Skocz do zawartości

Opona przeznaczona na tył założona z przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie, mam na oku oponke AVON 160/80 R16 75H z tego co sprawdzalem jest przeznaczona na tył. U mnie w vfr400 taka pasuje idealnie na przednią felge, wiec nasuwa sie pytanie... czy to jest bezpieczne? Mam zawsze problem z kupnem opony przedniej, ponieważ mam żadko spotykany rozmiar, w akcie desperacji pomyślałem o założeniu tego Avona, co o tym myślicie?

pozdrawiam!!

 

97_1_b.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ja sie nieznam :flesje: ale jak dlamnie opona o rozmiarze 160 na przodzie to lekka przesada :banghead: motocykle maja taka szerokość na tyle a na przodzie coś w granicach 120. ale niech sie wypowiedzą bardziej doświadczeni uzytkownicy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 :icon_razz:

 

wątpię żeby producent zalecał nawet 120 a co dopiero 160

Zapewne zalecana szerokość to coś koło 100

 

Jak założysz taką oponę (160) to ten motocykl będzie się prowadził beznadziejnie a już na pewno nie będzie to „bezpieczny” motocykl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zaszła mała pomyłka, za szeroka ta opona :icon_razz: pomyliła mi sie z tyłem, mam na myśli 120/60. Ale poza pomyłką moją , pytanie nadal aktualne, czy można zakładać opony przeznaczone na tył z przodu? czym one sie różnia? i czy to robi większą różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie można. Opona przednia jest skonstruowana z myślą o przenoszeniu sił podczas hamowania, zaś opona tylna na przenoszenie sił wynikających z przyspieszania. Co za tym idzie obie opony różnią się budową karkasu, bieżnika itp. Z zewnątrz może tego nie widać, ale różnice w budowie są bardzo duże, przez co sprzęto może się do dupy prowadzić, być niestabilny itp. Pomijam już przyczepność takiego czoperowatego klocka w VFR... Generalnie straszna rzeźba i jeszcze głupsza "oszczędność".

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między tylnymi i przednimi oponami jest olbrzymia. Napis na nich "wyłącznie na przód" albo odwrotnie nie są zrobione dla picu. Różnią się praktycznie wszystkim, a więc twardością, nacięciami, a co za tym idzie sposobem odchylania strug wody etc. Różnice poczujesz na zakretach, szczególnie w czasie deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie można. Opona przednia jest skonstruowana z myślą o przenoszeniu sił podczas hamowania, zaś opona tylna na przenoszenie sił wynikających z przyspieszania. Co za tym idzie obie opony różnią się budową karkasu, bieżnika itp. Z zewnątrz może tego nie widać, ale różnice w budowie są bardzo duże, przez co sprzęto może się do dupy prowadzić, być niestabilny itp. Pomijam już przyczepność takiego czoperowatego klocka w VFR... Generalnie straszna rzeźba i jeszcze głupsza "oszczędność".

 

Ot i wszystko na temat.

Desperacja prowdzi do jednego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba gdzieś o tym pisałem, ale są szczególne przypadki.

W TDMie stosuje się np. tylną opone (bodajże Sirac czy jakoś tak) na przód, ale zakłada się ją odwrotnie ("myląc" jakby kierunek toczenia).

 

Ale - podkreślam - jest to specyficzny, wypraktykowany układ i raczej wyjatkowy.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Może to banalne pytanie ale ponoć nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.

Skończył mi się nagle przedni lacz i teraz szukając nowego okazało się, że takiego modelu avon już nie produkuje.

Znalazłem nowy model jednak jest w aukcji opis, ze jest to opona tylna np do GS-a 500 i tu pojawiły się moje wątpliwości.

130/70/17

I teraz meritum. Czy to ma znaczenie, ze niby tylna do np. gs-a może robić za przednią u mnie?

BTW po oponie widać, ze stanowczo więcej winkli w lewo trzasnąłem.FF80A84C-D599-4F32-91CA-34445AC839BB_zps

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki opis :

 

" Pamiętaj żeby po wymianie opon (nawet przez profesjonalistów) sprawdzić czy strzałka na bocznej ścianie opony jest zgodna z kierunkiem obrotu koła podczas jazdy do przodu. Jeśli strzałka wskazuje kierunek obrotu to że mimo że bieżnik na przedniej oponie jest odwrotnie skierowany niż na tylnej, opony są prawidłowo zamontowane. Wynika to z tego iż przednie koło jest kołem hamującym, natomiast tylne jest kołem napędowym. Oponami motocyklowymi rządzą nieco inne prawa niż oponami samochodowymi."

 

​wiec chyba jest różnica :blink:

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie. Producenci opisują, czy opona na tył czy przód. Często jest tak, źe może być i na tył i na przód. Wtedy jest ok. Jednak kiedy takiego oznaczenia nie ma, nie można stosować zamiennie. Z tego co pamiętam, chodzi o jej wykonanie wewnęttzne, min. tzw opasanie. Opona inaczej się układa i inaczej odbiera i przenosi ciężar. Jest też tzw indeks nośności. Nie wiem jaki jest u Ciebie? Jednak w ciężkich sprzętach to powyżej 50 przód a tył 70. Np W58 i tył W73

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...