Skocz do zawartości

Zatarcie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Moze glupie pytanie ale....

 

Jakie są objawy zatarcia silnika ? W 2T i 4T , czy po zatarciu odpala? jak odpali to co sie dzieje? co w praktyce oznacza puchniecie tloka czym jest wywolane i jakie sa skutki ?

 

czekamk na odp. pozdrawiam

www.jem-zdrowo.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wystarczy książki czytać

Pewnie, że wystarczy. Przeżycie tego realnie jest znacznie mniej pasjonujące ;) Dwa razy przeżyłem taką przygodę. Pierwszy raz Junakiem. Kupiłem takiego dziwoląga z cylindrem od VW Garbusa i tłokiem nie wiadomo od czego. Razem miało to mieć 500 cm3. Wszystko pięknie i ładnie działało, dopóki się silnik porządnie nie rozgrzał. Wówczas tłok puchł i zatrzymywał się. Jednak, o dziwo, nie wywoływało to żadnych szkód. Silnik po prostu stawał. Po ostygnięciu śmigał dalej :) Drugi raz, to klasyczne zatarcie z powodu braku oleju (DR 800). Jakieś dwie sekundy nasilającego się pisku i zatrzymanie tłoka. Cóż za przeżycie ;) . Po ostygnięciu dawał się uruchomić, ale dźwięki dobiegające z silnika przypominały potrząsanie pełną skarbonką. Generalnie - nie polecam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f) nieostrożne, zbyt fosowne docieranie motocykla

 

 

niezaciekawie to wygląda! bo wlasnie w okresie docierania zamierzam ostro dawać w rure. wg. zaleceń Motomana.

 

Czy jak dodam troche oleju do silnika to zmniejsze ryzyko zatarcia? I jakiego oleju dodać? takiego do 2-suwów syntetycznego? z drugiej strony docierać będę na mineralnym, więc może też do paliwa trzeba dolać minerała. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chinskim motocyklem zamierzasz dawac w rure w okresie docierania to rzeczywiscie, mozesz miec jakies obawy.

Jezeli bedzie to japonia to raczej obaw nie ma.

Zatarcie silnika jest z reguly wynikiem bledu wlasciciela, tzn nie dopilnowania poziomu oleju, czy niezmienienia oleju w odpowiednim czasie. W motocyklach niepewnego pochodzenia ( chinskie, rosyjskie, ukrainskie itp ) powodem moga byc niewlasciwe materialy tloka, lub niewlasciwa jego, lub cylindrow obrobka mechaniczna i termiczna.

Japonczycy takich bledow nie robia.

Poza tym jesli czytales dokladnie jego tekst o docieraniu to powinienes pamietac ze np kazde Suzuki po zejsciu z linii jest natychmiast testowane przez danie gazu do oporu i spedzenie jakiegos czasu z obrotami w czerwonym polu. Dopiero jak przejdzie ten test to idzie dalej.

Olej w paliwie zdecydowanie niepotrzebny.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej mam na dobrym poziomie, i w ogóle to wymienie już go po pierwszych 30km. A z tym suzuki to oni tylko sprawdzają czy silnik osiąga maksymalne obroty, bo to oznacza że jest dobrze wyregulowany.

 

A swoją drogą to w tekście Motomana, autor właśnie przestrzega przed kręceniem silnika tak na postoju! bo własnie to jest szkodliwe dla silnika i wcale nie sprzyja dobremu docieraniu, honowana warstwa na cylindrze się ściera , podczas gdy pierścienie wcale się dobrze nie układają w tłokach. A gdy honowana warstwa na cylindrze się zetrze to już później nie ma szans na dobre uszczelnienie tłoka i pierścieni w cylindrze.

 

Trzeba dawac w rurę, ale silnik musi byc pod obciążeniem, czyli podczas jazdy lub na hamowni.

 

Motoman także pisze że można dodac jakieś dodatki do paliwa, ale właśnie, nie wiem jakie, więc chyba nic nie będę lepiej dodawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszczy to należy natychmiast wyłączyć silnik

Tu bym się absolutnie nie zgodził :) Według mnie należy wyłączyć zapłon ale zostawić na biegu. Nie można pozwolić aby tłok się zatrzymał. Jak wyłączysz i wysprzęglisz - mogiła. Spuchnięty tłok na pewno się zablokuje i przytrze ponieważ cylinder wystygnie i skurczy się szybciej niż tłok. Ewentualnie proponuję wysprzęglać ale nie wyłączać silnika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej mam na dobrym poziomie' date=' i w ogóle to wymienie już go po pierwszych 30km. A z tym suzuki to oni tylko sprawdzają czy silnik osiąga maksymalne obroty, bo to oznacza że jest dobrze wyregulowany.

 

A swoją drogą to w tekście Motomana, autor właśnie [b']przestrzega przed kręceniem silnika tak na postoju![/b] bo własnie to jest szkodliwe dla silnika i wcale nie sprzyja dobremu docieraniu, honowana warstwa na cylindrze się ściera , podczas gdy pierścienie wcale się dobrze nie układają w tłokach. A gdy honowana warstwa na cylindrze się zetrze to już później nie ma szans na dobre uszczelnienie tłoka i pierścieni w cylindrze.

 

Trzeba dawac w rurę, ale silnik musi byc pod obciążeniem, czyli podczas jazdy lub na hamowni.

 

Motoman także pisze że można dodac jakieś dodatki do paliwa, ale właśnie, nie wiem jakie, więc chyba nic nie będę lepiej dodawał.

 

kurcze a ja zawsze myslalem ze prawidlowe docieranie to przez pare tysiaczkow nie meczenie silnika wysoki obrotami i pierwsza szybsza zmiana oleju. Ale to odnosnie samochodzow ale ze w motocyklach nalezy palowac to nie wiedzialem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motoman pisze że ta metoda (stosowana przez niego od 15 lat) dotyczy wszystkich silników, także tych w samochodach.

Na wiosne będę docierał nowego bike'a, no i ciekawe co z tego będzie, mam tylko nadzieje że nie zatrę silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze zapytam jeszcze raz jakie książki o motoryzacji polecacie?

Jak jeżdzić motocyklem i skuterem. Andrzej Kwiatkowski' date=' Krzysztof Brun.

[i']Wyczynowa jazda motocyklem[/i]. Andrzej Kwiatkowski.

Naprawa motocykli. Cichocki (imienia nie pamiętam)

Samochodowe silniki spalinowe dla techników samochodowych. Werner.

Szybkośc bezpieczna. Sobiesław Zasada.

Sportowa jazda samochodem. Cygankow (imienia nie pamiętam)

Moje dwa i cztery kółka. Witold Rychter.

Teoria samochodu - systemy spalania szybkoobrotowych tłokowych silników spalonowych. Andrzej Kowalewicz.

Jest jeszcze wiele pozycji których nie pamiętam. Napiszę innym razem.

To co powyżej to podstawa.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...