Skocz do zawartości

Zapłon w GS400


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć jak ustawia się zapłon w dwucylindrowym czterosuwie? Mam oczywiście zapłon przerywaczowy. Co jest potrzebne do ustawienia poprawnego odstępu na stykach i kąta wyprzedzenia?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac juz tak dawno nie ustawialem przerywaczowego zaplonu ze przez chwile wydawalo mi sie ze wszystko zapomnialem.

Na szczescie niedawno ustawialem elektroniczny w mojej BSA, wiec troche do mnie wrocilo.

Na kole zamachowym, a jednoczesnie rotorze altka powinienies miec znaki T i F ( chyba ) ten drugi do ustawienia zaplonu. Gdy ustawisz ten znak dokladnie z korespondujacym znaczkiem na pokrywie / karterze to na jednym z cylindrow bedziesz mial tlok w suwie sprezania PRZED MGP, a na drugim w suwie wydechu, co najlatwiej poznac przy zdjetej pokrywie zaworow ( ten cylinder, ktory ma oba zawory zamkniete jest w suwie sprezania ). Ja dodatkowo sprawdzil bym sobie cienkim srubokretem wstawionym w otwor swiecy, czy to jest dokladnie wlasciwy punkt - krecac silnikiem zgodnie z jego obrotami tlok powinien jeszcze pojsc troche wyzej i dopiero potem zaczac opadac.

O ile dobrze pamietam to punkt T sluzy do ustawiania zaworow.

W kazdym razie jak masz tlok w tym punkcie F to przerywacz korespondujacy z danym cylindrem powinien ZACZYNAC sie otwierac.

Tez juz nie pamietam czy masz tam dwa przerywacze, czy jeden z dwoma garbami na krzywce. Plytke z przerywaczami trzeba ustawic tak zby miec ten poczatek otwarcia przerywacza, mozna to robic na zapalajaca sie lampke, ale ja zwykle robilem to wkladajac miedzy styki bibulke papierosowa, jak zaczynala sie wysowac to mialem ten poczatek otwarcia.

Oczywiscie takie rzeczy jak ustawienie przerwy na 0.4 mm, nasaczenie olejem kawalka filcu smarujacego krzywke, oczyszczenie i naoliwienie mechanizmu odsrodkowego przyspieszenia zaplonu trzeba zrobic wczesniej. Na ustawieniu powyzszym motocykl powinien chodzic bez problemu, ale aby wlasciwie go ustawic trzeba uzyc lampy stroboskopowej i obrotomierza. Motocykl po odpaleniu i przytrzymaniu na wlasciwych obrotach musi miec punkt F na kole zamachowym pokrywajacy sie z korespondujacym znakiem na pokrywie ( w swietle lampy stroboskopowej ).

Jesli tak sie nie dzieje to trzeba odpowiednio przestawic cala plytke z przerywaczami na jej regulacji.

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Sobota 04 Marzec, 2006 ]

Zapomnialem dopisac ze wszelkie ustawienia na silniku robisz krecac walem korbowym przy wyjetych swiecach - zdekmujesz maly dekielek z koncowki walu i krecisz nakladajac klucz na DUZA nakretke na wale - nigdy na mala ( W Suzuki jest jedna na drugiej ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No juz jasniej się nie da, dzieki wielkie :buttrock: Jeszcze jedno pytanie, byly kiedys chyba takie czujniki wkrecane w gniazdo świecy pokazujące ile mm przed GMP jest aktualnie tłok. I druga rzecz, do ustawiania przerwy oczywiscie moge uzyc szczelinomierza?

 

PS Mógłbyś też przybliżyć mi działanie tej lampki? Jak to samemu wykonać?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki czujnik zwie sie czujnikiem zegarowym i jest dostepny caly czas w ofercie, tyle ze najlepej sprawuje sie w przypadku gdy swiece masz wkecana pionowo w cylindrze. Oczywiscie ze mozesz uzyc szczelinomierza do ustawienia przerwy na przerywaczu. Lampa stroboskopowa to prawie to samo czego uzywaja dzis na wielu dyskotekach 8) Jej zadanie w przypadku podlaczenia do instalacji WN polega na tym ze czestotliwosc jej swiecenia zsynchronizowana jest z czestotliwoscia pojawiania sie iskry elektrycznej, laczac to z predkoscia obrotowa i odpowiednimi znakami widzimy tylko i wylacznie punkt w odniesieniu do znaku okreslajacego moment pojawiania sie iskry elektrycznej w odniesieniu do GMP, praktycznie na kazdej stacji diagnostycznej to maja....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz miec miernika zegarowego jak ustawisz moto na punkty a potem na strobo.

Lampka to po prostu zarowka wkrecona w przewod polaczona z mloteczkiem i kowadelkiem przerywacza i podlaczona do baterii - pali sie i gasnie gdy przerywacz sie otworzy i obwod zostanie przerwany.

