobie też tego życzę. :(

GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kufry są super! Ale najlepiej w samochodzie :icon_razz: Tak, żebyś nie musiał ich na moto wozić. Dla mnie 'plecak' to już udręka. Gdybym miał śmigać z całym swoim majdanem to bym sobie ciężarówkę kupił. Motocykl i bagaże to nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kufry są super! Ale najlepiej w samochodzie :icon_mrgreen: Tak, żebyś nie musiał ich na moto wozić. Dla mnie 'plecak' to już udręka. Gdybym miał śmigać z całym swoim majdanem to bym sobie ciężarówkę kupił. Motocykl i bagaże to nieporozumienie.

weasel gdybym miał GSXR to tez bym tak uważał jak Ty.W sumie nawet kufry nie byłyby mi potrzebne bo do turystyki takie moto nie za bardzo się nadaje.Ale każdy robi to co lubi.Pozdrawiam.

GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sobotę wybrałem się do Łodzi na motobazar sprzedwać XJR'ę. Uzbroiłem ją w kufry.

Wszystko szło fajnie, dojechałem, postałem, wynudziłem się bo pilnowałem motóru jak pies budy, bo klient przyjdzie ... Na koniec nieco wk* bo oglądających sporo ale konkretów mało wyruszam w powrotną drogę. Wyjazd deczko przyblokowany przez wyjeżdżające samochody ale przecie ja motorem ... obok ... i łup kufrem w stragan, moto wali się na lewo na merca, ja ledwo, ledwo go trzymam bo z prawej stragan ... jakoś udało się utrzymać motocykl, kierowca merca też przyjął ze spokojem moje przywalanie się ;) .

Urwały się nity mocujące mocowanie kufra i jeszcze musiałem biegać za czymś do mocowania.

Kufer wrócił przymocowany pajączkiem do siedzenia. Drugi stres przyżyłem w W-wie, minęły mnie 'setki' motocykli a ja stałem jak ... samochód ... w korku, no, prawie jak samochód.

 

Tak więc NIGDY więcej :) bocznych kufrów, zwłaszcza w takim moto jak XJR'a gdzie zwiększają one szerokość maszyny po pół metra :( z każdej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez moge juz cos powiedziec o jezdzie z kuframi (moze nie wiele bo dopiero mam 500 km doswiadczenia ale zawsze). Z samym centralnym to zadnych zmian - jazda spokojna pomiedzy autkami w korku i pelen luz a i predkasc mniejsza ku uciesze mojego plecaczka :)

Jednak z bocznymi to juz inna sztuka. Trzeba uwazac na szerokosc motocykla bo latwo przydzwonic. Mi sie "udalo" trafic w CBRke kolegi z pracy i urwalem mu kierunkowskaz ;) . Podczas parkowania wpychalem sie pomiedzy jego motocykl i drzewo i juz w ostatniej chwili wyprostowalem swoj sprzet i doslownie 2 cm przed koncem kufra zachaczylem i kierunek polegl (na szczescie momtujac wingracka z kierunkami wczesniej zdjalem swoje stare, wiec kolega szybko zostal udobruchany gdy mu wreczylem pare kierunkow). Stanie w korkach tez jest straszne - wszystkie skuterki i inne maszyny smigaja srodkiem a ja stoje... co chwile wlacza sie wiatrak od chlodzenia a ja sie gotuje w skorach - tragedia. Jest oczywiscie tez plus - naprawde sporo sie miesci w 3 kufry i plecy sie nie mecza od plecaka...

Samo prowadzenie jest praktycznie nie zmienione - do predkosci 120 km/h jaka zaleca nie przekraczac producent kufrow maszyna zachowuje sie dokladnie tak samo jak i bez "bagaznika".

Wiecej "wrazen" opisze jak przejade jakas dluzsza traske.

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to może ktoś przekaże opinię jak mu się jeździ z kuframi bocznymi a jak z wypchanymi do granic możliwości sakwami bocznymi...

I który wariant jest lepszy.

 

Bo to, że bez kufrów bocznych jest lepiej, to już wiemy, to oczywiste że im węższy motocykl tym "dzielniejszy" w trasie i w korkach, to, że gdy mamy możliwość jechać tylko z tylnim kufrem i plecakiem lub tankbagiem to też wiemy,

czyli wniosek że kufry boczne tylko wtedy, gdy w ww. "bagażnikach" już się nie mieścimy.

 

A gdy nadal miejsca na bagaże nie wystarczy?

Ja po sprawdzeniu sakw i kufrów bocznych wolałbym jeździć z kuframi bocznymi...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem z bocznymi kuframi parę sezonów i dla mnie mają one tylko same plusy. W korkach się stoi to prawda, lecz z kuframi wyruszałem zazwyczaj za miasto, więc korki to tylko przy wyjeździe i wjeździe. Bagaż zapakowany solidnie, nigdy nie zamókł, zawsze czyste ubrania, itp. Wbrew ograniczeniu prędkości do 130 km/h da się więcej jechać bez większego wpływu na prowadzenie, kiedyś nieumyślnie dociągnąłem do 200 km/h. Trzeba uważać, bo można je łatwo przeładować, co też kiedyś uczyniłem, urwało się mocowanie kufra. Teraz w niedługim czasie zamocuję kuferki do ZX 10 Tomcat, motocykl będzie szeroki niczym Maluch, wolę jednak to niż jazdę z minimalną ilością bagażu z nie wygodnym plecakiem na plecach żony :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Drodzy Forumowicze mam do Was pytanko odnośnie jazdy na moto z kuframi.Jakie są wady a jakie zalety śmigania z kuferkami.

Wady są takie, że nagle, ni stąd, ni z owąd może pęknąć stelaż pod kufer (np. na zlocie z dala od domu :) ) i wtedy trzeba ratować się ekspanderami, jak ja dzisiaj. :lapad: :cool:

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie cierpie jeździć z kufrem, niby nic, ale inne przyspieszenie, inna prekość, wogole inaczej sie prowadzi...czuć ten kufer z tyłu. Plusem jest to, ze jest gdzie kask schować i plecaczek ma sie o co oprzeć na światłach :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...