Bubu Goryl Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Moze glupie pytanie ale.... Jakie są objawy zatarcia silnika ? W 2T i 4T , czy po zatarciu odpala? jak odpali to co sie dzieje? co w praktyce oznacza puchniecie tloka czym jest wywolane i jakie sa skutki ? czekamk na odp. pozdrawiam Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 czeeee Wystarczy książki czytać :clap: http://img70.imageshack.us/my.php?image=0491ts.jpg pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 2 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 oto chodzilo , dzieki Wystarczy książki czytać chce wlasnie zacząć :) Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 WitamWystarczy książki czytać Pewnie, że wystarczy. Przeżycie tego realnie jest znacznie mniej pasjonujące ;) Dwa razy przeżyłem taką przygodę. Pierwszy raz Junakiem. Kupiłem takiego dziwoląga z cylindrem od VW Garbusa i tłokiem nie wiadomo od czego. Razem miało to mieć 500 cm3. Wszystko pięknie i ładnie działało, dopóki się silnik porządnie nie rozgrzał. Wówczas tłok puchł i zatrzymywał się. Jednak, o dziwo, nie wywoływało to żadnych szkód. Silnik po prostu stawał. Po ostygnięciu śmigał dalej :) Drugi raz, to klasyczne zatarcie z powodu braku oleju (DR 800). Jakieś dwie sekundy nasilającego się pisku i zatrzymanie tłoka. Cóż za przeżycie ;) . Po ostygnięciu dawał się uruchomić, ale dźwięki dobiegające z silnika przypominały potrząsanie pełną skarbonką. Generalnie - nie polecam.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Ja też kiedyś to przeżyłem i radzę zapamiętać ten urywek o pisku. Jak piszczy to należy natychmiast wyłączyć silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 2 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 to jaka literature jeszcze polecacie? Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2pac Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 f) nieostrożne, zbyt fosowne docieranie motocykla niezaciekawie to wygląda! bo wlasnie w okresie docierania zamierzam ostro dawać w rure. wg. zaleceń Motomana. Czy jak dodam troche oleju do silnika to zmniejsze ryzyko zatarcia? I jakiego oleju dodać? takiego do 2-suwów syntetycznego? z drugiej strony docierać będę na mineralnym, więc może też do paliwa trzeba dolać minerała. :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Jezeli chinskim motocyklem zamierzasz dawac w rure w okresie docierania to rzeczywiscie, mozesz miec jakies obawy.Jezeli bedzie to japonia to raczej obaw nie ma.Zatarcie silnika jest z reguly wynikiem bledu wlasciciela, tzn nie dopilnowania poziomu oleju, czy niezmienienia oleju w odpowiednim czasie. W motocyklach niepewnego pochodzenia ( chinskie, rosyjskie, ukrainskie itp ) powodem moga byc niewlasciwe materialy tloka, lub niewlasciwa jego, lub cylindrow obrobka mechaniczna i termiczna.Japonczycy takich bledow nie robia.Poza tym jesli czytales dokladnie jego tekst o docieraniu to powinienes pamietac ze np kazde Suzuki po zejsciu z linii jest natychmiast testowane przez danie gazu do oporu i spedzenie jakiegos czasu z obrotami w czerwonym polu. Dopiero jak przejdzie ten test to idzie dalej.Olej w paliwie zdecydowanie niepotrzebny. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2pac Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Olej mam na dobrym poziomie, i w ogóle to wymienie już go po pierwszych 30km. A z tym suzuki to oni tylko sprawdzają czy silnik osiąga maksymalne obroty, bo to oznacza że jest dobrze wyregulowany. A swoją drogą to w tekście Motomana, autor właśnie przestrzega przed kręceniem silnika tak na postoju! bo własnie to jest szkodliwe dla silnika i wcale nie sprzyja dobremu docieraniu, honowana warstwa na cylindrze się ściera , podczas gdy pierścienie wcale się dobrze nie układają w tłokach. A gdy honowana warstwa na cylindrze się zetrze to już później nie ma szans na dobre uszczelnienie tłoka i pierścieni w cylindrze. Trzeba dawac w rurę, ale silnik musi byc pod obciążeniem, czyli podczas jazdy lub na hamowni. Motoman także pisze że można dodac jakieś dodatki do paliwa, ale właśnie, nie wiem jakie, więc chyba nic nie będę lepiej dodawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Jak piszczy to należy natychmiast wyłączyć silnikTu bym się absolutnie nie zgodził :) Według mnie należy wyłączyć zapłon ale zostawić na biegu. Nie można pozwolić aby tłok się zatrzymał. Jak wyłączysz i wysprzęglisz - mogiła. Spuchnięty tłok na pewno się zablokuje i przytrze ponieważ cylinder wystygnie i skurczy się szybciej niż tłok. Ewentualnie proponuję wysprzęglać ale nie wyłączać silnika.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 gdy zacieral mi sie simson :twisted: Przez Chwile ztał sie mocniejszy niz kiedy kolwiek...po krutkim jednak czasie pierscien pekl i zablokowalo wał:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 2 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 to moze zapytam jeszcze raz jakie książki o motoryzacji polecacie? Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Olej mam na dobrym poziomie' date=' i w ogóle to wymienie już go po pierwszych 30km. A z tym suzuki to oni tylko sprawdzają czy silnik osiąga maksymalne obroty, bo to oznacza że jest dobrze wyregulowany. A swoją drogą to w tekście Motomana, autor właśnie [b']przestrzega przed kręceniem silnika tak na postoju![/b] bo własnie to jest szkodliwe dla silnika i wcale nie sprzyja dobremu docieraniu, honowana warstwa na cylindrze się ściera , podczas gdy pierścienie wcale się dobrze nie układają w tłokach. A gdy honowana warstwa na cylindrze się zetrze to już później nie ma szans na dobre uszczelnienie tłoka i pierścieni w cylindrze. Trzeba dawac w rurę, ale silnik musi byc pod obciążeniem, czyli podczas jazdy lub na hamowni. Motoman także pisze że można dodac jakieś dodatki do paliwa, ale właśnie, nie wiem jakie, więc chyba nic nie będę lepiej dodawał. kurcze a ja zawsze myslalem ze prawidlowe docieranie to przez pare tysiaczkow nie meczenie silnika wysoki obrotami i pierwsza szybsza zmiana oleju. Ale to odnosnie samochodzow ale ze w motocyklach nalezy palowac to nie wiedzialem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2pac Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Motoman pisze że ta metoda (stosowana przez niego od 15 lat) dotyczy wszystkich silników, także tych w samochodach.Na wiosne będę docierał nowego bike'a, no i ciekawe co z tego będzie, mam tylko nadzieje że nie zatrę silnika :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 to moze zapytam jeszcze raz jakie książki o motoryzacji polecacie?Jak jeżdzić motocyklem i skuterem. Andrzej Kwiatkowski' date=' Krzysztof Brun.[i']Wyczynowa jazda motocyklem[/i]. Andrzej Kwiatkowski.Naprawa motocykli. Cichocki (imienia nie pamiętam)Samochodowe silniki spalinowe dla techników samochodowych. Werner.Szybkośc bezpieczna. Sobiesław Zasada.Sportowa jazda samochodem. Cygankow (imienia nie pamiętam)Moje dwa i cztery kółka. Witold Rychter.Teoria samochodu - systemy spalania szybkoobrotowych tłokowych silników spalonowych. Andrzej Kowalewicz.Jest jeszcze wiele pozycji których nie pamiętam. Napiszę innym razem.To co powyżej to podstawa. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.