Skocz do zawartości

Wtrysk wody do cilindra.


Yohnson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

pisze odnosnie tematu który został przesuniety do oczyszczali a wiec, Podawna malutka ilosc wody w postaci mgiełki miedzy gaznikiem a cylindrem pod cisnieniem paru atm. spowoduje podniesienie cisniena w skrzyni korbowej i cylindzrze. Potrzeba jest do tego pompa elektryczna elektrowtryskiwacz system sterowania "dowolny-elektroniczny bądz manualny" Zawsze mozna o czym ciekawym podyskutowac :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruscy stosowali to w silnikach;]Tak jak podawanie iskry bezpośrednio na tlok a nie elektrode swiecy;]Ogolnie dawalo to dobre spalanie tyle tylko ze jak bys sobie zrobil to u siebie np nalal troche metalu na denko tloka np srebra..to chodzilo by fajnie latalo by but by byl zeski ;] tyle ze po niedlugim czasie wyrąbalo by ci dziure w tloku bo jak wiemy alum sie utlenia pod wplywem prądu pozdrawiam;]

to takie wymysly jest ich wiele niektore dobrze mosyslane ale w praktyce niewykorzystywane:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi sie obilo o uszy stosowanie niewielkiego dodatku wody do paliwa, chodzi o to że pod wplywem temperatury woda znajdująca sie w kropli paliwa będzie silnie zwiekszać swoją objętośc i rozsadzać krople dzięki czemu w cylindrze powstanie drobnejsza mgiełka paliwowa, lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem i poprawia to spalanie. O tym rozwiązaniu jak pisze Johanson nie słyszałam ale koncepcja dodatku wody do paliwa jest mi znana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że podczas II wojny światowej amerykanie stosowali wtrysk wody w swoich myśliwcach np :Grumman F6F Hellcat chłodzony powietrzem 18-cylindrowy silnik Pratt & Whitney R-2800-10W z wtryskiem wody i sprężarką o mocy 1491 kW (2028 KM) przystosowany do wtrysku wody uzyskiwał 1641 kW (2231 KM) z ograniczeniem do 5 minut.

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwotnym załozeniu woda dozowana do kolektora ssącego miała na celu podniesc cisnienie sprezania za czym wrost mometu obrotowego a przy okazje jest dobrym chłodziwem i w silnikach 4T chcłodzi doskonale zawory. Mam ku temu mozlowosci techniczne i sprobuje to sprawdzic 2T. :) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...