EnduroMax Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Mamy z Kubą pytanie. Może dla niektórych jest to oczywiste ale my od 2lat nie możemy do tego dojść...otóż dlaczego w crossach tylne koło ma zwykle rozmiar 19cali? Żeby nie wpadało w mniejsze nierówności? Zupełnie nie mam pomysłuPozdrawiam Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baron Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Nie wiem czemu dziwisz się tylnemu... To przednie jest większe i to przednie jest szczególnie robione po to właśnie żeby nie zanurkować w jakiejś dziurze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Koło tylnie służy tylko do napędui do niczego a wiec przednie tostaje najbardziej w dupe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 20 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Szkoda że wasze odpowiedzi nic nie wniosły do tematu....Pytam się dlaczego w Crossach z tyłu jest 19cali a w enduro 18cali.Baron wiem że przednie jest większe od tylnego ale ja się pytam o tylne nie przednie.... Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Hmm, ja się ogulnie nie znam się, ale też nad tym myślałem kiedyś, ja to sobie tłumacze tak, że duże koło w crossach pozwala efektywniej i szybciej przenieść moc i moment obrotowy na przyspieszenie, a w enduro widocznie nie ma takiej potrzeby, pozatym duże kolo podnosi środek ciężkości co w enduro może być niepożądane. Np cross ATK 700, moc piekielna i zapewnie gdyby bylo by tam kolo np. 18' to nie można było by nim tak szybko przyspieszyć niż jak jest tam 21! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 na zuzlu tez maja 19 z poczatku myslalem ze chodzi o dziury, zeby latwiej pokonywac nierownosci, ale teraz mi sie wydaje ze chodzi o przeswit, wieksze kola wyzej stoi, a na torze piach spory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 W 19' i w 18' średnica zewnętrzna opony jest taka sama, ale w 18' jest wyższy profil opony dzięki czemu lepiej chroni obręcz przed kamieniami itp, a w motocrossie na torze raczej nie ma kamieni ani żadnych wystających, twardych przeszkód, więc można stosować opony o niższym profilu, dzięki czemu całe koło jest lżejsze, bo oczywiście opona jest cięższa niż obręcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 dokładnie jak adam87dla wagi tak się robi, grubszy kapeć enduro ma sporą różnicę wagi od kapcia na tor Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 kiedy ktos pisal na forum o jakis wlasnosciach teraz zebym nie sklamal zyroskopowych :roll: :roll:. W kazdym bądz razie chodziło o to ze wieksze kolo lepiej utrzymuje motocykl w pionie o ile dobrze pamietam. To co napisalem moga byc bzdury, ale byl taki temat na forum i tak ktos pisal. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 kiedy ktos pisal na forum o jakis wlasnosciach teraz zebym nie sklamal zyroskopowych . W kazdym bądz razie chodziło o to ze wieksze kolo lepiej utrzymuje motocykl w pionie o ile dobrze pamietam. No to znaczy że motocykl enduro nie musi być utrzymywany w pionie i dlatewgo stosuje się w nim mniejsze koła? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 No to znaczy że motocykl enduro nie musi być utrzymywany w pionie i dlatewgo stosuje się w nim mniejsze koła? mi sie wydaje ze przeprowadzono badania i wyszlo na to ze do motocrossu 19 a do enduro 18. tak samo pytanie moze zabrzmic dlaczego w kolarce sa takie a w goralu takie. specyfikacja jak na moj gust, w samochodach tez sa rozne rozmiary kol, tez mozna by zapytac dlaczego?najlepiej byloby napisac do producenta felg czy opon, moze oni wiedza dokladnie, w co watpie :) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 mi sie wydaje ze przeprowadzono badania i wyszlo na to ze do motocrossu 19 a do enduro 18Jakie badania po prostu chyba wiadomo że 19' waży mniej, a 18' jest bardziej odporna na twarde wyboje. No to znaczy że motocykl enduro nie musi być utrzymywany w pionie i dlatewgo stosuje się w nim mniejsze koła?To była ironia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.