Bacher Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Biegów nie licze i nigdy nie liczyłem, ale dla odmiany ja szukam piątki bo mam tylko 4 biegi...choćby wczoraj kilka razy wrzucałem ponownie 4. Odpowiadająć na drugie pytanie...nie odczuwam potrzeby posiadania wyświetlacza 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 A do tego jeszcze dochodzi brak obrotościomierza ;-). Moje moto to przypadek skrajnie specyficzny, czujesz jazdę, biegi zmieniasz podświadomie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrisP Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Biegów nie liczę, ale zawsze (no...prawie zawsze :) ;) ;) ) wiem na którym biegu jade - wskazania predkościomierza, obrotomierza plus dziwięk silnika. Jeśli wyświetlacz biegów jest zamontowany seryjnie to ok, ale montować specjalnie to zbędna, według mnie, rozrzutność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominik.vx800 Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 witam :) miałem wyświetlacz biegów w GSX-ie, ale traktowałem go raczej jak bajer bez którego można się spokojnie obejśćprzez jakiś czas po zmanie GXS-a(6 biegów) na VX-a(5 biegów) z przyzwyczajenia szukałem tej nieszczęsnej szóstki ;) , ale tylko do czasu aż oswoiłem się z silnikiem i zacząłem go "czuć" nika napisał: nie licze biegow , po obrotach i predkosci wiadomo ktory sie ma zapiety dokładnie tak samo mniej wiecej wiem dokładnie na jkim biegu jadę po prędkości przy prenych obrotach i odgłosie silnikateż się pod tym podpisujea że raz kiedyś sprawdze czy przypadkiem nie mam w Fazerku siódemki... no co :roll: ;) POZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syska Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 i ja biegow nie licze, chociaz czesto, zbyt czesto, chce wrzucic 6-ke; wyswietlacz fajny bajer :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blankaP Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Ja też już nie liczę biegów, odrobina wprawy i wystarczy spojrzeć na obrotomierz, ale na GS'ie często próbowałam wrzucić wyższy bieg niż fabryka przewidziała :) A co do wyświetlacza biegów....zbędny bajer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Raczej nie liczę.Kiedy mam zamiar włączyć wyższy nieg przy spokojnej jeździe spoglądam na obrotomierz i prędkościomierz w celu sprawdzenia czy przypadkiem nie mam już szóstki. Czasem jednak się łapię na próbie wrzucenia siódemki lub zredukowania poniżej jedynki, ale to dlatego, że za mało chyba na VFR przejechałem. Na GS500 nie miałem zadnych kłopotów. Co do wyświetlacza - może mniej wprawionym by się przydał (ale to rozleniwia, więc nie uczyliby się) albo w sporcie.Przy "normalnej' :) jeździe uważam, że nie jest potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 konkludujac (jak na razie), z 90% wypowiedzi wynika:1. nie licze biegow2. nie wiem na ktorym biegu jade - musze spojrzec na rpm i kph, posluchac silnika 8O 3. wbijam bieg wyzszy niz mozliwy (czasem)4. wyswietlacz - bajer moje zdanie:potwierdzam 1, 2, 3 - tez mi sie zdarza, wyswietlacz - bajer, wykonuje go bo... bo musze cos wykonac i pokonywac niemozliwe - taka moja natura. jednakze chcac wyelimnowac 2 i 3 wspomoge sie 4 :mrgreen: jaki proces szybszy? odczytanie wskazania biegu, czy analiza rpm i kph w razie watpliwosci danego biegu? odpowiedz jest prosta 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Czytajac niektore wypowiedzi mozna dojsc do wniosku, ze zapiecie danego biegu to priorytet w waszej jezdzie. Ja generalnie kieruje sie inna zasada: dostosowuje bieg do danej predkosci i warunkow. To sytuacja na drodze wymusza (lub nie) ruch lewej nogi. Nigdy nie mysle jaki mam bieg. Jedynie czasami z uwagi na przesadna ekonomike jazdy (chec obnizenia obrotow przy predkosci przelotowej) szukam nieistniejacego biegu :) . Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legut7 Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 konkludujac (jak na razie)' date=' z 90% wypowiedzi wynika:1. nie licze biegow2. nie wiem na ktorym biegu jade - musze spojrzec na rpm i kph, posluchac silnika Shocked3. wbijam bieg wyzszy niz mozliwy (czasem)4. wyswietlacz - bajer [/quote'] Podpisuje sie obiema recami :) ;) ;) Cytuj www.legato-motocykle.plOdzież, części i akcesoria do motocykli, skuterów i ATVWszystkie marki w jednym miejscu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osito Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Ja nie liczę i nie bardzo wiem po co miałbym liczyć 8O Choć nie byłoby trudno, bo w TDMie tylko 5 biegów...Po prostu wiem, na którym biegu jadę, choć - coraz rzadziej - zdarza mi się, że przy redukcjach z przegazówkami w mieście się machnę. Tzn. jak jadę, to wiem który mam bieg, ale jak zaczynam hamować, to czasem się zapominam i próbuję zredukować z jedynki :mrgreen: Ale to tylko przy szybkich redukcjach i wtedy tak czy inaczej nie gapiłbym się w wyswietlacz - więc jak dla mnie bezużyteczny gadżet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytryna ( bandit 400 ) Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 sadze ze wskaznik biegow potrzebny jest najczesciej na tor, tam trzeba ostro zapier... i sie nie mysli zbytnio jaki ma sie bieg, a w czasie zwyklej jazdy jest to malo potrzebne bo idzie zagapic sie na wskaznik biegu i z nienacka w cos lub ktos w nas moze przypierdzielic ;) wiec w miescie lepiej nie zaprzatac sobie tym glowy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 28 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Widzę że kwestia zmiany/doboru biegu jest postrzgana na różne sposoby wśród szanownego Kolektywu. Jednak można wyodrębnić trzy nurty:- mam wyświetlacz, zatem zawsze wiem jaki jest bieg zapięty,- nie mam wyświetlacza, lecz zerkam na zegary i potrafię oszacować jaki jest bieg,- nie mam wyświetlacza, nie zerkam na zegary bo w ruchu miejskim jest milion ważniejszych rzeczy do obserwowania, słucham silnika.Pierwszy nurt i drugi tak naprawdę są bardzo podobne. Kierowca chce znać numer zapiętego biegu, więc obojętne jest czy patrzy na wyświetlacz czy szacuje według wskazań szybkościomierza i obrotomierza.Trzeci nurt zostawię celowo na później. Czy osoby korzystające ze wskaźników pojechałyby tak samo swoim motocyklem gdyby polegały tylko na słuchu bez patrzenia na zegary/wyświetlacz? Czyli czy brak informacji o numerze zapiętego przełożenia wpływa na komfort/dynamikę/ekonomikę/itd. jazdy?Osoby które mają coś do powiedzenia w sprawie montażu wyświetlacza zapraszam do działu mechanika ogólna. Tutaj rozmawiamy tylko o taktyce jazdy. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Czyli czy brak informacji o numerze zapiętego przełożenia wpływa na komfort/dynamikę/ekonomikę/itd. jazdy?Jak dla mnie zupełnie NIE!Nawet niedoświadczony kierowca odczuwa kiedy trzeba zredukować a kiedy wrzucić wyższy bieg. Wyświetlacz jest tylko kolejną rzeczą na której się koncentrujemy i może nas rozproszyć. Co nam da to że wiemy jaki mamy bieg? Bo wg. mnie NIC Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 wyświetlacz... mi nawet okresowo prędkościomierz nie działa :mrgreen: Czyli czy brak informacji o numerze zapiętego przełożenia wpływa na komfort/dynamikę/ekonomikę/itd. jazdy? komfort :arrow: może dla niektórych. dla mnie niedynamikę :arrow: dla mnie nośnikiem informacji kiedy należy zmienić bieg jest charakterystyczny huk z wydechów i wibracje zsuwające ręce z kierownicy - nie ea się przeoczyć :clap:ekonomikę :arrow: nie mam zielonego pojęcia :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.