Przy okazji tego ustawienia odlacz zasilanie do cewki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji spytam o czujnik zegarowy. Są takie 'wersje' wkręcane w otwór świecy? Narazie spojżałem tylko na allegro i tam nie mają takiego powiedzmy adaptera (bo zakładam że to jest opcjonalny element)

Może ma ktoś namiar na sklep w Warszawie lub ewentualnie jakiś wysyłkowy (internetowy) gdzie można kupić czujnik zegarowy z oprzyrządowaniem do motocykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jaki schemat zarowka dwa kable najlepiej z zabkami zeby latwiej bylo podlaczyc cala filozofia

 

a teraz do tych co nie maja szelestu a chca miec taki czyjnik - wiec w czasach glebokiej biedy narzedziowej (mojej)wykonalem taki czujnik sam za pomoca starecej swiecy zaplonowej preta talowego i sprezyny

dla chcacego nic trudnego ale z e teraz czasy sie zmienily i nie trzeba juz byc adamem slodowym wiec najlepiej do sklepu i zakoupic takowy czujnik -nie koniecznie z miernikim zegarowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowka z dwoma kablami to nie lampa stroboskopowa.

Zaroweczka mozemy sobie ustawiac kat wyprzedzenia zaplonu statecznie (krecac recznie silnikiem) a zarowka sygnalizuje nam jedynie kiedy styki przerywacza sie rozwieraja.

Co do lampy stroboskopowej to proponuje zakup oryginalnej w sklepie - do tego celu przeznaczonej. Samemu ciezko jest cos takiego zrobic bo trzeba miec specjalny żarnik.

Za pomoca lampy stroboskopowej sprawdza sie wystepowanie zaplonu przy uruchomionym silniku. Jednak nalezy znac charakterystyke urzadzenia przyspieszajacego zaplon (np jaki jest kat wyprzedzenia przy 1000 obr/min).

Lampy stroboskopowe starszych generacji mialy sondy ktore wlaczalo sie w obwod WN w szereg (sonde zakladalo sie na swiece zaplonowa, a dopiero koncowke przewodu WN na sonde). Nowe lampy stroboskowpowe maja sondy dzialajace na zasadzie czujnikow elektomagnetycznych - sonde (klamerke) zaklada sie na przewod WN. Warto kupic lampe ktora ma pokretlo sluzace do opozniania punktu wystepowania zaplonu gdyz jest to bardzo pomocne z tego wzgledu, ze wartosc wyprzedzenia odczytujemy bezposrednio z lampy- zgrywajac "migajace" znaki gdy tlok jest w GMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Hello po 10 latach :D Zamontowałem sobie elektroniczny zapłon, kupiony w Anglii na stronie http://boyerbransden.com/. Działa zajebiście, wystarczy tylko ustawić właśnie lampą stroboskopową (wszystko jest napisane w instrukcji). Zalety to odpalanie bez problemu, łatwe wkręcanie się silniczka na obroty, brak strzelania w wydech i nie trzeba tego regulować. Przyspieszenie zapłonu oczywiście elektroniczne . Jestem happy ;) Mocy nie przybyło, ale motorek zrobił się rideable. Jakby ktoś chciał pomocy w takiej operacji, to śmiało pisać na PW.

post-1378-0-98081800-1471567310_thumb.jpg

post-1378-0-08975100-1471567320_thumb.jpg

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszą opcją jest zapłon od GS500, zastosowałem w swoim GS1000, działanie bez uwag, zamknąłem się w kwocie około 100PLN. Od aftermarketowych oddala mnie fakt nieznanej odporności na warunki atmosferyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należało wykonać nowe otwory w płytce z impulsatorami oraz podtoczyć lekko wirnik/palec oraz poszerzyć wpust dla kołka na wale. Instalacja do małej modyfikacji w zasileniu modułu oraz cewek. Moduł usadowiony przy akumulatorze. Moduł zakupiony za 50pln, płytka z impulsatorami + wirnik 30pln i jakieś tam drobne prace na tokarce. Inna charakterystyka zapłonu, wyprzedzenie 8-12st od do około 3tys obr, powyżej gwałtownie rośnie i to czuć. Na mechanicznym odśrodkowym wyprzedzeniu wyprzedzenie powoli rosło już powyżej wolnych obrotów. Elektroniczny bezpieczniejszy dla korb i panewek, chociaż u mnie są łożyska toczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpornosc zaplonow Boyer jest dobra, chociaz bardziej od Microdigital lubie stare, analogowe - proste jak budowa cepa.

Jedyne co sie w moim "popsulo" przez 30 lat to lekki nalot na laczkach przy aparacie zaplonowym.

Naprawa przez rozlaczenie i ponowne zlaczenie i kontakt sie pojawil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...