Skocz do zawartości

Pb95 czy Pb98 - co lejecie?


Rekomendowane odpowiedzi

ale ludzie w pierwszym pliku zreszta i w drugim wyrazie widac wzrost mocy przy zalaniu motocykla samochodu benzyna VPower racing ktora ma 100oktanów tak samo jest jesli wlejemy BP Ultimate 98 tylko przyrost mocy jest ciut mniejszy!

 

wiec niewiem o co wy sie spieracie pozatym do kazdego motocykla nowego mozna wlac lepsza benzyne niz podaje instrukcja i producent tak mi sie wydaje:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta jak ciągnięcie druta :) ... każdy pojazd ma instrukcję obsługi w której są podane zalecane materiały eksploatacyjne. Jeśli pisze że paliwo powinno mieć liczbę oktanową np.92 to wiadomo że 95tka spełnia z zapasem wszelkie kryteria.....

 

Noooo nie wiem Zbychu czy tak jest..... Oto moje zdanie na ten temat. Już tyle razy była o tym mowa, że umieściłem to na stałe:

 

http://rockers.webd.pl/readarticle.php?article_id=21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym artykule pisze, że 98 jest do silników o wysokim stopniu sprężania, np. 10:1. Ja mam 10.2:1, a w instrukcji mi pisze, że mam lać 95 oktanów lub więcej. Więc co, mam lać raczej 98?

 

Oczywiście - dokładnie to co każe producent! On wie najlepiej (chyba że silnik był prywatnie rasowany).

10:1 i 9:1 rzuciłem "na rybkę" jako przykład. Równie dobrze można by tam wstawić 12:1 i 10:1. Przepraszam za nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam swoje 3 grosze. Stopień sprężania to jest jakiś czynnik, ale wyrwany zupełnie z kontekstu i oddzielony od resztu konstrukcji nie wymusza stosowania paliwa o większej LO (wówimy o konstrukcjach do codziennej eksploatacji). Wpływ ma też komora spalania (jej kształt), świece, kąt wyprzedzenia zapłonu. Ja kiedyś zrobiłem test: wlałem 98 i jeździłem aż zapaliła się rezerwa, nastepny zbiornik zalałem 95. Starałem się jeździć tak samo i wyszło 5km więcej na korzyść 98 - oczywiście nie jeździłem na hamowni więc wszystko się mieści w marginesie błędu statystycznego, jednym słowem lanie 98 do zwykłego motocykla* bardziej wpływa na psychikę niz na pracę silnika - konstrukcje maja na prawde sporą tolerancję, przecież konstruktor nie może zakładać, że przez cały czas leje się do zbiornika takie samo paliwo...

Miałem auto z dołozona turbina - przy doładowaniu 0,5bara, dynamiczny SS wynosił 13,5:1 - jeżdziłem na "95" z Orlenu. A gadanie, że "nalałem V-Powera i zapie**la jak dziki" to między bajki mozna sobie wsadzić bez mechanicznej ingerencji w silnik. dziekuję za uwagę :icon_razz:

 

*zwykłe motocykle to te którymi jeździmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeważnie wlewam 95. Niewidze potrzeby aby uzyskać na paliwie leprze osiągi bo itak ma wystarczającą pare mój chasacz :icon_razz: . Jedyne co zauważyłem to jak wleje shella albo zwykłą 98 to praca silnika jest jakby gładsza, pozatym nieodczówam różnicy. Pozdrawiam :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam 98 oktanów, dlaczego?

 

Nie chodzi o poprawienie osiągów a nie zmniejszenie spalania.

 

Jak już wielu z was zauważyło to silnik na 98 pracuje lepiej. Dlaczego tak się dziej?

 

Chodzi o stopień spręzania a co za tym idzie ciśnienie spręzania naszych motocykli.

 

Pewnie każdy z was zauważył że moto ma stopień spręzania np. 12,0:1 a samochody 8,0:1.

 

Stopień spręzania to stosunek objętsości komory cylindra do pojemnośći komory spalania, by go podnieść wystarczy zmnijszyć komorę spalania a co za tym idzie zwiększy się ciśnienie spręzania.

 

Niestety nie jest to nieograniczone i ogranicza je właśnie liczba oktanowa paliwa, która decyduje o odporności paliwa na spalanie stukowe (detonacyjne).

 

Im większa liczba oktanowa tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia spalania stukowego.

 

Przy stopniu sprężania 12,0:1 konieczne jest stosowanie paliwa 98 oktanowego i właśnie dlatego silnik na takim paliwie pracuje ciszej bo spalanie detonacyjne nie występuje. Przy tak dużym stopniu spręzania jak ma motocykl na 95 oktanaowej napewno występuje i dlatego silnik pracuje gorzej.

 

Co jeśli topień spręzania naszego motocykla wynosi 12,0:1 a producent zaleca paliwo 95?

 

Zalecenia producenta nie przewidują że w niektórych krajach jak polska paliwo może byc tak marnej jakości że Pb95 ma w rzeczywistości ok 91 oktanów a Pb98 ma w rzeczywistości ok 94 oktanów. Więc na 98 "polskiej" chodzi ciszej czyli porawnie jak w innym kraju na 95 która ma w rzeczywistości 95 oktanów.

 

Wystarczy zatankować za naszą zachodnią granicą i moto na 95 chodzi jak na polskiej 98.

 

Nie ma co tu porównywać wyników testów paliw z aut bo to zupełnie inne silniki i inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...